ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εκπαιδευτική Αναγέννηση: Μία σφαιρική εκπαιδευτική προσέγγιση με επίκεντρο την επιτυχία κάθε μαθητή

« Ένας καλός επιστήμονας και ολοκληρωμένος άνθρωπος που να αγαπάει τη δουλειά του», είναι η φράση που συμπυκνώνει τη σπουδαιότητα που περικλείει το λειτούργημα του δασκάλου.

Με «φάρο» αυτή τη φράση, η κ. Όλγα Αντωνοπούλου έχει αφιερώσει όλη της τη ζωή, ώστε να υπηρετεί με αφοσίωση, σεβασμό και αγάπη, τον ρόλο της ως εκπαιδευτικός. Ίσως αυτή η θέση να ήταν εκείνη που έδωσε και την ώθηση σε εκείνη και τον σύζυγό της, Δημήτρη Αντωνόπουλο, να εγκαταλείψουν έπειτα από 15 χρόνια επιτυχημένης προσφοράς την περιοχή των φροντιστηρίων της πλατείας Κάνιγγος, για να κάνουν πραγματικότητα το μεγάλο τους όραμα: Τη δημιουργία ενός προοδευτικού σχολείου, το οποίο θα είναι ελκυστικό για τους μαθητές, θα τους καλύπτει ακαδημαϊκά και «θα προσφέρει ουσιαστική εκπαίδευση για να κατακτήσει κάποιος την παιδεία», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η ίδια η κ. Αντωνοπούλου.

Το CNN Greece συνάντησε την ίδια στις εντυπωσιακές εγκαταστάσεις της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης στις Αφίδνες Αττικής, εκεί όπου από το 2003 στεγάζει το μεγάλο της όνειρο, λειτουργώντας μαζί με τον σύζυγό της μία σχολική μονάδα, η οποία διέθετε από το ξεκίνημά της όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, από το Προνήπιο μέχρι το Λύκειο. Γνώριζαν πως αυτή ήταν μία ριψοκίνδυνη κίνηση που δεν είχε τολμήσει κάποιος άλλος μέχρι τότε. Όμως, δεν τους φόβισε στιγμή καθώς, όπως μας εκμυστηρεύτηκε η κ. Αντωνοπούλου, «εμείς πιστεύαμε πολύ σε αυτό που είχαμε στο μυαλό μας. Πιστεύουμε πως ο γονέας εμπιστεύεται σε ένα σχολείο ό,τι πολυτιμότερο έχει, δηλαδή το παιδί του. Αν κάνεις καλή δουλειά στην κάθε λεπτομέρεια και σε όλους τους τομείς, ο γονέας θα μείνει ευχαριστημένος». Και όπως απέδειξε ο χρόνος, οι αμέτρητες διακρίσεις και οι χιλιάδες απόφοιτοι που πέρασαν από την «αγκαλιά» τους μέχρι να ανοίξουν τα φτερά τους, είχαν απόλυτο δίκιο.

Μία οικογενειακή σχολική μονάδα που προετοιμάζει τα παιδιά για μία ευτυχισμένη ζωή

Αρκεί να περιηγηθεί κάποιος στους χώρους της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης, για να διαπιστώσει πως είναι ένα ιδιωτικό σχολείο που διαφέρει σημαντικά από τα υπόλοιπα σχολεία της Αττικής. Περιλαμβάνει σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια, κλειστό κολυμβητήριο, βιβλιοθήκη, στίβο, θέατρο, γήπεδα, εστιατόριο, αίθουσα καράτε και μπαλέτου, ευρύχωρες και φωτεινές αίθουσες διδασκαλίας. Όμως, την ίδια στιγμή, σου μεταδίδει μία φιλόξενη ζεστασιά, λες και είναι το μεγάλο σπίτι μιας πολυμελούς οικογένειας. Και αυτό, βέβαια, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη φιλοσοφία που ακολουθούν οι ιδρυτές του.

Όπως μας είπε η κ. Αντωνοπούλου, «εμείς έχουμε θέσει κάποιο όριο στη δυναμικότητα, θέλουμε ένα σχολείο που να έχει ισορροπημένο μέγεθος. Εδώ απασχολούνται 250 άνθρωποι και υπάρχει μία άριστη αναλογία εκπαιδευτικών και μαθητών. Η φιλοσοφία μας είναι πως εφόσον έχουμε αυτά τα παιδιά θέλουμε όλοι να τα γνωρίζουμε. Η προσφώνηση με το μικρό όνομα -από όλους τους εκπαιδευτικούς προς κάθε ένα παιδί- κάνει το παιδί να αισθάνεται την ταυτότητα και τη μοναδικότητά του στο περιβάλλον του». Ωστόσο, για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, απαιτείται και το ανάλογο εκπαιδευτικό προσωπικό. Η πολύχρονη εμπειρία της κ. Αντωνοπούλου την έχει οδηγήσει στο συμπέρασμα πως «αν δεν αγαπάς και αν δεν έχεις πάθος, δεν μπορείς να υπηρετήσεις το έργο της εκπαίδευσης των παιδιών». Ακριβώς για αυτό, επιλέγει να συνεργάζεται με εκπαιδευτικούς οι οποίοι, εκτός από πλούσια ακαδημαϊκά προσόντα, διαθέτουν μεταδοτικότητα, συναισθηματική επαφή και αξίες αφού, σύμφωνα με την ίδια, «ο δάσκαλος αποτελεί πρότυπο για τα παιδιά, οπότε θα πρέπει να ενσαρκώνει κάτι υγιές και υψηλό για να αποτελεί ένα άξιο πρότυπο μίμησης για εκείνα».

Μία σφαιρική εκπαιδευτική μέθοδος που διαμορφώνει ολοκληρωμένες προσωπικότητες

Ήδη από τα πρώτα λεπτά της συζήτησής μας, η κ. Αντωνοπούλου κατέστησε σαφές πως για εκείνη, «η ψυχή του σχολείου είναι οι δάσκαλοί του». Μάλιστα, όταν οι δάσκαλοι έχουν στη διάθεσή τους μία πλούσια «φαρέτρα» από εκπαιδευτικά μέσα, είναι σίγουρο πως θα επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα. Πιο αναλυτικά, στην Εκπαιδευτική Αναγέννηση οι δάσκαλοι αξιοποιούν όλες τις εκπαιδευτικές μεθόδους, όπως την παραδοσιακή διδασκαλία και την ομαδοσυνεργατική, τις βιωματικές δράσεις, αλλά και τα ατομικά projects, τα οποία βοηθούν τους μαθητές να ξεπερνούν τους φόβους και τις ανασφάλειές τους και να μαθαίνουν να εκτίθενται σε ένα κοινό.

Μέσα από αυτήν τη σύγχρονη και σφαιρική προσέγγιση, προσπαθούν να διαμορφώσουν ολοκληρωμένες, καταρτισμένες προσωπικότητες, οι οποίες φτάνοντας στο «σκαλοπάτι» της Γ’ Λυκείου θα είναι σε θέση να διεκδικήσουν και να κατακτήσουν τα όνειρά τους, χωρίς την πρόσθετη βοήθεια των φροντιστηρίων, όποια κατεύθυνση και αν επιλέξουν, ακόμη και μία ακαδημαϊκή πορεία στο εξωτερικό. Άλλωστε, σύμφωνα με την ίδια, «θέλουμε το παιδί να έχει χτίσει γερά θεμέλια, έτσι ώστε ό,τι επιθυμήσει, να μπορέσει να το ακολουθήσει».

Παρόλα αυτά, το ημερήσιο σχολικό πρόγραμμα δεν περιορίζεται μόνο στα παραδοσιακά μαθήματα, καθώς περιλαμβάνει πολλές ακόμη δραστηριότητες στο πλαίσιο μιας σφαιρικής παιδείας, οι οποίες αιτιολογούν και το όνομα «Εκπαιδευτική Αναγέννηση». Όπως αναφέρει η κ. Αντωνοπούλου, «υιοθετήσαμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα το οποίο διαφέρει. Έχει πάρα πολλές δραστηριότητες και ομίλους, που έχουμε εντάξει σε ένα ενιαίο πρόγραμμα για τον κάθε μαθητή, προκειμένου να προσφέρουμε την ίδια ποιοτική εκπαίδευση σε όλα τα παιδιά. Το σχολείο μας έχει τα καλά ενός μικρού, οικογενειακού σχολείου, όσον αφορά στη φροντίδα, την έγνοια, την εξατομικευμένη δουλειά, αλλά διαθέτει και τα θετικά των μεγάλων σχολείων, από πλευράς πλήθους και ποικιλίας προγραμμάτων. Επειδή εμείς τα υλοποιούμε σε μία πιο ανθρώπινη κλίμακα, μπορούμε και εξασφαλίζουμε μία πιο ποιοτική διάσταση για τους μαθητές».

Όταν οι αναρίθμητες διακρίσεις δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά ένα φυσικό επακόλουθο

Ρωτώντας την κ. Αντωνοπούλου, για ποιο πράγμα νιώθει ιδιαίτερα περήφανη, εκπλαγήκαμε ευχάριστα που απάντησε με ευθύτητα και δίχως δεύτερη σκέψη: «Για το ήθος των μαθητών μας και το πάθος των καθηγητών μας». Και αυτό ακριβώς αποδεικνύεται και μέσα από τις αναρίθμητες διακρίσεις που έχει κατακτήσει το σχολείο. Οι επιτυχίες και οι διακρίσεις σε Ολυμπιάδες Ρομποτικής, διοργανώσεις Θετικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, αθλητικά πρωταθλήματα και διαγωνισμούς Τεχνών ήταν τα φυσικά επακόλουθα του τρόπου με τον οποίο αυτό το σχολείο προσεγγίζει και εμπιστεύεται τους μαθητές του.

Όπως μας εξήγησε, «ήταν αποτέλεσμα και όχι αυτοσκοπός, δηλαδή να πάμε σε έναν διαγωνισμό, να πάρουμε το κύπελο, γιατί έτσι το σχολείο θα προβληθεί προς τα έξω. Δεν υπήρχε αυτό. Εμείς υλοποιούσαμε τα προγράμματά μας, δουλεύαμε με τα παιδιά και, επειδή είχαμε κάνει καλή δουλειά, ερχόταν η διάκριση ως αποτέλεσμα. Δεν πηγαίναμε για να διακριθούμε. Φροντίζουμε οι μαθητές μας να πηγαίνουν σε διαγωνισμούς, διότι πιστεύουμε πως η συμμετοχή βοηθά τα παιδιά, τα μαθαίνει να θέτουν έναν στόχο και ότι για να τον πετύχουν, θα πρέπει να εργαστούν και να μοχθήσουν. Είναι ένα πολύτιμο μάθημα ζωής για κάθε παιδί, να μην παραιτείται, να αξιολογεί, να αξιολογείται και να συνεχίζει».

Κλείνοντας, είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως η Εκπαιδευτική Αναγέννηση αποτελεί το ιδανικό σημείο εκκίνησης για κάθε παιδί, το οποίο ετοιμάζεται να κάνει τα πρώτα του βήματα στον συναρπαστικό κόσμο της μάθησης. Όχι μόνο επειδή του προσφέρει ερεθίσματα και εμπειρίες ή επειδή του μαθαίνει την υπευθυνότητα, τη συνέπεια, την εργατικότητα και καλλιεργεί τις δεξιότητές του, αλλά διότι δίνει επίσης μεγάλη έμφαση στην αγωγή του μέσα από μία συνεχή συνεργασία με τους γονείς. Άλλωστε, όπως επεσήμανε εύστοχα η κ. Αντωνοπούλου στη συζήτησή μας, «για να υπάρχει αποτέλεσμα, χρειάζεται συνεργασία και εμπιστοσύνη. Να είμαστε εμείς ειλικρινείς με τους γονείς, για να μας εμπιστεύονται οι γονείς και να μπορούμε να συνεργαζόμαστε απρόσκοπτα και αποτελεσματικά πάντα προς όφελος των παιδιών μας».

Πληροφορίες-Εγγραφές:

Τηλ.: 22950 29840

info@anagennisi.edu.gr

www.anagennisi.edu.gr

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης