ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα 4.500 ελληνικά πλοία αντιπροσωπεύουν το 19,63% της παγκόσμιας χωρητικότητας

Στα 95,2 δισ. δολάρια ανέρχεται η αξία του ελληνόκτητου στόλου σύμφωνα με στοιχεία της Vesselvalue, μεγαλύτερη από ότι η συνολική αθροιστική αξία του στόλου της Γερμανίας, των ΗΠΑ και της Μ. Βρετανίας.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η αξία του ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε κατά 11% σε σχέση με το 2015, ωστόσο αριθμεί περίπου 4.500 πλοία που αντιπροσωπεύουν το 19,63% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε χωρητικότητα εκτοπίσματος (dwt), και το 49,96% σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Την Ελλάδα ακολουθεί στη διεθνή κατάταξη η Ιαπωνία, με την αξία του στόλου της να διαμορφώνεται στα 80,8 δισ. δολάρια, η Κίνα με 67,4 δισ. δολάρια, η Γερμανία με 43,6 δισ. δολάρια, ενώ την πεντάδα συμπληρώνει η Σιγκαπούρη με 36,94 δισ δολάρια. Από εκεί και πέρα, στην έκτη θέση βρίσκονται οι ΗΠΑ, με 32,14 δισ. δολάρια, και έπονται η Νορβηγία με 28,3 δισ. δολάρια, η Ν. Κορέα με 23,4 δισ. δολάρια, η Δανία με 22,9 δισ. δολάρια, ενώ τη δεκάδα ολοκληρώνει η Μ. Βρετανία με 18,5 δισ. δολάρια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking, τον Ιανουάριο έγιναν συνολικά 131 συναλλαγές στη second hand market. Τα 22 από τα πλοία αυτά αγοράστηκαν από Έλληνες πλοιοκτήτες οι οποίοι δαπάνησαν συνολικά 473,3 εκατ. δολάρια προκειμένου να τα αποκτήσουν. Οι Κινέζοι, δεύτεροι στη λίστα, αγόρασαν μόλις 11 πλοία έναντι 167,2 εκατ. δολαρίων.

Στη συντριπτική τους πλειονότητα, τα 19 από τα 22 πλοία που αγόρασαν οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι χύδην ξηρού φορτίου, για τα οποία επένδυσαν 411 εκατ. δολάρια ή 21,6 εκατ. δολάρια το ένα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης