ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις γίνονται digital: Πώς τα Meta tools αναδεικνύουν τη μοναδικότητά τους

Οι καλές ιδέες αξίζουν να βρεθούν και οι καταναλωτές αξίζουν να ξετυλίξουν, τη φετινή εορταστική περίοδο, τα πραγματικά μοναδικά δώρα που αναζητούν. Τα μοναδικά δώρα βρίσκονται όμως στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, εκείνες που έχουν την προσωπική σφραγίδα των δημιουργών τους και το μεγάλο ζητούμενο στη σημερινή εποχή είναι το πώς αυτές θα προσεγγίσουν όλο και μεγαλύτερο καταναλωτικό κοινό, ώστε να ανταποκριθούν στη ζήτηση και στην αναζήτηση της μοναδικότητας, που κυριαρχεί και μπορεί να προσφέρει απεριόριστες ευκαιρίες και δυνατότητες.

Σύμφωνα με έρευνα[1] που πραγματοποίησε η Meta, το 49% των καταναλωτών σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική (EMEA shoppers) δυσκολεύονται να αποφασίσουν τι δώρο να επιλέξουν για τους δικούς τους ανθρώπους, ενώ το 57% απάντησε ότι το απολαμβάνει όταν ανακαλύπτει σχετικά αντικείμενα κατά την περιήγησή του στα social media, χωρίς να τα έχει αναζητήσει συγκεκριμένα και το 48% πως αυτή η πρακτική διευκόλυνε τα χριστουγεννιάτικα ψώνια του.

Εννιά στους δέκα καταναλωτές δηλώνουν πως κατά πάσα πιθανότητα θα δοκιμάσουν τουλάχιστον ένα νέο brand κατά την εορταστική περίοδο, ενώ λίγο περισσότεροι από τους μισούς (51%) δηλώνουν ότι έκαναν ιδιαίτερη προσπάθεια ώστε να αγοράσουν ένα δώρο από μια μικρή, τοπική επιχείρηση κατά τη διάρκεια των περσινών γιορτών.

Είναι σαφές πως το ηλεκτρονικό εμπόριο μπορεί να δώσει στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) την ευκαιρία να ξεπεράσουν τα φυσικά όρια και να αναζητήσουν ευκαιρίες επέκτασης χωρίς «ταβάνι». Καθώς οι ηλεκτρονικές αγορές κατακτούν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, λοιπόν, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις καλούνται να ξεπεράσουν τους όποιους δισταγμούς και τυχόν εμπόδια, να αναζητήσουν την καλύτερη και ωφελιμότερη επιλογή και να αναπτύξουν ηλεκτρονικά την επιχείρησή τους, άμεσα. Συχνά, οι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων, αντί να αισθάνονται ενδυναμωμένοι από τα νέα ψηφιακά εργαλεία που έχουν στη διάθεσή τους, μπορεί να αισθάνονται «τρομοκρατημένοι», καθώς η περιπλοκότητά τους δεν τους επιτρέπει να τα κατανοήσουν και να τα αξιοποιήσουν. Εν τούτοις, κάθε δημιουργικός επαγγελματίας μπορεί να δημιουργήσει ακόμα περισσότερα πράγματα στο διαδίκτυο: Με στοχευμένες προτάσεις, με στρατηγική και σχέδιο, μπορεί να συνεχίσει να αναπτύσσεται στο αύριο, που είναι δεδομένο πως είναι ψηφιακό.

Πώς μπορεί μία μικρομεσαία επιχείρηση να αναπτυχθεί και να προχωρήσει στο ψηφιακό της αύριο μέσα στο «χάος» του διαδικτύου και ποια εργαλεία χρειάζεται να διαθέτει; Συνήθως, αυτή η ερώτηση που προκύπτει σχεδόν αυτομάτως στους περισσότερους μικρομεσαίους επιχειρηματίες, οι οποίοι συχνά δεν διαθέτουν εξειδικευμένη γνώση ή σημαντικούς πρόσθετους πόρους να επενδύσουν στον συγκεκριμένο τομέα, είναι που «μπλοκάρει» τη διαδικασία και αφήνει το βήμα… μετέωρο.

Οι καλές ιδέες αξίζουν να βρεθούν και «συστήνουν» τις ΜμΕ στον ψηφιακό κόσμο

Για την εορταστική περίοδο 2021-22, η Meta ως κολοσσός στον ψηφιακό κόσμο, ανέλαβε να συμβάλλει ώστε οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να κάνουν το «μεγάλο βήμα» και να γνωρίσουν το καταναλωτικό κοινό που αναζητά λύσεις – δώρα εν προκειμένω – διαδικτυακά. Μέσα από τις πλατφόρμες της Meta, οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες είχαν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν μια σειρά από εργαλεία[1] μέσω της καμπάνιας Good Ideas Deserve to be Found, δηλαδή «οι καλές ιδέες αξίζουν να βρεθούν».

Ένα ειδικά διαμορφωμένο tools παρείχε στους επιχειρηματίες έναν βήμα-προς-βήμα οδηγό, μέσω του οποίου μπορούσαν να ενεργοποιήσουν διαύλους επικοινωνίας, δημιουργώντας μοναδικό περιεχόμενο, στοχευμένο σε αυτό που αναζητά ο σύγχρονος καταναλωτής. Μέσα από τη συνεχή υποστήριξη της Meta, από τη μία οι επιχειρήσεις αναβαθμίζουν τις υπηρεσίες που προσφέρουν και αναδεικνύουν το περιεχόμενό τους και από την άλλη, οι καταναλωτές καλούνται να υποστηρίξουν τις επιχειρήσεις αυτές, καθώς οι λύσεις που τους προσφέρουν ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους: Πάνω από όλα τη μοναδικότητα.

Πλέον, το 68% των καταναλωτών EMEA ανακάλυψε δώρα και ιδέες για δώρα μέσω διαδικτύου, το 45% όλων των καταναλωτών βρήκε ιδέες για δώρα μέσω των εφαρμογών της Meta και το 26% από αυτούς ανακάλυψε μία τοπική επιχείρηση την οποία έως τότε δεν γνώριζε.

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι στις πλατφόρμες της Meta, που κατέχουν πλέον το κύριο μερίδιο στο ηλεκτρονικό εμπόριο, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις βρίσκουν τον στοχευμένο τρόπο να αναβαθμίσουν το ψηφιακό τους προφίλ εν όψει εορταστικής περιόδου, ενώ οι καταναλωτές ενθαρρύνονται να εντοπίζουν προϊόντα και μικρομεσαίες επιχειρήσεις γενικότερα που τους ταιριάζουν και δεν θα μπορούσαν -πιθανότατα- να εντοπίσουν με κανέναν άλλο τρόπο.

Τη φετινή εορταστική περίοδο, «ξετυλίγουμε το μοναδικό»

Αυτό, λοιπόν, που χρειάζεται σήμερα η μικρομεσαία επιχείρηση είναι να δημιουργεί ψηφιακό περιεχόμενο που θα βοηθήσει τον καταναλωτή να την ανακαλύψει. Η καμπάνια #DeserveToBeFound από τη Meta για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, φέτος εξελίσσεται ακόμα περαιτέρω. Αξιοποιώντας τα στοιχεία από την περσινή εορταστική περίοδο και το πώς κινήθηκαν τόσο οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αλλά και το πώς ανταποκρίθηκαν οι καταναλωτές, η καμπάνια μετεξελίσσεται και «ξετυλίγει το μοναδικό»: Unwrap the Unique.

Αυτό σημαίνει ότι στις πλατφόρμες της Meta φέτος, οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες βρίσκουν μία αναβαθμισμένη πάτφόρμα, που σε συνέχεια του περσινού, τους βοηθά να αναβαθμίσουν την ψηφιακή τους παρουσία στοχεύοντας στην ανάδειξη της μοναδικότητάς τους. Αυτό είναι άλλωστε το κύριο χαρακτηριστικό των απαιτήσεων των καταναλωτών από τα δώρα που αγοράζουν, να είναι δηλαδή μοναδικό. Και όπως κάθε φορά που κάνουμε ένα δώρο, περιμένουμε τη στιγμή που ο αποδέκτης του θα ξετυλίξει το περιτύλιγμα και θα ανακαλύψει το περιεχόμενο, έτσι τώρα ο καταναλωτής που αναζητά στις πλατφόρμες της Meta τα χριστουγεννιάτικα δώρα που θα αγοράσει, έχει την ευκαιρία να εντοπίσει το πραγματικά μοναδικό, που ψάχνει.

Η Unwrap the Unique στρατηγική προτείνει λύσεις σε τρεις κατευθύνσεις για τις επιχειρήσεις:

  • Κοινωνικότητα – εξωστρέφεια, με τακτική διαδικτυακή παρουσία και στοχευμένη διαφήμιση
  • Επικοινωνία – αμεσότητα, με απευθείας συνομιλίες στο Instagram, το Messenger, το WhatsApp (Το 32% των καταναλωτών δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει μία από τις παραπάνω εφαρμογές για να ψωνίσει)
  • Στόχευση, με πίστη στον τρόπο που έχει επιλεχθεί για την επικοινωνία της επιχείρησης

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις προσφέρουν εμπνευσμένες επιλογές στον καταναλωτή, επιλογές που έχουν την προσωπική σφραγίδα του δημιουργού τους. Για να μπορέσει όμως ο καταναλωτής αυτός να τις ανακαλύψει, πρέπει να του «προσφερθούν» με τον καταλληλότερο τρόπο – κι αυτό ακριβώς εξηγεί ο αναβαθμισμένος οδηγός Unwrap the Unique από τη Meta σε κάθε επιχειρηματία: Πώς θα παρουσιάσει το εμπόρευμά του ώστε να προσελκύσει το ενδιαφέρον του κοινού. Είτε πρόκειται για handmade δημιουργίες, είτε για διαφοροποιημένα με έξυπνο τρόπο «καθημερινά» αντικείμενα, για προσωποποιημένα αντικείμενα, για προϊόντα που κατασκευάζονται με βιώσιμο τρόπο/από βιώσιμα υλικά που δεν επιβαρύνουν τον πλανήτη και με κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο είτε τέλος, για βιωματικές εμπειρίες – όλες αυτές οι ιδέες αξίζουν να βρεθούν και να αποτελέσουν μοναδικό περιεχόμενο με το κατάλληλο περιτύλιγμα.

Τα στοιχεία από τη σχετική έρευνα της Meta είναι σαφέστατα[1]: Το 35% των καταναλωτών σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική θεωρεί χρήσιμα για να επιλέξει δώρα τα βίντεο που βλέπει Online, την ώρα που η παρακολούθηση βίντεο αφορά στο 50% του χρόνου που περνάμε στο Facebook. Τα Reels είναι επίσης ένα προϊόν αυτού του ύφους, που αναπτύσσεται ραγδαία στις πλατφόρμες της Meta και ήδη έχει κερδίσει το 20% του χρόνου στο Instagram. Είναι σημαντικό επίσης, ένας μικρομεσαίος επιχειρηματίας που δημιουργεί περιεχόμενο για την επιχείρησή του να έχει υπόψιν του τις εξής παραμέτρους: Να είναι «φιλικό» για smartphones, να είναι σύντομης διάρκειας και να επικεντρώνεται σε ένα μήνυμα και τέλος, να αξιοποιεί τα νέα διαθέσιμα εργαλεία – όπως τα Reels.

Φέτος τα Χριστούγεννα, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν τα μέσα να βοηθήσουν τους καταναλωτές να «ξετυλίξουν το μοναδικό», να ανακαλύψουν τα εξαιρετικά, μοναδικά δώρα που προτείνουν, να βρουν την έμπνευση που τους λείπει και παράλληλα να δείξουν την υποστήριξή τους στις τοπικές επιχειρήσεις. Με στήριξη της Meta, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις περνούν στο ψηφιακό αύριο και γίνονται βιώσιμες δυναμικά, διατηρώντας την ταυτότητά τους, αξιοποιώντας όλες τις δυνατότητές τους.

[1]Unleashing Your Creativity: 3 Tips for Translating Your Creativity to Your Online Presence, by Rich Rao, VP of Small Business at Meta

[2]SMB/Consumer Festive Research

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης