ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η νέα Porsche Cayenne είναι πιο κομψή και πάντα δυνατή

Επίσημη πρεμιέρα στο διαδίκτυο, μετά από αρκετές ομολογουμένως διαρροές, του καινούργιου μεγάλου τζιπ της Porsche, της νέας, 3ης γενιάς της Cayenne. H οποία μπορεί να δείχνει σαν μια εκτεταμένη ανανέωση της προηγούμενης γενιάς αλλά είναι τελείως καινούργια.

Αισθητικά το εμπρός της μέρος είναι πιο χαμηλό και πιο κομψό, θυμίζοντας φυσικά το στυλ και των άλλων μοντέλων της μάρκας, ενώ το πίσω μέρος παραπέμπει άμεσα στην επίσης καινούργια Panamera. Οι μηχανικοί της Porsche έδωσαν έμφαση στην αεροδυναμική και έτσι όταν υπάρχει δυνατότητα οι αεραγωγοί στη μάσκα κλείνουν, ενώ υιοθέτησαν μια πιο κεκλιμένη οροφή, που κάνει την καινούργια Cayenne να δείχνει πιο μεγάλη και πιο χαμηλή.

Πάντως δεν δείχνει μόνο αλλά είναι και πιο μεγάλη, μιας και το μήκος της έχει αυξηθεί κατά 63 χιλιοστά και το ύψος της έχει μειωθεί κατά 9, ενώ το μεταξόνιο και σε αντίθεση με τις Bentley Bentayga και Audi Q7 με τα οποία μοιράζεται το ίδιο πλαίσιο, δεν ξεπερνά τα 3,0 μέτρα αλλά έχει παραμείνει στα 2,895. Για χάρη της μεγαλύτερης αμεσότητας, ενώ οι χώροι, παρά το ότι το μεταξόνιο δεν αυξήθηκε έχουν μεγαλώσει σημαντικά. Περισσότερο το πορτμπαγκάζ, που με 770 λίτρα τουλάχιστον είναι κατά 100 μεγαλύτερο από αυτό της προηγούμενης γενιάς.

Την αισθητική της νέας Panamera ακολουθεί και το εσωτερικό της νέας Cayenne, με τη χαρακτηριστική κεντρική κονσόλα, που δεν έχει συμβατικά μπουτόν αλλά διακόπτες αφής. Η μεγάλη οθόνη στην κεντρική κονσόλα είναι 12,3 ιντσών και οι λειτουργίες της ελέγχονται και με φωνητικές εντολές, ενώ ενδιαφέρον είναι πως στον πίνακα οργάνων το μόνο αναλογικό όργανο είναι το παραδοσιακά κεντρικά τοποθετημένο στροφόμετρο. Δεξιά και αριστερά του υπάρχουν δύο οθόνες 7,0 ιντσών που μπορούν να προγραμματιστουν ελεύθερα και να απεικονίζουν από το ταχύμετρο μέχρι τους χάρτες του συστήματος πλοήγησης ή αυτού της νυχτερινής όρασης. Το τελευταίο λειτουργεί με θερμική κάμερα και είναι ένα από τα πολλά διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης, ενώ φυσικά υπάρχουν και όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης κινητών και online υπηρεσιών.

Το εσωτερικό της νεάς Cayenne, με τη χαρακτηριστική κεντρική κονσόλα και τη μεγάλη οθόνη αφής, ακολουθεί τη λογική της επίσης καινούργιας λιμουζίνας της Porsche, της Panamera. Πηγή: Porsche

Σε ότι αφορά την ανάρτηση με τα ενεργά αμορτισέρ είναι καινούργια και στους δύο άξονες, ενώ στα εξτρά υπάρχει τόσο πνευματική ανάρτηση με διάφορα προγράμματα λειτουργίας για άσφαλτο και χώμα όσο και το σύστημα μείωσης των κλίσεων της Porsche. Το τελευταίο απαιτεί για τη λειτουργία του την παρουσία παράλληλου ηλεκτρικού κυκλώματος 48 Volt, ενώ με επιπλέον χρέωση διατίθεται και τετραδιεύθυνση που καθιστά το μεγάλο τζιπ των 1.965 κιλών (-65 σε σχέση με την προηγούμενη γενιά) πιο ευέλικτο και πιο σπορ. Ενδιαφέρον είναι πως οι στάνταρ τροχοί έχουν ζάντες 19 ιντσών, ενώ διαθέσιμες είναι ζάντες μέχρι και 21 ιντσών.

Η νέα Porsche Cayenne θα είναι αρχικά διαθέσιμη με δύο εξακύλινδρα σύνολα 3.000 κυβικών. Ο βασικός V6 αποδίδει με τη βοήθεια turbo 340 ίππους και 450 Nm, που εξασφαλίζουν ένα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δεύτερα -με το εξτρά πακέτο Chrono μειώνεται στα 5,9 δεύτερα- και μια τελική ταχύτητα 245 χλμ./ ώρα.

Η Cayenne S κινείται από την bi-turbo εκδοχή του ίδιου συνόλου, με 450 ίππους και 520 Nm, που κατεβάζουν το 0-100 χλμ./ ώρα μέχρι και στα 4,9 δεύτερα με το πακέτο Chrono και ανεβάζουν την τελική ταχύτητα στα 265 χλμ./ ώρα. Στην πορεία θα ακολουθήσουν και άλλες εκδόσεις, της υβριδικής συμπεριλαμβανομένης.

Στη Γερμανία οι τιμές για την νέα Porsche Cayenne ξεκινούν από τις 74.828 ευρώ για την εισαγωγική της έκδοση και από τις 91.964 ευρώ για την Cayenne S. Στην Ελλάδα οι αντίστοιχες τιμές είναι 112.100 και 137.300 ευρώ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης