ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η Audi παρουσίασε στη CES νέο interface επικοινωνίας (HMI) και έλεγχο της κατάστασης του οδηγού

H Audi παρουσίασε στη CES ένα νέο τρόπο επικοινωνίας ανθρώπου μηχανκής που βασίζεται κυρίως στις οθόνες.

Πριν από περίπου 2 χρόνια η Audi είχε παρουσιάσει μαζί με την τελευταία γενιά του ΤΤ και τον φουλ ψηφιακό πίνακα οργάνων, με δυνατότητες επιλογής των ενδείξεών του, που ήταν μια από τις πρώτες εφαρμογές του παγκοσμίως. Φέτος στη μεγάλη έκθεση ηλεκτρονικών CES έκανε το επόμενο βήμα με ένα ολοκληρωμένο interface επικοινωνίας ανθρώπου– μηχανής (HMI- Human Machine Interface), που βασίζεται σε οθόνες και το τοποθετημένο στο E-Tron Quattro Concept.

Η βασική οθόνη του συστήματος, που βρίσκεται ακριβώς μπροστά από τον οδηγό, έχει μέγεθος 14,1 ιντσών και μια ανάλυση 2.240x720 pixel, προκειμένου η εικόνα της να είναι εμφανώς καλύτερη από αυτή του ψηφιακού πίνακα που πέρα από το ΤΤ όπου είναι στάνταρ, υπάρχει -με επιπλέον χρέωση- τόσο στο ολοκαίνουργιο Α4 όσο και στο επίσης νέο Q7. Μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι πως στο καινούργιο interface τα κλασικά στρογγυλά όργανα, που υπάρχουν στα αυτοκίνητά μας σχεδόν από καταβολής, δεν θα υφίστανται ούτε ως εικονικά, καθώς η απεικόνιση των πάντων θα είναι αποκλειστικά και μόνο ψηφιακή.

Ο έλεγχος των συστημάτων, ή αν προτιμάτε ένας άλλος τρόπος επικοινωνίας του οδηγού με αυτά, θα γίνεται και μέσω επιφανειών αφής στο τιμόνι, οι οποίες έχουν αντικαταστήσει τους διακόπτες και επιβεβαιώνουν τις επιλογές με δόνηση.

Όπως θα περιμένατε και ο έλεγχος του συστήματος πλοήγησης αλλά και η επιλογή της πηγής για τα media γίνεται και πάλι από οθόνη αφής, που βρίσκεται δεξιά από το τιμόνι. Εδώ για την εισαγωγή των στοιχείων και όσο το αυτοκίνητο δεν κινείται, χρησιμοποιείται ένα εικονικό πληκτρολόγιο, ενώ εν κινήσει το σύστημα έχει τη δυνατότητα να αναγνωρίσει το γραφικό χαρακτήρα του οδηγού.

Τα πάντα ελέγχονται από τις οθόνες και κάποιες λειτουργίες από το app στo smartphone - Πηγή: Audi

Μια ακόμα οθόνη 8,4 ιντσών με χαρακτηριστικά μεγάλη ανάλυση (2.560x1.600 pixel) χρησιμεύει για τον έλεγχο αφενός του συστήματος κλιματισμού και αφετέρου 4 επιπλέον λειτουργιών, που καθορίζονται από τον οδηγό. Η παρουσία της καταργεί φυσικά τους αντίστοιχους διακόπτες -στην πράξη δεν υπάρχει κανένας- ενώ το HMI εννοείται πως συνδέεται, για τη διαρκή σύνδεση με το διαδίκτυο και όχι μόνο και με smartphones. Τα οποία μπορούν, στην κατάλληλη θέση στο ταμπλό, να φορτιστούν και επαγωγικά.

O άλλος τομέας στον οποίο στρέφονται οι έρευνες της γερμανικής εταιρείας είναι η αποφόρτιση του οδηγού, για λόγους υγείας. Ο στόχος εδώ είναι να ολοκληρώνει την εκάστοτε μετακίνησή του χαλαρός και όχι εκνευρισμένος, με τη βοήθεια του Audi Fit Drive, που συνεργάζεται είτε με ένα σύστημα ελέγχου της φυσικής κατάστασης όπως είναι π.χ. το FitBit ή με το Apple Watch. Αυτό που γίνεται είναι να μετρώνται διαρκώς παράμετροι όπως οι παλμοί της καρδιάς ή η θερμοκρασία του σώματος και να προσαρμόζεται ανάλογα ο τρόπος λειτουργίας των διαφόρων on board συστημάτων. Παράλληλα όταν τα επίπεδα του στρες έχουν ανέβει το αυτοκίνητο θα μπορεί, πάντα σύμφωνα με την Audi, να δίνει συμβουλές π.χ. για τη σωστή αναπνοή ή να προτείνει ένα διάλειμμα. Η όλη διαδικασία ονομάζεται Biofeedback και έχει αρκετά κοινά με την εφαρμογή Runtastic για τα smartphones, που ίσως γνωρίζετε.

Τώρα αν αυτός ο συνεχής έλεγχος έχει ουσία θα αποδειχθεί στην πορεία. Το πραγματικά χρήσιμο πάντως κατά την άποψή μας θα ήταν αν αυτό το συνεχές monitoring, για να χρησιμοποιήσουμε το δόκιμο αγγλικό όρο, είχε και τη δυνατότητα ασφαλούς ακινητοποίησης του αυτοκινήτου αν στον οδηγό συνέβαινε κάτι πραγματικά σοβαρό, όπως π.χ. μια λιποθυμία ή ακόμα και ένα έμφραγμα. Ακραίες καταστάσεις μεν, αλλά υπαρκτές και με συνέπειες που δεν μπορούν να προσδιοριστούν δε.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης