ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η vintage «περιουσία» του Campari

Η λέξη vintage μπορεί να προκαλέσει πολλούς και διαφορετικούς συνειρμούς, φέρνοντας αναμνήσεις από το παρελθόν: Παλιά έπιπλα, λευκώματα, διακοσμητικά, ρούχα, αυτοκίνητα, διαφημίσεις μίας ιδιαίτερης αισθητικής μας ταξιδεύουν στον χρόνο σε μία παλιότερη εποχή... Οποιαδήποτε λέξη όμως και αν βρεθεί δίπλα στον όρο vintage, αυτόματα αποκτά ανεκτίμητη αξία και γίνεται μοναδική.

Οι χαρακτηρισμοί «πρωτότυπο», «σπάνιο» και «ποιοτικό» δεν είναι αρκετοί για να αποδώσουν με ακρίβεια τη βαρύτητα της λέξης η οποία αναφέρεται στο σύνολο των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών ενός αντικειμένου και το μετατρέπει σε συλλεκτικό.

Vintage, για παράδειγμα, είναι οι θρυλικές αφίσες που έχουν μείνει στην ιστορία και αναγνωρίζουμε εύκολα ακόμα και σήμερα. Ποιος δεν θυμάται την αφίσα με τη μαύρη γάτα που διαφήμιζε το παριζιάνικο καμπαρέ «Le Chat Noir» στη Μονμάρτη;

Ή τη γυναίκα με το φακιόλι στα μαλλιά και τα σηκωμένα μανίκια που δείχνει περήφανα το μπράτσο της λέγοντας «We can do it»; Το έργο αυτό, γνωστό και ως «Rosie the Riveter», του J. Howard Miller χρησιμοποιήθηκε αρχικά κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου και αργότερα μετατράπηκε σε ένα παγκόσμιο σύμβολο της γυναικείας χειραφέτησης που συναντάμε συχνά, ακόμη και σήμερα, σε διάφορες παραλλαγές.

Ένα ακόμη πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα που μας μεταφέρει στην ατμόσφαιρα μιας άλλης εποχής, είναι και η μοναδική vintage αφίσα «Spiritello» που δημιούργησε ο Ιταλός ζωγράφος Leonetto Cappiello το 1921. Αμέσως κίνησε το ενδιαφέρον του κόσμου με τη χαρακτηριστική φιγούρα ενός κόκκινου καλικάντζαρου που βγαίνει μέσα από μία υπερμεγέθη σπειροειδή φλούδα πορτοκαλιού, κρατώντας ένα μπουκάλι Campari. Η αντίθεση των ζωντανών χρωμάτων με το μαύρο φόντο δίνει ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα που προσελκύει αμέσως τα βλέμματα. Μετά τη δημιουργία του πρωτότυπου αυτού έργου, ο Cappiello θεωρείται ο πατέρας της σύγχρονης διαφήμισης ενώ το δημιούργημά του συγκαταλέγεται σε λίστες με τις πιο εμπνευσμένες vintage αφίσες...

Βέβαια, το συγκεκριμένο ποτό αυτόματα συνδέεται με τον όρο, όχι μόνο μέσα από τις πρωτότυπες καμπάνιες του, που ξεκινούν από τις αρχές της πολύχρονης ιστορίας του αλλά και γιατί χρησιμοποιείται στη δημιουργία διαχρονικών κοκτέιλ. Ποια είναι, όμως, τα vintage κοκτέιλ που μπορούμε να δοκιμάσουμε σήμερα;

Τα κλασικά sophisticated cocktails η ιστορία των οποίων μας μεταφέρει αρκετά χρόνια πίσω μπορεί να θεωρούνται vintage αλλά είναι διαχρονικά και βρίσκονται ακόμη και στις μέρες μας στους καταλόγους κάθε μπαρ.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Negroni. Ο μύθος θέλει το συγκεκριμένο ποτό να επινοήθηκε στη Φλωρεντία, το 1919, από τον κόμη Camillo Negroni, ο οποίος ζήτησε από τον μπάρμαν να ενισχύσει κοκτέιλ του Americano προσθέτοντας τζιν αντί για σόδα καθώς και μία φέτα πορτοκαλιού.

Η συνταγή

Το Negroni περιέχει:

30ml Campari,
30ml Banks Gin,
30ml Cinzano 1757 Red Vermouth,
ένα μεγάλο κομμάτι πάγου,
μία μεγάλη φέτα πορτοκαλιού.

Έχει χαρακτηριστικό άρωμα και γεύση και είναι μοναδικό γιατί καταφέρνει μέσα σε ένα ποτήρι να συνδυάζει μακρόχρονη ιστορία και παράδοση. Παράλληλα, παραμένει επίκαιρο με την έννοια ότι είναι ένα ποτό που μπορεί κάποιος να παραγγείλει σε κάθε σύγχρονο μπαρ, όπως ακριβώς το Campari...

Ανακαλύψτε περισσότερα για τη vintage «περιουσία» του Campari -στο CAMPARI RED BOOK OF STYLE. Ένας μοναδικό οδηγός για το στυλ και τις αμέτρητες πλευρές του. Ξεφυλλίστε το εδώ.

Απολαύστε υπεύθυνα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης