ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συνταγματική Αναθεώρηση: Πέρασε το άρθρο 3 για τις σχέσεις Κράτους – Εκκλησίας

Παρά την αρχική διαρροή ότι το άρθρο 3 για τις σχέσεις Κράτους – Εκκλησίας δεν είχε περάσει, τελικά η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ υπερψηφίστηκε με 151 «ναι».

Το άρθρο 3, που αφορά τις σχέσεις Κράτους - Εκκλησίας και τη θρησκευτική ουδετερότητα περνάει τελικά στα προς αναθεώρηση άρθρα του Συντάγματος, παρά τις πληροφορίες που είχαν διαρρεύσει κατά τη διάρκεια της καταμέτρησης, σύμφωνα με τις οποίες η κυβερνητική πρόταση δεν συγκέντρωνε τις απαραίτητες ψήφους.

Η σύγχυση προέκυψε, καθώς αρχικά τα «ναι» είχαν όντως καταγραφεί 150, ωστόσο λόγω του οριακού του αποτελέσματος, αποφασίστηκε επανακαταμέτρηση που έβγαλε 151.

Ο πρόεδρος της Βουλής, Νίκος Βούτσης, ανακοίνωσε αργά το απόγευμα της Πέμπτης (14/02/2019) ότι όλες οι προτάσεις του κυβερνώντος κόμματος τελικά υπερψηφίστηκαν.

Συγκεκριμένα, το άρθρο 3, παρ. 1 για την αναθεώρηση του άρθρου σχετικά με τις σχέσεις Κράτους-Εκκλησίας, πέρασε με 151 ψήφους υπέρ.

Τι αναφέρει αναλυτικά το άρθρο 3 του Συντάγματος

  1. Επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού. Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδας, που γνωρίζει κεφαλή της τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό, υπάρχει αναπόσπαστα ενωμένη δογματικά με τη Μεγάλη Εκκλησία της Κωνσταντινούπολης και με κάθε άλλη ομόδοξη Εκκλησία του Χριστού τηρεί απαρασάλευτα, όπως εκείνες, τους ιερούς αποστολικούς και συνοδικούς κανόνες και τις ιερές παραδόσεις. Είναι αυτοκέφαλη, διοικείται από την Ιερά Σύνοδο των εν ενεργεία Αρχιερέων και από τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο που προέρχεται από αυτή και συγκροτείται όπως ορίζει ο Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας, με τήρηση των διατάξεων του Πατριαρχικού Τόμου της κθ' (29) Ιουνίου 1850 και της Συνοδικής Πράξης της 4ης Σεπτεμβρίου 1928.
  2. Το εκκλησιαστικό καθεστώς που υπάρχει σε ορισμένες περιοχές του Κράτους δεν αντίκειται στις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου.
  3. Το κείμενο της Αγίας Γραφής τηρείται αναλλοίωτο. Η επίσημη μετάφρασή του σε άλλο γλωσσικό τύπο απαγορεύεται χωρίς την έγκριση της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδας και της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας στην Κωνσταντινούπολη.

Μαξίμου: Κάποιοι βιάστηκαν να πανηγυρίσουν

«Κάποιοι φαίνεται πως βιάστηκαν να πανηγυρίσουν και να καταγράψουν ήττα του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης στο θέμα της συνταγματικής αναθεώρησης, χωρίς να περιμένουν την επίσημη ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της καταμέτρησης», σχολίασε καυστικά το Μέγαρο Μαξίμου για τη διαρροή σχετικά με το άρθρο 3.

Και καταλήγει: «Αποδεικνύεται για ακόμη μία φορά, η αγωνία τους να καταγράψουν έστω και μία πολιτική ήττα μίας κυβέρνησης, που προχωρά αλλάζοντας τη χώρα».

Τι ψήφισαν τα κόμματα της Βουλής

Η πρώτη ονομαστική ψηφοφορία για τις αναθεωρητέες διατάξεις του Συντάγματος ολοκληρώθηκε αργά το απόγευμα της Πέμπτης (14/02/2019), έπειτα από μια «μαραθώνια» διαδικασία καταμέτρησης.

Στην ψηφοφορία μετείχαν συνολικά 274 βουλευτές, ενώ απείχαν οι βουλευτές της ΔΗΣΥ εκτός του Ανδρέα Λοβέρδου. Απείχε και η ΚΟ της Ένωσης Κεντρώων, που επίσης είχε προαναγγείλει ότι δεν θα πάρει μέρος στην ψηφοφορία, με εξαίρεση τον Ιωάννη Σαρίδη που ψήφισε. Απουσίαζαν επίσης ο Γ. Κασαπίδης (ΝΔ) και οι Πάνος Καμμένος και Αριστείδης Φωκάς από τους Ανεξάρτητους Έλληνες, όπως επίσης και ο Στάθης Παναγούλης.

Για την καταμέτρηση των ψήφων συγκροτήθηκαν δέκα τριμελείς εφορευτικές επιτροπές. Κάθε επιτροπή ήταν υποχρεωμένη να σχηματίσει πρωτόκολλο καταμέτρησης και στο τέλος συνυπολογίστηκε στο αποτέλεσμα κάθε επιτροπής.

Με την ολοκλήρωση της σημερινής ψηφοφορίας, αρχίζει να κυλά αυτομάτως ο χρόνος αντίστροφα έως την δεύτερη ψηφοφορία, η οποία θα επαναληφθεί σε ακριβώς ένα μήνα. Σε εκείνη την ψηφοφορία οι διατάξεις του Συντάγματος κριθούν αναθεωρητέες, εφόσον υπερψηφιστούν από τουλάχιστον 151 βουλευτές καθεμία από αυτές.

Πώς ψήφισε η Νέα Δημοκρατία

Η Νέα Δημοκρατία υπερψήφισε συνολικά πέντε από τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ:

- Δύο παραγράφους του άρθρου 32 για την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας
- Το άρθρο 62 για το ακαταδίωκτο των βουλευτών (περιορισμός της βουλευτικής ασυλίας αποκλειστικά στα αδικήματα που σχετίζονται με τη βουλευτική ιδιότητα εντός ή εκτός Βουλής)
- Το άρθρο 86 (Ποινική ευθύνη υπουργών)
- Το άρθρο 101Α (Περιορισμός της ίδρυσης Ανεξάρτητων Αρχών)

Πώς ψήφισε η ΔΗΣΥ

Ο Ανδρέας Λοβέρδος που ήταν ο μόνος βουλευτής του κόμματος που ψήφισε ώστε να μην λάβει καμία διάταξη 180 ψήφους, έκανε γνωστό ότι απο τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ στήριξε το άρθρο 86 για την ποινική ευθύνη υπουργών, την εκλογή 5 βουλευτών από τον απόδημο ελληνισμό, την καθολική πρόσβαση στην υγεία, την ίση αμοιβή για ίσης αξίας εργασίας ανεξάρτητα από την ηλικία.

Καταψήφισε το ουδετερόθρησκο, τα δημοψηφίσματα, την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για το άρθρο 32 που προβλέπει αποσύνδεση της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από εκλογές, καταψήφισε την καθιέρωση αναλογικού εκλογικού συστήματος, καθώς και την εποικοδομητική ψήφο δυσπιστίας. Δήλωσε παρών στην καθιέρωση του πολιτικού όρκου.

Από τις προτάσεις της ΝΔ, η ΔΗΣΥ στήριξε το άρθρο 16 για τα μη κρατικά πανεπιστήμια, ωστόσο καταψήφισε το 24 για το περιβάλλον. Υπερψήφισε ακόμη, την πρόταση για τους βουλευτές του απόδημου ελληνισμού, καθώς και την πρόταση της για τον περιορισμό της βουλευτικής ασυλίας. Επίσης υπερψήφισε το άρθρο που δίνει το δικαίωμα στην μειοψηφία να συστήνει εξεταστικές επιτροπές, καθώς και το ασυμβίβαστο δικαστών.

Πώς ψήφισε το ΚΚΕ

Σε ό,τι αφορά το Κομμουνιστικό Κόμμα, οι βουλευτές του υπερψήφισαν 15 από τις διατάξεις που περιλάμβανε η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ (οι δέκα από την αρχική πρόταση και οι υπόλοιπες πέντε από τις συμπληρωματικές), που αφορούν σε 11 άρθρα του Συντάγματος και άλλα δύο διατάξεις από την πρόταση της ΝΔ που αφορούν σε δύο άρθρα.
Οι διατάξεις αυτές είναι:
• Το άρθρο 86 (Ποινική ευθύνη υπουργών)
• Το άρθρο 5 παράγραφος 2 (Εναντίωση στις διακρίσεις λόγω φύλου, ταυτότητας φύλου, σεξουαλικού προσανατολισμού),
• Το άρθρο 22 (διασφάλιση της «ίσης αμοιβής για ίση εργασία»)
• καθώς και τη διάταξη του Συντάγματος για την απαγόρευση επίταξης απεργών (άρθρο 23)
• Το άρθρο 24Α (περί προστασίας των ζώων)

Υπέρ της πρότασης της ΝΔ για το άρθρο 32 ψήφισαν Σταύρος Θεοδωράκης και Γιώργος Μαυρωτάς.

Αναλυτικά, η εθνική αντιπροσωπεία στις προτάσεις της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ για τις αναθεωρητέες διατάξεις τοποθετήθηκε ως εξής:

- άρθρο 3 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 151 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 19 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 3 παρ.2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 151 "ΝΑΙ", 102 "ΟΧΙ", 19 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 3 παρ. 3 (κατάργηση παραγράφου): 167 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 4 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 3 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προσθήκη ερμηνευτικής δήλωσης προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 153 "ΝΑΙ", 115 "ΟΧΙ", 4 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 13 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 151 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ" , 20 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 21 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης κρατικής εγγύησης ενός αξιοπρεπούς επιπέδου διαβίωσης για όλους μέσα από καθολικές κοινωνικές υπηρεσίες και εισοδηματικές ενισχύσεις): 157 "ΝΑΙ", 99 "ΟΧΙ" , 2 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 21 παρ. 3 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης κοινωνικού δικαιώματος στην υγεία και υποχρέωσης του κράτους να παρέχει καθολική πρόσβαση σε αποτελεσματικές παροχές υγείας μέσω του Εθνικού Συστήματος Υγείας): 157 "ΝΑΙ", 113 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 21 (προσθήκη παραγράφου 7) (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του δημόσιου ελέγχου των βασικών κοινωνικών αγαθών, όπως το νερό και η ηλεκτρική ενέργεια, ώστε τα δίκτυα διανομής τους να υπόκεινται σε καθεστώς δημόσιας υπηρεσίας και να τελούν σε δημόσιο έλεγχο και προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης των κοινών αγαθών): 154 "ΝΑΙ", 115 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 22 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης ίσης αμοιβής και ίσης αξίας ανεξάρτητα από την ηλικία): 172 "ΝΑΙ", 96 "ΟΧΙ", 5 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 22 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση συνταγματικής κατοχύρωσης των συλλογικών διαπραγματεύσεων για τον καθορισμό του ελάχιστου μισθού και του δικαιώματος μονομερούς προσφυγής των κοινωνικών εταίρων στη διαιτησία): 115 "ΝΑΙ", 112 "ΟΧΙ", 5 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 22 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση της αναγνώρισης ότι η επίταξη υπηρεσιών απαγορεύεται ως μέτρο αντιμετώπισης των συνεπειών απεργίας): 163 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 6 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 22 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης του δικαιώματος στην κοινωνική ασφάλιση υπό την έννοια ότι το κράτος υποχρεώνεται να εξασφαλίζει αποτελεσματική προστασία έναντι όλων των ασφαλιστικών κινδύνων μέσω ενός ενιαίου συστήματος καθολικής κάλυψης, στο πλαίσιο δημόσιου αναδιανεμητικού συστήματος, που λειτουργεί βάσει των αρχών της αλληλεγγύης και της ανταποδοτικότητας): 155 "ΝΑΙ", 112 "ΟΧΙ", 4 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 28 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση της υποχρέωσης κύρωσης με δημοψήφισμα διεθνών συνθηκών που προβλέπουν μεταβίβαση κυριαρχικών αρμοδιοτήτων του κράτους): 154 "ΝΑΙ", 117 "ΟΧΙ", 1 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 30 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 148 "ΝΑΙ", 120 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 32 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 221 "ΝΑΙ", 46 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 32 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 220 "ΝΑΙ", 47 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 33 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 168 "ΝΑΙ", 98 "ΟΧΙ", 5 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 34 παρ. 1 εδ. Β΄ (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 147 "ΝΑΙ", 121 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 35 παρ.2 περίπτ. γ΄(προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 150 "ΝΑΙ", 118 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 37 παρ.2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης υποχρεωτικής βουλευτικής ιδιότητας για τον πρωθυπουργό) : 153 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 16 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 38 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της εποικοδομητικής ψήφου δυσπιστίας): 155 "ΝΑΙ", 115 "ΟΧΙ", "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 41 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 150 "ΝΑΙ", 118 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 44 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης δημοψηφισμάτων με λαϊκή πρωτοβουλία): 152 "ΝΑΙ", 102 "ΟΧΙ", 15 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 54 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης αναλογικού εκλογικού συστήματος): 155 "ΝΑΙ" , 100"ΟΧΙ", 15 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 54 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση της δυνατότητας ορισμού από ενιαίο ψηφοδέλτιο έως πέντε (5) βουλευτών απόδημου Ελληνισμού): 158 "ΝΑΙ", 97 "ΟΧΙ", 16 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 54 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προς την κατεύθυνση διευκρίνισης ότι πάγιο αναλογικό εκλογικό σύστημα είναι αυτό το οποίο η αναλογία εδρών δεν αποκλίνει περισσότερο από 10% από την αναλογία ψήφων): 153 "ΝΑΙ", 114 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 56 (προσθήκη παραγράφου 5) (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης προσωρινού κωλύματος εκλογιμότητας μετά από τρεις (3) βουλευτικές περιόδους): 158 "ΝΑΙ", 111 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 59 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 167 "ΝΑΙ", 97 "ΟΧΙ", 4 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 59 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 168 "ΝΑΙ", 97 "ΟΧΙ" , 4 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 62 (προς την κατεύθυνση περιορισμού της βουλευτικής ασυλίας αποκλειστικά στα αδικήματα που σχετίζονται με τη βουλευτική ιδιότητα εντός ή εκτός Βουλής): 237 "ΝΑΙ", 33 "ΟΧΙ", 1 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 73 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας): 168 "ΝΑΙ", 97 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 84 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της εποικοδομητικής ψήφου δυσπιστίας): 155 "ΝΑΙ", 115 "ΟΧΙ", "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 86 παρ. 3 (προς την κατεύθυνση περιορισμού των προνομιακών ρυθμίσεων περί ποινικής ευθύνης υπουργών, ιδίως μέσω της κατάργησης της αποσβεστικής προθεσμίας και της κατάργησης της δυνατότητας αναστολής της δίωξης της προδικασίας ή της κύριας διαδικασίας): 253 "ΝΑΙ", 17 "ΟΧΙ", "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 86 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προς την κατεύθυνση διευκρίνισης ότι το πεδίο ισχύος του άρθρου αναφέρεται αποκλειστικά στα αδικήματα που τελέστηκαν κατά την άσκηση και όχι επ’ ευκαιρία της άσκησης των υπουργικών καθηκόντων): 179 "ΝΑΙ", 92 "ΟΧΙ", "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 101 Α (προς την κατεύθυνση περιορισμού της δυνατότητας ίδρυσης ανεξάρτητων αρχών, της διευκόλυνσης του τρόπου επιλογής των μελών τους και της ενίσχυσης του κοινοβουλευτικού ελέγχου τους): 231 "ΝΑΙ", 34 "ΟΧΙ", "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 102 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης αναλογικού εκλογικού συστήματος στις εκλογές για τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και θέσπισης τοπικών λαϊκών συνελεύσεων, δημοψηφισμάτων και λαϊκών πρωτοβουλιών και αναγνώρισης δυνατότητας απονομής εκλογικού δικαιώματος σε αλλοδαπούς με μόνιμη εγκατάσταση στη χώρα): 168 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 1 "ΠΑΡΩΝ".

Σύμφωνα με το αποτέλεσμα, δεν πάει σε 2η ψηφοφορία η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για:

- το άρθρο 30 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας), γιατί έλαβε 148 "ΝΑΙ", 120 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ".

- το άρθρο 34 παρ. 1 εδάφιο Β (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας), γιατί έλαβε 147 "ΝΑΙ", 121 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ".

- το άρθρο 35 παρ. 2 περιπτ, γ΄(προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας) γιατί έλαβε 150 ΝΑΙ, 118 ΟΧΙ και 2 ΠΑΡΩΝ.

- το άρθρο 41 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας), γιατί έλαβε 150 "ΝΑΙ", 118 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ"

Γεννιά: «Ψευδή και ανυπόστατα όσα γράφτηκαν ότι καταψήφισα το άρθρο 3 του Συντάγματος»

Εν τω μεταξύ, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Γεωργία Γεννιά, με γραπτή ανακοίνωση που εξέδωσε το απόγευμα της Πέμπτης, διέψευσε δημοσιεύματα που την ήθελαν να έχει καταψηφίσει το άρθρο 3 του Συντάγματος.

Η δήλωση της κυρίας Γεννιά έχει ως εξής:

«Αναφορικά με τα δημοσιεύματα που με συκοφαντούν, ότι καταψήφισα το άρθρο 3, δηλώνω υπεύθυνα ότι είναι ψευδή και ανυπόστατα. Έχω υπερψηφίσει όλες τις κυβερνητικές προτάσεις για την αναθεώρηση του Συντάγματος και είναι ορθότερο να διασταυρώνονται οι πληροφορίες προτού δημοσιεύονται».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης