ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To Suzuki Jimny είναι ένα αυθεντικό 4x4 με σύγχρονη τεχνολογία

Ποτέ άλλοτε ένα τόσο μικρό 4x4 δεν κατάφερε να έχει τόσο μεγάλη ιστορία. Η πορεία του Jimny ξεκίνησε το 1970 και στο πέρασμα του χρόνου έχει καταφέρει να καθιερωθεί ως ένα από τα καλύτερα off-road της αγοράς και με τέτοια τιμή πώλησης που ουσιαστικά το τοποθετεί σε ένα πεδίο δράσης που δεν υπάρχει αντίπαλος! Και σε πείσμα των καιρών το νέο Jimny επιστρέφει στην 4η γενιά του διατηρώντας την αυθεντική του σχεδίαση και τις ασυναγώνιστες εκτός δρόμου δυνατότητες.

Παράλληλα, με μήκος αμαξώματος που δεν ξεπερνά τα 3,645 μέτρα, διατηρούνται οι κόμπακτ διαστάσεις για ευελιξία στην πόλη όταν το τετραγωνισμένο σχήμα και το σχεδόν κάθετο παρμπρίζ προσφέρει εξαιρετική περιμετρική ορατότητα. Η απέριττη μάσκα με τους στρόγγυλους προβολείς δημιουργεί ένα άμεσα αναγνωρίσιμο σύνολο όταν η εξωτερικά τοποθετημένη ρεζέρβα στο πίσω μέρος ενισχύει τον off-road χαρακτήρα. Ο υποψήφιος πελάτης έχει να επιλέξει ανάμεσα σε 8 διαφορετικά χρώματα αμαξώματος συμπεριλαμβανομένων τριών εντυπωσιακών διχρωμιών.

Αξιοσημείωτες λεπτομέρειες αποτελούν οι ράγες αποστράγγισης στα άκρα της οροφής που εμποδίζουν την είσοδο νερού στην καμπίνα όταν ανοίγουν ή κλείνουν οι πόρτες, οι προεκτάσεις των θόλων και τα πλευρικά μαρσπιέ που προστατεύουν το αμάξωμα από τις φθορές καθώς και τα πίσω φωτιστικά σώματα που είναι τοποθετημένα στον προφυλακτήρα και λόγω του μικρού τους μεγέθους συμβάλουν στο μεγαλύτερο οριζόντιο άνοιγμα της πίσω πόρτας.

Το εσωτερικό του νέου Jimny συνάδει με την αυθεντική και διαχρονική εξωτερική του εμφάνιση, αποφεύγοντας τις υπερβολές προς όφελος της χρηστικότητας και της πρακτικότητας. Στο νέο Jimny δεν υπάρχει τίποτα που να αποσπά την προσοχή του οδηγού. Ο πίνακας οργάνων φωτίζεται συνεχώς για καλύτερη ευκρίνεια είτε στο φως του ηλίου είτε στο σκοτάδι και ο χειρισμός του συστήματος ήχου και πλοήγησης μέσω της οθόνης αφής των 7,0 ιντσών (εκδόσεις GLX), η οποία είναι συμβατή με Apple Car Play, Android Auto TM και MirrorLink, επιτρέπει την πρόσβαση στις εφαρμογές του smartphone.

Το κομψό μαύρο εσωτερικό του διαθέτει λιτές, γεμάτες στυλ γραμμές ενώ οι οθόνες ελέγχου και τα χειριστήρια έχουν σχεδιαστεί για εύκολη και πρακτική λειτουργία ακόμη κι αν ο οδηγός φοράει γάντια. Κάθε λεπτομέρεια είναι προσεκτικά και ελκυστικά τοποθετημένη για να απολαύσει ο οδηγός την πιο απαιτητική off-road εμπειρία. Και δίχως να συμβιβάζεται χωροταξικά αφού ο χώρος αποσκευών μπορεί να επεκταθεί χάρη στη δυνατότητα πλήρους αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων δημιουργώντας χώρο αποσκευών χωρητικότητας 377 λίτρων.

Σε σχέση με τον προκάτοχό του που είχε κινητήρα βενζίνης 1.300 κυβικών το καινούργιο Jimny κινείται από ένα μεγαλύτερο τετρακύλινδρο 1.500 κυβικών με τεχνολογία VVT (μεταβλητού χρονισμού) και ψεκασμό πολλαπλών σημείων. Είναι ατμοσφαιρικός για βέλτιστη οικονομία καυσίμου και υψηλή αντοχή στη σκληρή χρήση. Αποδίδει 102 ίππους και 130 Nm ροπής και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων ή εναλλακτικά με αυτόματο 4. Η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 6,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, οι εκπομπές CO2 από 154 γραμμάρια το χιλιόμετρο και η τελική ταχύτητα στα 145 χλμ./ώρα. Τις επιδόσεις ευνοεί φυσικά και το εξαιρετικό μικρό βάρος του Jimny που είναι μόλις 1.090 κιλά.

Το νέο Jimny διαθέτει το σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP PRO με κοντές σχέσεις μετάδοσης. Μέσω ενός λεβιέ ο οδηγός μπορεί εύκολα από τη μετάδοση της κίνησης στους δύο τροχούς (2WD-H) να μεταβεί στην τετρακίνηση (4WD-H και 4WD-L). Αναφορικά με την κίνηση στους 4 τροχούς η λειτουργία 4WD-L σε σύγκριση με τα 4WD-H, μπορεί να μεταφέρει περισσότερη ροπή στους τροχούς -σε πιο χαμηλές ταχύτητες- για καλύτερη πρόσφυση σε απότομες πλαγιές και τραχύ έδαφος. Όταν οι δύο διαγώνιοι τροχοί χάνουν την πρόσφυση, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης LSD επιβραδύνει αυτόματα τους τροχούς που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ολίσθηση και η ροπή μεταφέρεται σε αυτούς με την καλύτερη πρόσφυση.

Πέρα από το σύστημα διεύθυνσης με τα επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια για τον καλύτερο δυνατό έλεγχο στις εκτός δρόμου διαδρομές, το νέο Jimny διατηρεί το βασικό συστατικό πάνω στο οποίο χτίζεται ένα ικανό 4x4. Αυτό δεν είναι άλλο από το πλαίσιο τύπου σκάλας που παρέχει μια σταθερή βάση για τα στοιχεία της ανάρτησης στις εκτός δρόμου διαδρομές και επίσης βοηθά στην προστασία του αμαξώματος ακόμη και στις πιο ανισόπεδες επιφάνειες. Η μεγάλη γωνία προσέγγισης 37 μοιρών, η γωνία ράμπας των 28 μοιρών και η γωνία διαφυγής των 49 μοιρών επιτρέπουν στο νέο Jimny να σκαρφαλώνει και να ξεπερνά εμπόδια που δεν τα φαντάζεστε καν. Σε απότομες κατηφόρες και με το πάτημα ενός κουμπιού ενεργοποιείται το Hill Descent Control, το σύστημα που ελέγχει αυτόματα τα φρένα για ελεγχόμενη και απόλυτα ασφαλή κατάβαση.

Τα προηγμένα συστήματα Suzuki Safety Support ενισχύουν την ασφάλεια του οδηγού σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης αλλά και στις καθημερινές του μετακινήσεις. Το στάνταρ σύστημα DSBS διαθέτει σύστημα ανίχνευσης μπροστά, χρησιμοποιώντας συνδυαστικά μια κάμερα και έναν αισθητήρα λέιζερ. Η κάμερα υπερέχει στην ανίχνευση σε μεσαίες και μεγάλες αποστάσεις, αναγνωρίζοντας πεζούς και λωρίδες κυκλοφορίας, ενώ ο αισθητήρας λέιζερ υπερέχει στις πιο μικρές καθώς και στη νυχτερινή ανίχνευση, εξασφαλίζοντας κορυφαία ασφάλεια. Άλλες λειτουργίες του συστήματος είναι το σύστημα Προειδοποίησης Ενδεχόμενης Σύγκρουσης και Αυτόματης Πέδησης, το Σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας, το Σύστημα Προειδοποίησης Εκτροπής Αυτοκινήτου και η αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων (High Beam Assist).

Επιπρόσθετα το νέο Jimny είναι το πρώτο μοντέλο της Suzuki, το οποίο μέσω του συστήματος DSBS, διαθέτει Λειτουργία Αναγνώρισης Πινακίδων Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition).Το νέο αυτό σύστημα ασφάλειας χρησιμοποιεί την κάμερα ώστε να παρακολουθεί τις πινακίδες κυκλοφορίας στο δρόμο. Όταν εντοπίζει οδικά σήματα, όπως όρια ταχύτητας ή σήμανση επιτρεπόμενης προσπέρασης, εμφανίζει το σήμα στην οθόνη του πίνακα οργάνων για να βοηθήσει τον οδηγό να θυμάται ποια οδική σήμανση έχει περάσει.

Ποτέ ένα Jimny δεν ήταν εξυπνότερο, ικανότερο και πιο ολοκληρωμένο, την ίδια στιγμή που η τιμή ξεκινά από τις 16.270 ευρώ.

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης