ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το νέο μικρό SUV της SEAT, το Arona, είναι όμορφο, νεανικό και πρακτικό

Η SEAT έχει εισέλθει για τα καλά στην πιο δημιουργική περίοδο της ιστορίας της, παρουσιάζοντας το ένα καινούργιο μοντέλο μετά το άλλο. Τελευταίο της δημιούργημα το Arona, το νέο της μικρό SUV που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Κι αυτό γιατί τοποθετείται στην πιο δυναμική κατηγορία παγκοσμίως, αυτή των B-SUV και γιατί δείχνει ευθύς εξαρχής πως έχει όλα τα φόντα να πρωταγωνιστήσει.

Το καινούργιο Arona έχει εξελιχθεί με γνώμονα τρία βασικά πεδία, το lifestyle, την τεχνολογία και το δυναμισμό. Οπτικά ακολουθεί μεν την οικογενειακή γραμμή των SUV της SEAT, όπως αυτή προσδιορίστηκε από το επίσης επιτυχημένο Ateca -ακολουθεί μέσα στο 2018 και ένα μεγαλύτερο, που θα είναι διαθέσιμο και με 7 θέσεις- αλλά διαθέτει τη δική του προσωπικότητα. Η οποία προσδιορίζεται κυρίως από το εμπρός του μέρος με την πιο έντονη τρισδιάστατη εμφάνιση και τους χαρακτηριστικά λεπτούς προβολείς, που τονίζει ακόμα περισσότερο το νεανικό του στυλ.

Σε αυτό συμβάλλει και η δυνατότητα διχρωμίας του αμαξώματος, με τους πιθανούς συνδυασμούς μεταξύ της βασικής απόχρωσης και αυτής της οροφής να φτάνουν συνολικά τους 68! Είναι βέβαιο πως ο κάθε ένας θα βρει αυτόν που ταιριάζει καλύτερα στο προσωπικό του στυλ, ενώ ο νεανικός χαρακτήρας του Arona συνεχίζεται και στο εσωτερικό του.

Το ιδιαίτερα ποιοτικό εσωτερικό του, που ξεχωρίζει τόσο για την άψογη εργονομία του όσο και για τη high tech του διάσταση. Η οποία προσδιορίζεται από την μεγάλη, καλαίσθητη οθόνη αφής που φτάνει μέχρι και τις 8,0 ίντσες στο κέντρο του ταμπλό του, από την οποία ελέγχονται τα πάντα. Από το 2018 θα είναι διαθέσιμος και ο εντυπωσιακός ψηφιακός πίνακας οργάνων του ομίλου Volkswagen, καθώς και ο ψηφιακός βοηθός Amazon Alexa που εκτελεί φωνητικές εντολές.

Παρουσία τους το νέο Arona θα είναι ένα από τα ψηφιοποιημένα και διασυνδεδεμένα μοντέλα της κατηγορίας του, μιας και διαθέτει ήδη όλες τις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones (Apple CarPlay, Google Auto και Mirror Link). Ακριβώς όπως μπορεί να εξοπλιστεί και όλα τα διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Μεταξύ αυτών το Park Assist, το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης για κάθετες και παράλληλες θέσεις και το ενεργό σύστημα διατήρησης ταχύτητα (ACC).

Έτσι αυξάνεται κι άλλο το ήδη υψηλό επίπεδο προστασίας που εξασφαλίζουν τόσο τα συστήματα ασφαλείας που είναι στάνταρ στο Arona όσο και η εξαιρετική δομή του πλαισίου του. Το οποίο είναι το μεταβλητό MQB A0, που όχι μόνο διαθέτει κορυφαία ακαμψία και αποτελεί τη βάση του εξαιρετικού συνολικού επιπέδου ασφάλειας -το Arona βαθμολογήθηκε με τα κορυφαία 5 αστέρια από τον οργανισμό EuroNCAP- αλλά αποτελεί μια πολύ καλή βάση για την μείωση του βάρους (το μικρό SUV της Seat είναι το πιο ελαφρύ της κατηγορίας του) αλλά και για την εξασφάλιση ιδιαίτερα άνετων χώρων στο εσωτερικό του.

Έτσι 4 ή ακόμα και 5 επιβάτες θα μετακινηθούν με άνεση, την ίδια στιγμή που η αυξημένη απόσταση από τα έδαφος διευκολύνει την είσοδο και την έξοδό τους και εξασφαλίζει στον οδηγό μια ψηλή θέση οδήγησης με εξαιρετική ορατότητα. Παράλληλα έχουν στη διάθεσή τους ένα ιδιαίτερα πρακτικό πορτμπαγκάζ, η ελάχιστη χωρητικότητα του οποίου είναι 400 λίτρα, τιμή κορυφαία για την κατηγορία.

Το σημαντικό εδώ είναι πως οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της SEAT πέτυχαν αυτήν την εξαιρετική εκμετάλλευση χώρων σε ένα αμάξωμα που το μήκος είναι μόλις 4,138 μέτρα. Τιμή που αφενός τοποθετεί το Arona στην καρδιά της κατηγορίας των B-SUV και αφετέρου του εξασφαλίζει την ευελιξία και την εύκολη κίνηση μέσα στην πόλη.

Πέρα από το αστικό περιβάλλον ο οδηγός του μπορεί να εκμεταλλευτεί τα εξαιρετικά του οδικά χαρακτηριστικά, που εξασφαλίζονται τόσο από το πλαίσιο MQAB Α0 που προαναφέραμε όσο και από την πολύ καλή ρύθμιση της ανάρτησης. Που ταυτόχρονα εξασφαλίζει ιδιαίτερη άνεση, με αποτέλεσμα τα ταξίδια, ακόμα και τα πιο μεγάλα, να γίνονται άνετα και ευχάριστα. Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειώσουμε πως οι εκδόσεις με ισχύ μεγαλύτερη των 100 ίππων έχουν στάνταρ και το XDS, το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό της μάρκας.

Αν ο οδηγός αποφασίσει να αφήσει την άσφαλτο και να κινηθεί σε ένα βατό χωματόδρομο το Arona, χάρη και στην αυξημένη του απόσταση από το έδαφος, θα ανταποκριθεί χωρίς να τον δυσκολέψει και χωρίς να ταλαιπωρήσει και τους επιβαίνοντες του.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι πως οι μικρές ή οι μεγάλες μετακινήσεις με το Arona δεν είναι μόνο άνετες αλλά και οικονομικές, χάρη στους ιδιαίτερες σύγχρονους και ισχυρούς κινητήρες του, οι οποίοι επιπρόσθετα εξασφαλίζουν και πολύ καλές επιδόσεις.

Η γκάμα ξεκινά με τον πολύ καλό 3κύλινδρο βενζίνης των 1.000 κυβικών, σε δύο εκδόσεις με 95 και 115 ίππους, ο οποίος κινεί του εμπρός τροχούς. Η πιο ισχυρή (0-100 σε 9,8 δεύτερα, τελική ταχύτητα 182 χλμ./ ώρα, μέση κατανάλωση 4,9 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα, εκπομπές CO2 112 γραμμάρια το χιλιόμετρο) είναι διαθέσιμη και με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων.

Το κορυφαίο σύνολο βενζίνης είναι ο 1.5 TSI EVO των 150 ίππων με το σύστημα ACT της απομόνωσης των δύο κυλίνδρων για χάρη της οικονομίας και όποτε είναι αυτό εφικτό, που θα ακολουθήσει αποκλειστικά για τη σπορ έκδοση FR και σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Στην πορεία το Arona θα είναι διαθέσιμο και με τον πολύ καλό diesel 1.6 TDI. Και εδώ υπάρχουν δύο εκδόσεις του με 95 και 115 ίππους –η πρώτη θα είναι διαθέσιμη και με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων- ενώ ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον θα παρουσιάζει το Arona 1.0 TGI των 90 ίππων. Πρόκειται για ένα από τα πρώτα B-SUV που έχει τη δυνατότητα κατανάλωσης φυσικού αερίου, με προφανή θετικά αποτελέσματα τόσο για την επιβάρυνση του περιβάλλοντος όσο και του οικονομικού προϋπολογισμού του αγοραστή του, καθώς το κόστος κίνησης ανά 100 χιλιόμετρα είναι εξαιρετικά χαμηλό.

Ο οικονομικός προϋπολογισμός πάντως όσων θελήσουν να αποκτήσουν το νέο και πολύ ενδιαφέρον SEAT Arona έτσι κι αλλιώς δεν θα επιβαρυνθεί ανεξάρτητα από την έκδοση που θα επιλέξουν. Και αυτό γιατί οι τιμές του ξεκινούν από τις 14.900 ευρώ για την έκδοσή του 1.0 TSI των 95 ίππων με το επίπεδο εξοπλισμού Reference. Tα άλλα επίπεδα εξοπλισμού είναι τα Style, Xcellence και FR. Τα δύο τελευταία αποτελούν την πιο πολυτελής και την πιο σπορ έκφρασή του μικρού SUV, με το FR να διαφοροποιείται και οπτικά -μεταξύ άλλων έχει και ζάντες 18 ιντσών- να έχει δύο ρυθμίσεις ανάρτησης (νορμάλ και σπορ) καθώς και το SEAT Drive Profile με 4 προγράμματα οδήγησης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης