ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To καινούργιο και συνολικά αναβαθμισμένο Seat Ibiza ξεκινά από τα 1.000 κυβικά

To Ibiza δεν είναι ένα ακόμα μοντέλο στη γκάμα της Seat. Είναι το αυτοκίνητο που αποτελεί τη βάση της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, κάτι που φυσικά αποτυπώνεται και με αριθμούς: από το 1984 που εμφανίστηκε η πρώτη του γενιά μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί και πουληθεί περισσότερες από 5,4 εκατομμύρια μονάδες του.

Λογικά λοιπόν και η ολοκαίνουργια 5η γενιά, που μόλις παρουσιάστηκε -που αλλού, στη Βαρκελώνη- έχει αυξημένο ειδικό βάρος για τους Ισπανούς. Έτσι το νέο τους υπερ- μίνι, το μήκος του οποίου φτάνει σχεδόν τα 4,06 μέτρα, θα είναι το πρώτο του ομίλου Volkswagen στο οποίο ανήκει η Seat, που θα χρησιμοποιήσει το νέο πλαίσιο με την κωδική ονομασία MQB A0. Που είναι σαφώς πιο άκαμπτο (συγκεκριμένα κατά 33%) σε σχέση με το προηγούμενο, γεγονός που εγγυάται τόσο την παθητική ασφάλεια όσο και τα δυναμικά χαρακτηριστικά, ενώ συνδυάζεται και με έναν σαφώς πιο εμφατικό σχεδιασμό.

Ο οποίος ναι μεν δανείζεται στοιχεία από τα μεγαλύτερα Leon και Ateca -το πρώτο SUV στην ιστορία της Seat- αλλά κατορθώνει να εξασφαλίζει στο νέο Ibiza το δικό του στυλ. Έτσι το νέο Ibiza κατορθώνει να είναι όμορφο, μοντέρνο και δυναμικό, χάρη στο έντονο ανάγλυφο του αμαξώματος και τις χαρακτηριστικές του λεπτομέρειες, ενώ σύγχρονος είναι και ο σχεδιασμός του εσωτερικού του.

Το οποίο έχει αναβαθμιστεί τόσο ποιοτικά όσο και οπτικά, καθώς όπου εξακολουθεί να υπάρχει σκληρό πλαστικό «κρύβεται» πολύ επιτυχημένα από το ματ σαγρέ ανάγλυφό του. Από κει και πέρα στις εκδόσεις Style και XCellence ξεχωρίζει η κεντρική οθόνη αφής, τύπου black panel, των 8 ιντσών, ενώ η XCellence διαθέτει και αρκετά lounge στοιχεία, όπως εσωτερικό φωτισμό και χρωμιωμένες λεπτομέρειες, μαζί με ηχοσύστημα Beats και δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης κινητού.

Η FR με τη σειρά της είναι η πιο σπορ εκδοχή, με πιο σκληρή και χαμηλωμένη κατά 15 χιλιοστά ανάρτηση, πίσω διαχύτη αλλά και το σύστημα Drive Profile, με το οποίο μπορεί κανείς να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων οδήγησης (Eco, Normal, Sport και Individual). Από κει και πέρα υπάρχουν όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, καθώς και πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης με smartphones, ενώ από τον ερχόμενο Ιανουάριο θα είναι διαθέσιμος και ο φουλ ψηφιακός πίνακας οργάνων.

Πέρα από καλά εξοπλισμένο το νέο Ibiza είναι και άνετο, χάρη και στην αύξηση του μεταξονίου του κατά 95 χιλιοστά (στα 2,654 μέτρα). Έτσι ακόμα και αν οι επιβάτες του τρίτου καθίσματος είναι τρεις δεν θα πιεστούν, ενώ το μέγεθος του πορτμπαγκάζ αυξήθηκε κατά 63 λίτρα σε σχέση με την πρηγούμενη γενιά, φτάνοντας τα 355, τιμή που είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας.

Το εσωτερικό του νέου Ibiza είναι ποιοτικό και μοντέρνο, χάρη και στην οθόνη τύπου black panel των 8 ιντσών στις εκδόσεις Style και XCellence. Ταυτόχρονα η αύξηση του μεταξονίου εξασφαλίζει άνετους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Πηγή: Seat

Ο βασικός κινητήρας του νέου Ibiza είναι ο ατμοσφαιρικός 3κύλινδρος των 1.000 κυβικών και των 75 ίππων, ενώ ακολουθεί ο επίσης 3κύλινδρος turbo 1.0 TSI σε δύο εκδοχές, με 95 και 115 ίππους. Ειδικά η πιο ισχυρή δεν έχει κανένα θέμα στο να κινήσει γρήγορα και οικονομικά το καινούργιο ισπανικό υπερ- μίνι, μιας και ελαστική είναι από χαμηλά και ικανά αποθέματα ισχύος έχει σε όλη την κλίμακα λειτουργίας της.

Ο 1.0 TSI των 90 ίππων θα υπάρχει και σε έκδοση που θα καταναλώνει και φυσικό αέριο (CNG), αργότερα θα προστεθεί και ο αναβαθμισμένος diesel 1.6 TDI σε 3 εκδοχές με 80, 95 και 115 ίππους, ενώ πέρα από τα χειροκίνητα κιβώτια θα υπάρχουν και αυτόματα διπλού συμπλέκτη DSG-7.

Ακόμα πιο δυναμικές επιδόσεις εξασφαλίζει ο κορυφαίος κινητήρας βενζίνης, ο ολοκαίνουργιος 1.5 TSI Evo των 150 ίππων. Εδώ το πλαίσιο και η ανάρτηση διαχειρίζονται χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα τους αρκετούς ίππους, εξασφαλίζοντας μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, πολύ καλά δυναμικά χαρακτηριστικά και ένα ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης. Ακόμα και στην έκδοση FR με την κατά 20% πιο σκληρή ανάρτηση.

Το νέο Seat Ibiza θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από τις αρχές Ιουνίου και σε τιμές που θα ξεκινούν κάτω από τις 12.000 ευρώ. Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειώσουμε πως δεν θα υπάρχει ούτε 3θυρη έκδοσή του ούτε στέισον με την τελευταία να καλύπτεται από το Arona, το νέο μικρό SUV της Seat που θα παρουσιαστεί προς τα τέλη του έτους.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης