ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ολική αναβάθμιση για το νέο Ford Focus που βλέπει κορυφή

Το Ford Focus έκλεισε αισίως 20 χρόνια παρουσίας και μέχρι στιγμής μπορεί σίγουρα να περηφανεύεται πως η πρώτη του γενιά που εμφανίστηκε το 1998 αναβάθμισε την κατηγορία του.

Αυτό φιλοδοξεί να κάνει και η τέταρτη, που μόλις παρουσιάστηκε και για το σκοπό αυτό ο σχεδιασμός της εταιρείας προέβλεπε αφενός την αναβάθμισή του σε όλους τους τομείς και αφετέρου την πλήρη εναρμόνισή του με τις σύγχρονες τάσεις, αλλά και τη δημιουργία νέων.

Από πλευράς μεγέθους το αποτύπωμά του δεν άλλαξε ουσιαστικά. Αυτό που άλλαξε είναι η εμφάνισή του που είναι εμφανώς πιο δυναμική και σαφώς πιο σύγχρονη, με τη βοήθεια επιλογών όπως η κατάργηση του τρίτου παραθύρου που κάνει το προφίλ του πιο καθαρό. Ταυτόχρονα η χρήση του νέου, πολύ καλού πλαισίου με την επωνυμία C2, επέτρεψε στους σχεδιαστές του να εκμεταλλευτούν πολύ καλά τους χώρους στο εσωτερικό του. Που είναι από τα πιο άνετα της μικρής- μεσαίας κατηγορίας με ένα ικανοποιητικού μεγέθους πορτμπαγκάζ, που κυμαίνεται από τα 375 έως τα 1.374 λίτρα. Παράλληλα είναι αναβαθμισμένο ποιοτικά και οπτικά, με τη high tech διάσταση να εξασφαλίζεται από την κεντρική και «ελεύθερη» οθόνη των 8,0 ιντσών του πολύ καλού συστήματος infotainment, η οποία είναι στάνταρ.

Από κει και πέρα υπάρχουν και άλλα στοιχεία που λειτουργούν προσθετικά προς αυτήν την κατεύθυνση. Μεταξύ αυτών οι πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, το FordPass Connect, με δυνατότητα WiFi hotspot για μέχρι και 10 συσκευές και μια εφαρμογή για smartphones που παρέχει πληροφόρηση και επιτρέπει την ενεργοποίηση εξ αποστάσεως κάποιων λειτουργιών του αυτοκινήτου, καθώς και το πρώτο HUD σε ευρωπαϊκό μοντέλο της Ford που παραμένει ευανάγνωστο κάτω από όλες τις συνθήκες.

Ο υψηλού επιπέδου ηλεκτρονικός εξοπλισμός ολοκληρώνεται με τα πολλά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που είναι διαθέσιμα και στα οποία περιλαμβάνεται και σύστημα με στοιχεία ημι-αυτόνομης οδήγησης δευτέρου επιπέδου και ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο σύστημα αυτόματης στάθμευσης.

Σε ότι αφορά τις δυνατότητες εξατομίκευσης αυτό γίνεται με την επιλογή του αντίστοιχου επίπεδου εξοπλισμού, αλλά και χαρακτήρα. Οι επιλογές εκτείνονται από το Titanium που θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι η κλασική εκδοχή, μέχρι το πιο σπορ ST Line και το υπερ- πολυτελές Vignale.

Φυσικά οι διάφορες εκδόσεις διαφοροποιούνται και εξωτερικά με στοιχεία ειδικά σχεδιασμένα για την κάθε μια, ώστε να τονίζεται ακόμα πιο πολύ ο προσανατολισμός της. Καινούργια προσθήκη είναι η Active, η Crossover εκδοχή του νέου Focus, με αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 30 χιλιοστά, τονισμένα πλευρικά προστατευτικά και μπάρες οροφής.

Το νέο Focus δεν υπήρχε περίπτωση να μην ακολουθεί την παράδοση που έχουν δημιουργήσει οι προκάτοχοί του σε ότι αφορά τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Μάλιστα για την περίπτωση οι μηχανικοί της Ford έχουν εξελίξει δύο συστήματα πίσω ανάρτησης. Έναν ελαφρύ και κόμπακτ ημιάκαμπτο με καταβολές από το Fiesta ST και ειδικά εξελιγμένα αμορτισέρ που μειώνει τις ελαστικές του κινήσεις για τις εκδόσεις με κινητήρες τους 1.0 EcoBoost και 1.5 EcoBlue. Για τους υπόλοιπους κινητήρες αλλά και στάνταρ για τα ST Line και Active υπάρχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων.

Είτε με ημιάκαμπτο είτε με άξονα πολλαπλών συνδέσμων το νέο Focus είναι το πιο δυναμικό, ευχάριστο και συμμετοχικό μικρό- μεσαίο μοντέλο. Άμεσο και ακριβές στις αντιδράσεις του, με πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και ένα πολύ καλό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης δεν θα φέρει ποτέ τον οδηγό του σε δύσκολη θέση, ενώ πάντα θα του παρέχει το ζητούμενο fun to drive.

Σύγχρονη εμφάνιση, πολύ καλή ποιότητα και upper class αίσθηση, άνετοι χώροι αλλά και πλήρης ηλεκτρονικός εξοπλισμός για το νέο Ford Focus. Πηγή: Ford

Ειδικά σε διαδρομές με διαδοχικές στροφές, όπως η εξαιρετική γύρω από τη Νίκαια της Γαλλίας όπου έγινε η επίσημη παρουσίασή του. Αξίζει να αναφέρομε πως υπάρχουν πραγματικά διαφορές στο δρόμο και το οδηγικό προφίλ μεταξύ των διαφόρων εκδόσεων του Focus, ενώ καταλυτική είναι η παρουσία και τα χαρακτηριστικά απόδοσης της ιδιαίτερα σύγχρονης γκάμας κινητήρων. Ειδικά το ST Line με το EcoBoost 1.5 των 182 ίππων αποδείχθηκε ταχύτατο και ιδιαίτερα σπορτίφ. Ο ολοκαίνουργιος τετρακύλινδρος turbo βενζίνης των 1.500 κυβικών είναι διαθέσιμος και με 150 ίππους, ενώ ο εισαγωγικός 1.0 EcoBoost έχει τρία επίπεδα απόδοσης με 85, 100 και 125 ίππους. Καινούργιος είναι και ο diesel EcoBlue των επίσης 1.500 κυβικών, με 95 και 120 ίππους, ενώ η κορυφαία επιλογή είναι ο 2.0 των 150 ίππων.

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει για το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων με το οποίο συνδυάζονται κάποια από τα μηχανικά σύνολα. Κι αυτό γιατί πέρα από καλά χαρακτηριστικά απόδοσης έχει, όπως προαναφέραμε, έναν πολύ καλό περιστροφικό επιλογέα. Στοιχείο ιδιαίτερο όχι μόνο για τη συγκεκριμένη κατηγορία αλλά γενικά, που συμβάλλει με τη σειρά του στην πιο premium εικόνα του νέου Focus.

Του ριζικά αναβαθμισμένου Ford Focus, που ξεχωρίζει σε όλους τους επιμέρους τομείς και κατά συνέπεια βλέπει κορυφή στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία του. Σε ότι αφορά την τιμή του το βέβαιο είναι πως θα κυμαίνεται πάνω από το μέσο όρο της κλάσης, αλλά το σημαντικό είναι πως η σχέση τιμής- απόδοσής του αναμένεται να είναι πολύ καλή. Επίσης σημαντικό είναι πως κατά την πρακτική που ακολουθεί τελευταία η Ford στη χώρα μας και όχι μόνο το Focus θα έχει ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές για το λανσάρισμά του που ξεκινά σχεδόν άμεσα. Τιμές που θα διατηρηθούν για περιορισμένο χρονικό διάστημα και για τη συνέχεια θα πάρουν την ανιούσα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης