ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Σε λίγο τα αυτοκίνητα θα έχουν φίλτρα και για τα σωματίδια σκόνης από τα φρένα τους

Κάθε χρόνο, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, περίπου 3 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλον τον κόσμο χάνουν τη ζωή τους λόγω της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, αριθμός πραγματικά μεγάλος. Στη ρύπανση αυτή η κίνηση των αυτοκινήτων συμβάλλει σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό και το πρόβλημα δεν εντοπίζεται μόνο στις εκπομπές ρύπων από τη λειτουργία των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Ρύπανση και μάλιστα επικίνδυνη προκαλούν και άλλες λειτουργίες των αυτοκινήτων αλλά και άλλων μεταφορικών μέσων, όπως είναι π.χ. τα μικροσωματίδια σκόνης από τα υλικά τριβής που απελευθερώνονται κατά το φρενάρισμα. Έρευνες έχουν δείξει πως μόνο στη Γερμανία παράγονται 10.000 τόνοι σκόνης από τα φρένα των οχημάτων, οπότε μπορεί κανείς να φανταστεί ποιο είναι το συνολικό νούμερο παγκοσμίως.

Για την αντιμετώπιση του θέματος έχουν εξελιχθεί και εξακολουθούν να εξελίσσονται διάφορα φίλτρα, όπως αυτό της εταιρείας Mann+Hummel, το οποίο τοποθετείται, όπως θα δείτε στο βίντεο που ακολουθεί, αμέσως μετά τη δαγκάνα του δισκόφρενου και κατορθώνει μα συγκρατεί το 80% των σωματιδίων που προέρχονται από την τριβή των τακακίων στους δίσκους. Τα οποία μάλιστα είναι μικρού μεγέθους και δύσκολα συγκρατούνται από τον ανθρώπινο οργανισμό πριν καταλήξουν στις αναπνευστικές οδούς.

Ήδη η Volkswagen δοκιμάζει τέτοιου είδους φίλτρα στα πλαίσια της εξέλιξης της νέας γενιάς του Golf και είναι πολύ πιθανόν όχι μόνο να τα δούμε να χρησιμοποιούνται στο άμεσο μέλλον αλλά να γίνονται και υποχρεωτικά.

Σύμφωνα πάντως με την Mann+Hummel, που ασχολείται ήδη μια 15ετία με το θέμα των συγκεκριμένων φίλτρων, η χρήση τους δεν απαιτεί την κατανάλωση επιπλέον ενέργεια, το πρόσθετο βάρος τους είναι πολύ μικρό και η συντήρηση του φίλτρου γίνεται μαζί με τη συντήρηση των φρένων. Ένα πρόσθετο πλεονέκτημα της χρήσης του θα είναι και το ότι οι ζάντες θα είναι πιο καθαρές,

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης