ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξάνονται οι καταναλωτές των ειδών πολυτελείας

EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Οι καταναλωτές ειδών πολυτελείας αυξάνονται κατά 10 εκατομμύρια ετησίως σύμφωνα με έρευνα της Bain & Company. Έτσι, όσοι έχουν τη δυνατότητα να ξοδεύουν μερικά χιλιάδες δολαρίων ή ευρώ είχαν φθάσει το 2013 στα 330 εκατομμύρια από 90 εκατομμύρια που ήταν το 1995. Και σε πέντε χρόνια από σήμερα αναμένεται να φθάσουν τα 400 εκατομμύρια!

Σύμφωνα με την έρευνα της Bain & Company, το 55% των 330.000 πάμπλουτων καταναλωτών αμφιταλαντεύεται μεταξύ προϊόντων πολυτελείας και προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας. Οι πρώτοι συνεισφέρουν κατά 10% στον τζίρο των εταιρειών ειδών πολυτελείας. Οι δεύτεροι στο υπόλοιπο 90%. Σημειωτέον ότι η αξία των προϊόντων πολυτελείας που κατανάλωσαν το 2013 οι 330.000 ευκατάστατοι καταναλωτές έφθασε στα 217 δισ. ευρώ.

Οι ειδικοί της Bain & Company, που πραγματοποίησαν την έρευνά τους σε 10.000 καταναλωτές προϊόντων πολυτελείας και σε συνεργασία με τις εταιρείες ερευνών Redburn και Millward Brown, κατέταξαν τους καταναλωτές ειδών πολυτελείας σε επτά κατηγορίες:

Ο παμφάγος συνεισφέρει στο 25% στον συνολικό τζίρο του κλάδου με μέση δαπάνη για αγορά ειδών πολυτελείας 2.350 ευρώ ετησίως. Πρόκειται για καταναλωτές νεαρής ηλικίας, συνήθως γυναίκες.

Ο πληροφορημένος συνεισφέρει κατά 20% στον συνολικό τζίρο του κλάδου με μέση δαπάνη 1.750 ευρώ ετησίως. Ο καταναλωτής της κατηγορίας αυτής φροντίζει να ενημερώνεται και αντλεί τις πληροφορίες του από τις διαδικτυακές διαφημίσεις και μέσω των διαπροσωπικών επαφών του.

Ο επενδυτής συνεισφέρει κατά 13% στον τζίρο του κλάδου δαπανώντας 1.450 ευρώ ετησίως κατά μέσον όρο. Ο καταναλωτής αυτός ενδιαφέρεται πολύ για την ποιότητα των υλικών και για τη διάρκεια του προϊόντος στον χρόνο, και προτιμά να κάνει αγορές με μακρόπνοη προοπτική.

Ο ηδονιστής συνεισφέρει στο 12% του τζίρου και διαθέτει 1.100 ευρώ ετησίως. Είναι οι καταναλωτές που επηρεάζονται πολύ από τη διαφήμιση.

Ο συντηρητικός συνεισφέρει στο 16% του τζίρου και διαθέτει επίσης 1.100 ευρώ ετησίως για να αποκτήσει ακριβά προϊόντα.

Ο απογοητευμένος συνεισφέρει κατά 9% στον ετήσιο τζίρο του κλάδου και η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη της κυμαίνεται στα 800 ευρώ ετησίως και προέρχεται δηλαδή από τη γενιά των baby boomers.

Ο ερευνητής συνεισφέρει στο 5% του τζίρου με μέση δαπάνη 500 ευρώ ετησίως. Πρόκειται κυρίως για γυναίκες που ψωνίζουν για ψυχοθεραπεία για να καλύψουν πραγματικές ανάγκες.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης