ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η Seat ποντάρει στο Ateca, το νέο της SUV και πρώτο στην ιστορία της

Tα SUV είναι μια κατηγορία στην οποία η Seat μπορεί να κάνει μόλις τώρα τα πρώτα της βήματα αλλά τα κάνει με ένα μοντέλο που με τα 4,31 μέτρα του μήκους του τοποθετείται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, παραμένοντας ευέλικτο στο αστικό περιβάλλον και έχοντας χώρους που καλύπτουν τις οικογενειακές ανάγκες. Ταυτόχρονα το Ateca, το πρώτο ισπανικό SUV της ιστορίας είναι προσαρμοσμένο στα σύγχρονα δεδομένα, τόσο σε ότι αφορά την εμφάνισή του όσο και τους κινητήρες με τους οποίους εξοπλίζεται.

H εμφάνισή του Ateca λοιπόν ακολουθεί την τελευταία τάση που θέλει τα μοντέλα της κατηγορίας να χαρακτηρίζονται από έντονες ακμές. Το αποτέλεσμα εδώ είναι ιδιαίτερα αρμονικό, ενώ δε λείπουν και τα οικογενειακά γνωρίσματα των Seat, όπως για παράδειγμα η μάσκα σε σχήμα τραπεζίου. Η σύγχρονη εικόνα επαναλαμβάνεται και στο εσωτερικό, με μοντέρνα σχεδίαση και με μια οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, το μέγεθος της οποίας, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού κυμαίνεται από 5 έως και 8 ίντσες.

Η εργονομία, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το νέο Ateca, δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα, ενώ το ίδιο ισχύει και για τους χώρους του. Τέσσερις θα μετακινηθούν με άνεση, πέντε δεν θα στριμωχθούν ιδιαίτερα, την ίδια στιγμή που η χωρητικότητα των 510 λίτρων του πορτμπαγκάζ είναι επαρκής για τις αποσκευές τους. Την άνεση των επιβατών την εξασφαλίζει επιπρόσθετα και ο αντίστοιχος εξοπλισμός, αυτή του οδηγού τα πολλά σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης που είναι διαθέσιμα, ενώ τη σύνδεση με το διαδίκτυο η δυνατότητα ενσωμάτωσης smartphones, μέσω του Seat Full Link.

Το Ateca πέρα από το πρώτο SUV της Seat είναι και το πρώτο αυτής της κατηγορίας που ξεκινά από τα 1.000 κυβικά, καθώς η βασική του έκδοση βενζίνης κινείται από τον τρικύλινδρο των 115 ίππων και των 200 Nm του ομίλου της Volkswagen. Μπορεί τα 1.000 κυβικά, λόγω συνήθειας και δεδομένων του παρελθόντος να μας ακούγονται λίγα όμως στην πράξη ο μικρός turbο τα καταφέρνει κάτι περισσότερο από καλά. Δεν δείχνει να πιέζεται ιδιαίτερα ακόμα και αν οι στροφές του έχουν πέσει αρκετά χαμηλά, ενώ αν ο οδηγός του τον διατηρήσει στη μεσαία περιοχή λειτουργίας του, όπου κυρίως βρίσκεται στο στοιχείο του, θα εκτιμήσει την ελαστικότητα και τον τρόπο λειτουργίας του. Τα παραπάνω αποτυπώνονται τόσο στις επιδόσεις (0-100 σε 11,0 δεύτερα, τελική 183 χλμ./ ώρα) όσο και στις επίσημες τιμές της κατανάλωσης (5,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα) και των εκπομπών CO2 του (119 γραμμάρια το χιλιόμετρο).

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε πως τα πράγματα θα ήταν τελείως διαφορετικά αν οι μηχανικοί της Seat, εκμεταλλευόμενοι και το μεταβλητό πλαίσιο MQB στο οποίο βασίζεται, δεν είχαν διατηρήσει το βάρος του Ateca 1.0 TSI, στα ιδιαίτερα χαμηλά, ειδικά για SUV, επίπεδα των 1.205 κιλών.

Σύγχρονος διάκοσμος με φουλ δυνατότητες διασύνδεσης smartphones για το νέο Seat Ateca, που παράλληλα έχει και άνετους χώρους για επιβάτες και αποσκεύες (πορτμπαγκάζ 510 λίτρων). Πηγή: Seat

Το περιορισμένο βάρος παίζει ρόλο και στα πολύ καλά δυναμικά χαρακτηριστικά του ισπανικού SUV, που μπορεί να ταξιδέψει άνετα, σβέλτα και οικονομικά. Πέρα από την άσφαλτο δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα σε βατούς χωματόδρομους χάρη και στην απόσταση των 175 χιλιοστών του από το έδαφος, ενώ η γκάμα περιλαμβάνει και τετρακίνητες εκδόσεις σε συνδυασμό με τον κινητήρα βενζίνης 1.4 TSI των 150 ίππων και τους diesel 2.0 TDI με τους 150 και τους 190 ίππους.

Ο βασικός κινητήρας πετρελαίου είναι ο 1.6 TDI των 115 ίππων, που όπως και ο 1.0 TSI, κινεί τους εμπρός τροχούς και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Τα μεγαλύτερα και ισχυρότερα σύνολα είναι διαθέσιμα και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.

Το ολοκαίνουργιο και ιδιαίτερα ενδιαφέρον Seat Ateca είναι διαθέσιμο με 3 επίπεδα εξοπλισμού, τα Reference, Style και Xcellence, με το μεσαίο να είναι αυτό που κατά πάσα πιθανότητα θα αποδειχθεί πιο δημοφιλές. Όσο για τις τιμές του ξεκινούν από τις 19.950 ευρώ για το 1.0 TSI και από τις 23.850 ευρώ για το 1.6 TDI, ενώ η πιο προσιτή τετρακίνητη εκδοχή του είναι η 1.4 TSI 4Drive, με το μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού Style, που ξεκινά από τις 30.500 ευρώ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης