ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το νέο Ford Fiesta ST έχει 200 άλογα και δυνατότητα επιλογής προφίλ οδήγησης

H Ford αν μη τι άλλο δεν χάνει χρόνο. Έτσι λίγες μόλις εβδομάδες μετά την επίσημη παρουσίαση της καινούργιας γενιάς του best seller της, του Fiesta, παρουσιάζει και τη γρήγορη εκδοχή του, το Fiesta ST, που φυσικά θα είναι και στην έκθεση της Γενεύης (9- 19 Μαρτίου) ως 3θυρο και 5θυρο. Όσο για τις πωλήσεις του θα ξεκινήσουν σε περίπου ένα χρόνο.

Το νέο Fiesta ST δεν είναι όμως απλά η νέα, καυτή έκδοση του διαχρονικά επιτυχημένου υπερ- μίνι. Είναι ταυτόχρονα το πρώτο μοντέλο της Ford Performance με 3κύλινδρο κινητήρα και το πρώτο γρήγορο Fiesta με δυνατότητα επιλογής προφίλ οδήγησης.

Ο νέος κινητήρας ανήκει στη γενιά ΕcoBoost, είναι όπως είπαμε 3κύλινδρος, 1.500 κυβικών και high tech, μιας και πέρα από καινούργιο turbo για την ελαχιστοποίηση της υστέρησης διαθέτει τόσο συνδυασμό άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης και έμμεσου ψεκασμού (στο θάλαμο καύσης και στον αυλό εισαγωγής αντίστοιχα) όσο και μεταβλητό χρονισμό των εκκεντροφόρων. Παράλληλα διαθέτει και τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου, η οποία για πρώτη φορά παγκοσμίως εμφανίζεται στα 3κύλινδρα σύνολα της Ford -θα την έχει και ο βραβευμένος 1.0 EcoBoost. Ενδιαφέρον είναι πως η απενεργοποίηση και η ενεργοποίηση, ανάλογα με τις ανάγκες, του κυλίνδρου γίνεται μέσα σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου, 20 φορές δηλαδή πιο γρήγορα από το κλείσιμο και το άνοιγμα του ματιού.

Με όλα αυτά μειώνεται η κατανάλωση αλλά και οι εκπομπές ρύπων -για το σκοπό αυτό υπάρχει και φίλτρο μικρο-σωματιδίων αιθάλης- ενώ η απόδοση φτάνει τους 200 ίππους και τα 290 Nm, που εξασφαλίζουν ένα 0-100 σε 6,7 δεύτερα και φυσικά συμβάλλουν στο fun to drive.

Το τελευταίο ενισχύεται και από τα επιλέξιμα Προφίλ Οδήγησης (Drive Modes), που δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να προσαρμόσει τα χαρακτηριστικά απόδοσης τόσο του κινητήρα -μαζί και τον ήχο του- όσο και του συστήματος διεύθυνσης αλλά και των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης στις εκάστοτε προτιμήσεις του. Συνολικά υπάρχουν τρία προγράμματα, τα Normal, Sport και Track mode, ενώ 3 είναι και τα προγράμματα του ESC (το ESP κατά τη Ford), ώστε ο οδηγός να επιλέγει, από την πλήρη παρέμβαση μέχρι την απενεργοποίησή του.

Το νέο Ford Fiesta ST θα είναι διαθέσιμο με 3 ή 5 πόρτες, ενώ μεγάλες θα είναι και οι δυνατότητες προσωποποίησής του, τόσο εντός όσο και εκτός. Πηγή: Ford

Παράλληλα το νέο Fiesta ST διαθέτει και τεχνολογία Torque Vectoring Control, ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στις δυνατότητες προσωποποίησής του, καθώς υπάρχουν πολλές επιλογές τόσο για το εσωτερικό όσο και για το εξωτερικό. Το σίγουρο είναι πως οι ζάντες είναι 18 ιντσών και ειδικά σχεδιασμένες για την περίσταση, τα καθίσματα της Recaro και πως το τιμόνι θα έχει επίπεδο κάτω μέρος.

Ο εξοπλισμός του νέου Fiesta ST θα περιλαμβάνει και το νέο σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 της Ford, που έχει οθόνη αφής έως και 8 ιντσών και δυνατότητες φωνητικού ελέγχου για τον ήχο, την πλοήγηση αλλά και τα smartphones που συνδέονται μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Όπως και στις πιο απλές εκδόσεις του Fiesta έτσι και εδώ θα είναι διαθέσιμο ένα υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα της B&O.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης