ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Fun to drive fun to own: Τo CX-3 είναι τόσο ιδιαίτερο και ξεχωριστό όσο και η ίδια η Mazda

H Mazda είναι ένας από τους πιο χαρισματικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως, ο οποίος όχι μόνο βρίσκεται στην αιχμή της τεχνολογίας αλλά αντιλαμβάνεται πρώτη από όλους τις τάσεις και τις εφαρμόζει.

Η Mazda ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που κατάλαβε τη σημασία της μείωσης του βάρους στην προσπάθεια περιορισμού της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος, ενώ είναι και αυτή που εκμεταλλεύεται με την πρωτοποριακή της τεχνολογία κάθε σταγόνα καυσίμου. Προκειμένου να συνδυάσει τις υψηλές αποδόσεις με την οικονομία αλλά και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Σε ό,τι αφορά την εικόνα των μοντέλων της βασική αρχή είναι το Kodo Design. Ο συνδυασμός και η αρμονική σύμπραξη του δυναμισμού και των απλών γραμμών που είναι χαρακτηριστικές για την ιαπωνική ομορφιά, η έμφαση στην τελειότητα και στην παραμικρή λεπτομέρεια.

Η έκφραση του Kodo Design και η φιλοσοφία του Jinba Ittai

Το CX-3, το πιο μικρό των SUV της Mazda είναι χαρακτηριστικό δείγμα έκφρασης του Kodo Design. Χωρίς να καταφεύγει σε σχεδιαστικές υπερβολές για χάρη του πρόσκαιρου εντυπωσιασμού, κατορθώνει να κλέβει τα βλέμματα και την προσοχή με τη δυναμική του εικόνα και τις άριστες αναλογίες του. Το μακρύ του καπό κάνει σαφή το σπορ προσανατολισμό του, ενώ οι σχετικά μικρές εξωτερικές του διαστάσεις το καθιστούν όπως διαπίστωσα οδηγώντας το CX-3 ιδιαίτερα ευέλικτο και πρακτικό μέσα στην πόλη και διασκεδαστικό πέρα από αυτήν.

Πίσω από το τιμόνι η αίσθηση που μου δημιουργούσε είναι ότι γίνεσαι ένα με το αυτοκίνητο. Βρήκα πανεύκολα τη θέση οδήγησης που με βόλευε χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις του καθίσματός μου -στο αυτοκίνητο που είχα στη διάθεσή μου γίνονταν ηλεκτρικά- ενώ το τιμόνι, ο επιλογέας ταχυτήτων και τα πεντάλ λειτουργούν σαν προέκταση του σώματος. Εξασφαλίζοντας μια καλοδεχούμενη όσο και γοητευτική αμεσότητα.

Φυσικά όλα αυτά κάθε άλλο παρά τυχαία είναι μιας και πρόκειται για την -πολύ καλή- εφαρμογή στην πράξη μιας άλλης σημαντικής φιλοσοφίας της Mazda, του Jinba Ittai, που τοποθετεί τον άνθρωπο στο επίκεντρο, σχεδιάζοντας το αυτοκίνητο κυριολεκτικά γύρω από αυτόν. Και αυτό δεν είναι βέβαια κάτι μόνο θεωρητικό, αλλά όπως προανέφερα μετουσιώνεται στην πράξη και στην καθημερινότητα.

Έβρισκα όλα τα πολύ σωστά τοποθετημένα χειριστήρια άμεσα και χωρίς να πάρω ούτε μια στιγμή τα μάτια μου από το δρόμο, ενώ το ίδιο ισχύει και για την οθόνη στο κέντρο του ταμπλό που έχει εξαιρετική θέση μιας και δεν περιόριζε στο ελάχιστο το οπτικό μου πεδίο. Ανά πάσα στιγμή έπαιρνα όποια πληροφορία χρειαζόμουν από τον πάντα ευανάγνωστό και πλήρη πίνακα οργάνων ενώ εκτίμησα πολύ την παρουσία του HUD. Του Head Up Display που σπάνια το βρίσκεις στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Οι χώροι, η άνεση και η ασφάλεια

Ταυτόχρονα εκτίμησα και το ποιοτικό και πολυτελές εσωτερικό, με τα προσεκτικά επιλεγμένα υλικά, τους καλόγουστους συνδυασμούς χρωμάτων και το κορυφαίο φινίρισμα. Όλα μαζί κάνουν σαφή τον premium προσανατολισμό τόσο της μάρκας όσο και του ίδιου του CX-3.

Παράλληλα οι επιβάτες θα μετακινηθούν με την άνεση που περιμένει κανείς από ένα μοντέλο με upper class χαρακτηριστικά, χάρη στους συνολικά μεγάλους χώρους. Μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ, ώστε να μην προβληματιστεί κανείς ακόμα και αν το ταξίδι είναι κάποιων ημερών, ενώ τη δική μου άνεση ως οδηγού και βέβαια την ασφάλεια όλων την εξασφάλιζαν τα πολλά και ιδιαίτερα αποτελεσματικά συστήματα υποβοήθησης με τα οποία εξοπλίζεται το CX-3.

Βέβαια τα συστήματα ασφαλείας που έχουν να κάνουν με τη δυναμική συμπεριφορά του όμορφου SUV, όπως π.χ. το ESP, τα είδα να ενεργοποιούνται -μέσω των ενδεικτικών λυχνιών στο ταμπλό- μόνο όταν το επεδίωξα πιέζοντας πραγματικά πολύ. Και αυτό γιατί το CX-3 είναι εξαιρετικά στημένο, με ένα ειδικά εξελιγμένο πλαίσιο SKYACTIV-CHASSIS, με μεγάλη ακαμψία που αποτελεί τη βάση για την οδική του συμπεριφορά.

Αυτό σημαίνει πως σε κάθε περίπτωση ακολουθούσε με υποδειγματική ακρίβεια τις εντολές μου, χωρίς ποτέ να χάσει την πρόσφυσή του και με έναν τρόπο εύκολο, αποτελεσματικό και άμεσο που κάνει τις διορθώσεις σχεδόν περιττές. Το CX-3 κατορθώνει να δημιουργεί μια αίσθηση απόλυτης εμπιστοσύνης αλλά και να παρέχει αυτό το fun to drive που ενθουσιάζει και κάνει τις μετακινήσεις ευχάριστες και ενδιαφέρουσες. Στις μεγάλες ταχύτητες των εθνικών οδών αποδείχθηκε σταθερό και ευθύβολοι ενώ στους πιο στενούς επαρχιακούς δρόμους με τις διαδοχικές στροφές μπορούσα να το τοποθετήσω εκεί ακριβώς που ήθελα και να εκμεταλλευτώ τα κορυφαία του δυναμικά χαρακτηριστικά για να κινηθώ γρήγορα και με ασφάλεια, απολαμβάνοντας κάθε λεπτό πίσω από το τιμόνι του.

Στόχος η οδηγική ευχαρίστηση

Για να επιτευχθούν βέβαια όλα αυτά χρειάζεται και το κατάλληλο τεχνολογικό υπόβαθρο, όπως για παράδειγμα το i-ACTIV AWD και το G-Vectroring Control.
Το πρώτο είναι ένα εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης που χρησιμοποιεί ένα μεγάλο αριθμό αισθητήρων ώστε να προκύπτει μια ακριβέστατη εικόνα των συνθηκών οδήγησης. Με τον τρόπο αυτό υπολογίζεται και ρυθμίζεται συνεχώς η ροπή που πρέπει να καταλήξει στους πίσω τροχούς. Αυτό στη πράξη σημαίνει πως σε επιφάνειες με καλή πρόσφυση το σύστημα είναι τόσο ευφυές που μετατρέπει το CX-3 σχεδόν σε προσθιοκίνητο για χάρη της οικονομίας. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις -και αυτό ενδεικτικό του ιδιαίτερα έξυπνου AWD της Mazda- καταλήγει ακριβώς τόση ροπή στον πίσω άξονα ώστε να επιτυγχάνεται η ασφαλέστερη δυνατή εκκίνηση, επιτάχυνση, επιβράδυνση και βέβαια κίνηση σε στροφές με την καλύτερη πρόσφυση.

Το G-Vectroring Control με τη σειρά του είναι ένα βασικό στοιχείο της φιλοσοφίας Jinba-Ittai που προαναφέραμε, της αίσθησης της δυναμικής απόδοσης και της δυνατότητα του οδηγού να ελέγχει εύκολα και με ακρίβεια το αυτοκίνητό του. Αυτό οι ταλαντούχοι μηχανικοί της Mazda μπόρεσαν να το πετύχουν με την ομαλή μετάβαση των δυνάμεων G κατά την πέδηση, τη στροφή και την επιτάχυνση.

Καθοριστικός παράγοντας σε αυτό είναι η ενεργή συμμετοχή του κινητήρα και για αυτό το GVC ρυθμίζει τη ροπή του ανάλογα με την κίνηση του τιμονιού. Έτσι το κάθετο φορτίο κάθε τροχού είναι ανά πάσα στιγμή το καλύτερο δυνατό και αυτό εξασφαλίζει την πιο ομαλή και ασφαλή συμπεριφορά του αυτοκινήτου, καθώς και την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ακρίβεια.

Οι εξαιρετικοί κινητήρες

Η εμπλοκή του κινητήρα στα παραπάνω δεν θα ήταν εφικτή αν τα σύνολα με τα οποία εξοπλίζεται το CX-3, τόσο αυτό της βενζίνης όσο και ο diesel, ήταν συμβατικά. Δεν είναι όμως μιας και η γενιά SKYACTIV στην οποία ανήκουν διακρίνεται για το σύγχρονο σχεδιασμό, την πολιτισμένη λειτουργία, την υψηλή απόδοση και τις εξαιρετικά χαμηλές απαιτήσεις τους σε καύσιμο.

Ο turbo diesel των 1.800 κυβικών, των 115 ίππων και των 270 Nm διαπίστωσα πως είναι εξαιρετικά ελαστικός από το ρελαντί και ξεδιπλώνει όλες τις αρετές του στη μεσαία περιοχή των στροφών, εκεί δηλαδή που λειτουργεί τον περισσότερο χρόνο. Συνδυάζεται εξαιρετικά τόσο με το χειροκίνητο κιβώτιο SKYACTIV-MT όσο και με το αυτόματο SKYACTIVE-DRIVE, επιτυγχάνοντας πολύ καλές επιδόσεις αλλά και εξαιρετική οικονομία καυσίμου -η μέση κατανάλωση της προσθιοκίνητης έκδοσης είναι 4,4 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Το ατμοσφαιρικό σύνολο βενζίνης των 2.000 κυβικών και των 122 ίππων διακρίνεται για την άμεση απόκρισή του σε όλο το εύρος των στροφών, για τις καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ ώρα σε 9,0 δεύτερα για το 2WD) και τις ιδιαίτερα χαμηλές απαιτήσεις του σε αμόλυβδη (6,1 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο).

Και οι δύο κινητήρες διαθέτουν το i-Loop -ανακτά την ενέργεια που απελευθερώνεται στο φρενάρισμα, τη μετατρέπει σε ηλεκτρική, την αποθηκεύει και στη συνέχεια τη χρησιμοποιεί για την τροφοδοσία των προβολέων, των συστημάτων κλιματισμού και ήχου καθώς και για άλλα ηλεκτρονικά συστήματα- καθώς και το i-Stop, το ευφυές σύστημα απενεργοποίησης του κινητήρα στο ρελαντί.

Με την ιδιαίτερη και αποτελεσματική φιλοσοφία και λογική της Mazda παρούσα σε όλους ανεξαιρέτως του επιμέρους τομείς και με τον premium χαρακτήρα του το CX-3 δικαίως τοποθετείται στην κορυφή της κατηγορίας του, ενώ οι τιμές του ξεκινούν από τις 19.060 ευρώ.

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης