ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι συμβουλές των ειδικών για το digital marketing εν μέσω «καραντίνας»

Associated Press

Η επιβολή των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημία του κορωνοϊού είχε, όπως ήταν αναμενόμενο, ως αποτέλεσμα να «παγώσουν» οι δραστηριότητες ενός σημαντικού αριθμού επιχειρήσεων. Και παράλληλα είχε ως αποτέλεσμα για ακόμη περισσότερες επιχειρήσεις τα ψηφιακά κανάλια πωλήσεων να είναι τα μοναδικά που μπορούν να χρησιμοποιήσουν.

Οι εξελίξεις αυτές έχουν ως αποτέλεσμα πολλές επιχειρήσεις να προσπαθούν να κατανοήσουν πως θα πρέπει να χρησιμοποιούν τα ψηφιακά μέσα και κανάλια. Ιδίως για τις επιχειρήσεις που έχουν «παγώσει» τη δραστηριότητα τους, η πρώτη αντίδραση είναι συνήθως να σταματήσουν αντίστοιχα και ότι κάνουν στα ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας.

Όμως, αυτό είναι μία λανθασμένη κίνηση, όπως σημείωσαν οι συμμετέχοντες σε πρόσφατο online σεμινάριο (webinar) της Sleed, ένα από τα πιο γνωστά digital agencies της ελληνικής αγοράς, με θέμα την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας του COVID-19 όσον αφορά στα ψηφιακά μέσα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που αναφέρθηκαν κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου webinar, τις πρώτες ημέρες της λήψης των μέτρων παρατηρήθηκε μία πτώση της τάξεως του 10% στις διαφημιστικές δαπάνες των μεγάλων online πλατφορμών από την πλευρά των ελληνικών επιχειρήσεων. Κάτι, όμως, που άρχισε σταδιακά να περιορίζεται ιδίως από τη στιγμή που για πολλές επιχειρήσεις το Διαδίκτυο εξελίχθηκε στο μοναδικό μέσο πώλησης προϊόντων και υπηρεσιών.

Όπως τόνισαν οι συμμετέχοντες και αυτό είναι και μία γενικότερη άποψη μεταξύ όσων ασχολούνται με το χώρο του ψηφιακού μάρκετινγκ, αποτελεί σημαντικό λάθος για μία επιχείρηση να σταματήσει να κινείται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το αντίθετο, μάλιστα, θα πρέπει να γίνει περισσότερο ενεργή με το κλειδί να βρίσκεται στο περιεχόμενο που θα πρέπει να δημιουργεί και να προωθεί.

Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, το περιεχόμενο θα πρέπει να κινείται προς την κατεύθυνση της παροχής συμβουλών προς τους καταναλωτές για την αντιμετώπιση της καραντίνας, όπως επίσης μπορεί να είναι γενικώς χρήσιμο περιεχόμενο που μπορεί να παρακολουθήσει κανείς. Το περιεχόμενο θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο έξυπνο και προσαρμοσμένο στις ιδιαίτερες συνθήκες που αντιμετωπίζουμε αυτή την περίοδο.

Σε κάθε περίπτωση, μία επιχείρηση ή ένα brand θα πρέπει να παραμένει ενεργό προκειμένου να διατηρήσει τη σύνδεση του με τους καταναλωτές και τους συνεργάτες του. Μία απουσία που μπορεί να διαρκέσει αρκετές εβδομάδες είναι πιθανό να έχει αρνητικές επιπτώσεις στις πωλήσεις και γι’ αυτό όπως τονίσθηκε αρκετές φορές κατά τη διάρκεια του webinar είναι απαραίτητο η ενεργή παρουσία.

Όπως επίσης η υπάρχουσα κατάσταση είναι και μία ευκαιρία. Καταρχάς, προκειμένου μία επιχείρηση να προωθήσει τη δημιουργίας μίας «κοινότητας» με τους πελάτες της, το οποίο είναι βέβαιο ότι θα τη βοηθήσει στην μετά την πανδημία εποχή. Μία δεύτερη πρόταση είναι πως η κρίση είναι και μία ευκαιρία για ένα brand να δοκιμάσει και άλλα κανάλια και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως, για παράδειγμα, το Tik-Tok, η δημοτικότητα του οποίου έχει εκτοξευθεί τις τελευταίες εβδομάδες.

Όσον αφορά το χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, ένα σημείο – κλειδί για τη σωστή αντιμετώπιση των ζητημάτων που υπάρχουν είναι πολύ απλά η ειλικρίνεια. Κάτι που σημαίνει ότι πολύ απλά τα e-shops θα πρέπει να δηλώνουν εξαρχής στους πελάτες τους για τις πιθανές καθυστερήσεις ή τις ελλείψεις που μπορεί να υπάρξουν. Με αυτό τον τρόπο, δημιουργούν καλύτερη σχέση και προσφέρουν καλύτερη εμπειρία στον πελάτη, κάτι που μεσοπρόθεσμα θα αποτελέσει έναν πολύ σημαντικό παράγοντα για την επόμενη ημέρα και την επανεκκίνηση των πωλήσεων.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης