ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: Συνεργασία Ford και Volkswagen για την ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση

Δεν είναι ούτε μυστικό αλλά ούτε και φημολογία πως οι τεχνολογίες που θα προσδιορίσουν στο μέλλον την αυτοκίνηση, δηλαδή η ηλεκτροκίνηση και η αυτόνομη κίνηση, απαιτούν τεράστιες επενδύσεις. Τόσο μεγάλες που ακόμα και κορυφαίες σε μέγεθος και πόρους εταιρείες, όπως οι όμιλοι της Volkswagen και της Ford δεν μπορούν μεμονωμένα να αντιμετωπίσουν.

Φυσικά η αναφορά μας στις δύο εταιρείες κάθε άλλο παρά τυχαία είναι μιας και ανακοίνωσαν και επίσημα τη συνεργασία τους πέρα από τα επαγγελματικά οχήματα και τόσο στην ηλεκτροκίνηση όσο και στην αυτόνομη οδήγηση. Ένας επιπλέον λόγος που τις οδήγησε σε αυτήν τη συμμαχία είναι και το διαφορετικό επίπεδο της κάθε μιας σε κάθε έναν από τους μεμονωμένους τομείς.

Έτσι λοιπόν ο όμιλος Volkswagen που βρίσκεται πιο μπροστά σε ότι αφορά την ηλεκτροκίνηση θα παραχωρήσει στη Ford το πλαίσιο MEB, που έχει εξελιχθεί ειδικά για αυτόν το σκοπό. Η τελευταία θα κατασκευάζει στο εργοστάσιό της στην Κολωνία, ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα βασίζονται σε αυτό. Αρχής γενομένης από ένα SUV το 2023, ενώ με ένα δεύτερο EV (Electric Vehicle) που θα προστεθεί στη γκάμα στοχεύει, μετά από μια εξαετία, σε πωλήσεις 600.000 μονάδων ετησίως.

Από την άλλη η Ford, μέσω της start up εταιρείας Argo Al και η οποία της ανήκει σε μεγάλο ποσοστό, έχει το προβάδισμα σε ότι αφορά την τεχνητή νοημοσύνη, τη ρομποτική και την αυτόνομη οδήγηση. Σε αυτήν λοιπόν την εταιρεία o όμιλος Volkswagen θα εισέλθει ως επενδυτής με συνολικά 2,6 δις δολάρια. Από αυτά το 1,0 δις είναι σε μετρητά και το 1,6 υπό τη μορφή της δικής της ανάλογης εταιρείας AID, που θα εισέλθει στο σχήμα και από εδώ και στο εξής θα είναι η ευρωπαϊκή θυγατρική της Argo Al.

Συνολικά και οι δύο εταιρείες μαζί -Argo Al και AID- θα απασχολούν 700 επιστήμονες, ενώ τα επόμενα τρία χρόνια με βάση τη συμφωνία , o όμιλος Volkswagen θα λάβει επιπλέον μερίδιο της Argo Al αξίας 500 εκατομμυρίων δολαρίων. Η Ford ταυτόχρονα θα επενδύσει σε αυτήν άλλα 600 εκατομμύρια δολάρια προκειμένου η επένδυσή της να φτάσει το 1 δις που είχε αρχικά ανακοινώσει. Στο τέλος όλων αυτών οι δύο όμιλοι θα έχουν τα ίδια ποσοστά στην Argo Al και βέβαια συνολικά το πλειοψηφικό της πακέτο.

Τόσο η Ford όσο και η Volkswagen θα μπορούν να ενσωματώνουν στα μοντέλα τους την τεχνολογία της Argo Al διατηρώντας αφενός την πλήρη ανεξαρτησία τους και εκμεταλλευόμενες αφετέρου τiς συνέργειες.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης