ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To υβριδικό Ηyundai Kona εξασφαλίζει «πράσινες» μετακινήσεις χωρίς περιορισμούς

To Hyundai Kona είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα SUV πανευρωπαϊκά και μάλιστα όχι μόνο για την κατηγορία του αλλά συνολικά.

Φυσικά η επιτυχία του αυτή κάθε άλλο παρά τυχαία είναι και οφείλεται σε ένα συνδυασμό πολλών παραγόντων που το χαρακτηρίζουν, με πρώτο και καλύτερο την εμφάνισή του.

Το Kona λοιπόν διαθέτει μια έντονη προσωπικότητα, με ενδιαφέροντα σχεδιαστικά ευρήματα και μια τονισμένη off road εικόνα. Όπως άλλωστε αρμόζει σε ένα SUV με σημαντικές δυνατότητες κίνησης πέρα από την άσφαλτο.

Μάλιστα η εικόνα του Kona έχει γίνει πιο σύγχρονη και ακόμα πιο δυναμική μετά την ανανέωσή του. Η πιο πρόσφατη εκδοχή του διακρίνεται από την πιο εμφατική του μάσκα αλλά και τους διπλούς μεν αλλά επανασχεδιασμένους προβολείς του που εξακολουθούν βέβαια να είναι στοιχείο αναγνώρισής του.

Την αισθητική του ανανέωση ολοκληρώνουν οι καινούργιοι προφυλακτήρες, τόσο μπροστά όσο και πίσω, ενώ πέρα από τη στάνταρ έκδοση υπάρχει πλέον και η πιο σπορ N Line.

Εδώ το σήμα της μάρκας βρίσκεται στη μάσκα πάνω από την οποία υπάρχουν τρεις εισαγωγές αέρα. Η παρουσία τους τονώνει ακόμα περισσότερο τη δυναμική εμφάνιση, κάτι που κάνει τόσο ο ενσωματωμένος στον πίσω προφυλακτήρα διαχύτης όσο και η διπλή απόληξη της εξάτμισης. Την όλη εικόνα ολοκληρώνουν οι ζάντες των 18 ιντσών.

Σύγχρονο σχεδιαστικά είναι και το εσωτερικό του Kona, καθώς διαθέτει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών αλλά και με μια μεγάλη οθόνη για το σύστημα infotainment, που μπορεί να έχει την ίδια διαγώνιο. Ο τεχνολογικός εξοπλισμός του B-SUV της Hyundai δεν σταματάει όμως εδώ, καθώς το παρόν δηλώνουν όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, πολλά συστήματα υποβοήθησης, ακόμα και Head Up Display αλλά και εσωτερικός φωτισμός, καθώς και ένα premium ηχοσύστημα της Krell.

Ταυτόχρονα ο εξοπλισμός του είναι καλός και σε ότι αφορά την άνεση και την ασφάλεια των επιβαινόντων ήδη από τη βασική του έκδοση.

Η άνεση των επιβατών του πάντως εξασφαλίζεται και από τους χώρους στο εσωτερικό του, που είναι τόσο μεγάλοι που ακόμα και πέντε δεν θα στριμωχτούν. Και ούτε θα προβληματιστούν με τις τυχόν αποσκευές τους, μιας και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ του κυμαίνεται από τα 374 έως τα 1.156 λίτρα.

Συνεχίζοντας με τα ατού του Kona δεν μπορούμε παρά να λάβουμε υπόψη και την πλήρη γκάμα των κινητήρων του. Η οποία ξεκινά από τον ιδιαίτερα εξελιγμένο τεχνολογικά τρικύλινδρο βενζίνης 1.0 T-GDi των 120 ίππων ο οποίος είναι διαθέσιμος και με ήπια υβριδικό σύστημα μίζας- γεννήτριας και μάλιστα στην πιο εξελιγμένη του μορφή με παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48 V.

Αντίστοιχο σύστημα διαθέτει και ο diesel των 1.600 κυβικών και των 136 ίππων, ενώ όπως και ο ήπια υβριδικός 1.0 T-GDI συνδυάζεται στάνταρ με το καινούργιο και high tech χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων iMT με τον ηλεκτρικό συμπλέκτη. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT είναι διαθέσιμο για τον πετρελαιοκινητήρα των 1.600 κυβικών, με κίνηση είτε στους εμπρός είτε σε όλους τους τροχούς και για πρώτη φορά και για το σύνολο βενζίνης των 1.000 κυβικών. Κορυφαίος βενζινοκινητήρας ο 1.600 T-GDI των 198 ίππων με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο και αν το επιθυμεί κανείς και με τετρακίνηση.

H έκδοση όμως που ξεχωρίζει είναι η υβριδική. Και αυτό γιατί το Kona Hybrid συνδυάζει τόσο τη μετακίνηση με την όσο το δυνατόν μικρότερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος όσο και την απόλυτη ελευθερία. Και αυτό γιατί η μπαταρία των ιόντων λιθίου του, που συνοδεύεται και από οχταετή εγγύηση, δεν χρειάζεται φόρτιση, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει κανένας απολύτως περιορισμό από πλευράς αυτονομίας.

Το υβριδικό σύστημα πρόωσης του Kona Hybrid αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1.600 κυβικών ο οποίος λειτουργεί, για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία, με τον κύκλο του Atkinson και από έναν σύγχρονο και αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα.

Και οι δύο μαζί αποδίδουν συνδυαστικά 141 ίππους και 265 Nm, ενώ το κιβώτιο είναι ένα αυτόματο με έξι σχέσεις και paddles στο τιμόνι.

Το υβριδικό Hyundai Kona είναι περίπου 45% πιο οικονομικό σε σχέση με αντίστοιχα συμβατικά SUV, καθώς η μέση κατανάλωσή του είναι μόλις 4,9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Οι αντίστοιχες εκπομπές CO2 του είναι 112 γραμμάρια για κάθε χιλιόμετρο, τιμή που το απαλλάσσει και από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.

Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθούμε και στην τεχνολογία ECO-DAS που διαθέτει και η οποία αξιοποιεί τις επικείμενες ανηφόρες ή κατηφόρες για προνοητική εξοικονόμηση καυσίμου.

Το Hyundai Kona Hybrid ξεκινά από τις 24.790 ευρώ, ενώ η τιμή εκκίνησης των συμβατικών του εκδόσεων είναι οι 17.890 ευρώ.

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης