ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Κύμα» επενδύσεων στα φωτοβολταϊκά από βιομηχανίες τροφίμων και σούπερ μάρκετ

INTIME

Στην τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων με στόχο την ενεργειακή τους αυτονομία και «αντίδοτο» στο αυξημένο κόστος ενέργειας προχωρούν όλο και περισσότερες βιομηχανίες τροφίμων όπως και επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου.

Αντίστοιχες επενδύσεις είχαν βεβαίως ξεκινήσει ήδη από τα προηγούμενα χρόνια ή είχαν δρομολογηθεί πριν από το ξέσπασμα της ενεργειακής κρίσης. Στη σημερινή συγκυρία ωστόσο με το ενεργειακό κόστος να πιέζει ασφυκτικά τον κλάδο της βιομηχανία τροφίμων, οι κινήσεις από πλευράς επιχειρήσεων γίνονται ταχύτερα.

Πρόσφατα, στο εργοστάσιο της εταιρείας ΔΩΔΩΝΗ Α.Ε στα Ιωάννινα ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση του νέου Φωτοβολταϊκού Σταθμού ο οποίος έχει ισχύ 2,15 MW και θα παράγει περίπου 3150 MWh ενέργεια ετησίως. «Το φωτοβολταϊκό πάρκο θα παράγει καθαρή ενέργεια που θα χρησιμοποιείται στην παραγωγή των προϊόντων μας, μειώνοντας την εξάρτησή μας από την παραδοσιακή ενέργεια. Αυτή η επένδυση θα έχει θετικό αντίκτυπο στην εταιρεία μας, καθώς θα μας βοηθήσει να μειώσουμε το κόστος της ενέργειας και θα βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητά μας στην αγορά. Παράλληλα, θα μας βοηθήσει να επιτύχουμε τους στόχους μας για αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής» όπως σημείωσε ο κ. Μιχάλης Παναγιωτάκης Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΩΔΩΝΗ Α.Ε.

Πριν από λίγες μέρες, επίσης, η εταιρεία Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ γνωστή με το brand Μακεδονικός Χαλβάς ανακοίνωσε την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος (Net-metering) 600kWp στο εργοστάσιό της στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης. Η εκτιμώμενη απόδοση του ανέρχεται στις 870.000 kWh ανά έτος, ενώ η μείωση των ετησίων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στο εργοστάσιο υπολογίζεται στους 300 τόνους ετησίως. Όπως επισημαίνει η εταιρεία, η καθαρή ενέργεια που παράγεται θα χρησιμοποιείται στην παραγωγή των προϊόντων της, μειώνοντας την εξάρτησή της από την παραδοσιακή ενέργεια.

Επενδύσεις και από τα σούπερ μάρκετ

Στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, επενδύσεις συνολικού ύψους 18 εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στις στέγες των καταστημάτων My Market και ΜΕΤΡΟ, υλοποιεί ο όμιλος ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ. Επιδίωξη του Ομίλου είναι έως τον Οκτώβριο να έχει φτάσει ήδη τις 90 εγκαταστάσεις που εκτιμάται ότι θα καλύψουν το 30% της κατανάλωσης σε ενέργεια.

Yψηλής ενεργειακής απόδοσης είναι και το νέο υπερ-μάρκετ της Σκλαβενίτης στo 10o χλμ. της εθνικής Αθηνών – Λαμίας, στο παλιό κτίριο της Renault καθώς περιλαμβάνει φωτοβολταϊκό πάρκο με πάνω από 500 πάνελ στο στέγαστρο του κτιρίου με σύστημα net metering και συστήματα ενεργειακής διαχείρισης.

Φωτοβολταϊκά σε καταστήματα τους διαθέτουν επίσης η ΑΒ Βασιλόπουλος και η Lidl ενώ η πρώτη αλυσίδα σούπερ μάρκετ που προχώρησε σε αντίστοιχη επένδυση ήταν η Χαλκιαδάκης από την Κρήτη πριν από περίπου 11 χρόνια.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης