ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γαβρόγλου: Δεν μιλήσαμε ποτέ για κατάργηση των Πανελλαδικών

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ//EUROKINISSI

«Δεν μιλήσαμε ποτέ για κατάργηση των Πανελλαδικών, αλλά για κατάργηση των εξετάσεων, έτσι όπως αυτές έχουν καταγραφεί στη συνείδηση των πολιτών», λέει ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, την ώρα που έχει ξεσπάσει νέα αντιπαράθεση μετά την παρουσίαση των προτάσεων του υπουργείου για τις αλλαγές στο Λύκειο και τον τρόπο εισαγωγής των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ο κ. Γαβρόγλου, σε συνέντευξή του στην «Εφημερίδα των Συντακτών», τονίζει ότι «δεν μπορεί να υπάρξει εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς εξετάσεις» και προσθέτει:

«Με τον τρόπο όμως που έχουν εξελιχθεί οι Πανελλαδικές, αποτελούν μέρος του προβλήματος. Αρκεί να σκεφτείτε ότι κάθε φουρνιά υποψηφίων κοστίζει στις οικογένειες 2 δις ευρώ, ενώ ένας κερδοσκοπικός θεσμός έχει γίνει μέρος του δημόσιου συστήματος εκπαίδευσης. Μπορεί ως σύστημα να είναι όντως αδιάβλητο, αλλά όσο αδιάβλητο είναι τόσο λιγότερο αξιόπιστο είναι σε ό,τι αφορά το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα».

Ο υπουργός καταγράφει μάλιστα ένα προς ένα τα προβλήματα που δημιουργούνται λόγω του συστήματος των Πανελληνίων: «Μόλις ένα 25% των υποψηφίων σπουδάζει στις τρεις – τέσσερις πρώτες επιλογές του, ενώ ακόμη και αν καταφέρνουν να μπουν σε υψηλόβαθμες σχολές, ως φοιτητές, αποτυγχάνουν παταγωδώς στις εξετάσεις του πρώτου εξαμήνου, που ως γνωστόν αποτελεί συνέχεια της ύλης του Λυκείου.

Παράλληλα, το υπάρχον σύστημα, έχει καταστρέψει τη Γ’ Λυκείου, με τη συναίνεση ολόκληρης της κοινωνίας. Μετά τον Μάιο ξεκινά το παζάρι των απουσιών, ένα απαράδεκτο φαινόμενο τόσο ηθικά όσο και εκπαιδευτικά. Ακόμη, αναπαράγεται και ένα κοινωνικό πρόβλημα, παιδιά 16 και 17 ετών, ξυπνάνε μέσα στο άγχος, σέρνονται στο σχολείο, ύστερα τρέχουν στα φροντιστήρια, δεν έχουν χρόνο να κάνουν τίποτα και ακόμη και τα Σαββατοκύριακά τους είναι κλεισμένα με μαθήματα και δραστηριότητες. Δεν είναι σωστό να τους επιβάλλουμε έναν τέτοιο τρόπο ζωής. Αυτό πρέπει να αλλάξει».

(Πηγή: EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ)

Ο κ. Γαβρόγλου υπογραμμίζει ότι «το διαγώνισμα του 1ου τετραμήνου, τον Ιανουάριο, έχει ως βασικό στόχο να αποδραματοποιήσει τις τελικές εξετάσεις του Ιουνίου και να μειώσει το άγχος που προκαλεί η ιδέα ότι τα πάντα κρίνονται από μία τρίωρη εξέταση. Επιπλέον λειτουργεί σαν «μπόνους» εφόσον η απόδοση του Γενάρη βελτιώνει τον βαθμό του Ιουνίου».

Ερωτηθείς αν η θέσπιση διπλών εξετάσεων θα ενισχύσει περαιτέρω την παραπαιδεία, ο υπουργός απαντά: «Τα πρώτα χρόνια ίσως παρατηρηθεί αύξηση της παρακολούθησης μαθημάτων στα φροντιστήρια, αλλά θα πρέπει να καταλάβουμε ότι πρόκειται για ένα μακροχρόνιο σχέδιο που απαιτεί τη συναίνεση και την υποστήριξη της κοινωνίας».

(Πηγή: EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης