ΜΟΔΑ

Celine: τσάντες, μπουτίκ & η αμφιλεγόμενη σκοτεινή επέλαση που αλλάζει τη μόδα

Ο Ηedi Slimane, o καλλιτεχνικός διευθυντής που άλλαξε τη γαλλική μόδα με τη rock και την τολμηρή σεξουαλικότητα που έφερε σε οίκους ιστορικούς (Dior και Yves Saint Laurent) κάτι έφερε και κάτι "σκότωσε" με την επέλαση του στον οίκο. Το "κακό παιδί" της μόδας ορίστηκε καλλιτεχνικός διευθυντής και διευθυντής δημιουργικού και προβολής του οίκου Celine και έχει αναλάβει καθήκοντα από την 1η Φεβρουαρίου 2018. Η επέλαση του, όπως ήταν αναμενόμενο, προκάλεσε τριγμούς, αφορισμούς και έγινε το πολιτικό debate της μόδας.

Αντιμέτωπος με μερίδα τύπου βρέθηκε ο σχεδιαστής μόδας Εντί Σλιμάν, μαζί με τον Ρικ Όουενς τα δυο γκοθ αγόρια της πολυτέλειας, γιατί "εκβίασε τον γαλλικό οίκο μόδας Celine" σε αλλαγές. Όπως κάνει πάντα.

Εμμονικός με σκανδαλιστικές αλλαγές ο Σλιμάν έκανε ως καλλιτεχνικός διευθυντής στη Celine ό,τι είχε κάνει και στον οίκο Υves Saint Laurent.

Μετονομάζοντας ο Σλιμάν έκανε τη Celine απλούστερη εξορίζοντας τον τόνο από το λογότυπο -στον προηγούμενο οίκο ο Σλιμάν έβγαλε το όνομα μετονομάζοντας τον οίκο υπό τη διεύθυνση του σε Saint Laurent Paris εγκανιάζει τη δική του εποχή.

Για τον Σλιμάν κάθε οίκος είναι μια προσωπική υπόθεση -αυτό πουλάει, για αυτό πληρώνεται. Ο Σλιμάν φέρνει έσοδα σε όποιον οίκο και αν "καθοδηγήσει" ως εικόνα και πρόταση λαιφσταιλ και το κάνει με ροκ ορμή.

Έτοιμος να παίξει ξανά το παιχνίδι της δημοσιότητας ο Σλιμάν παρουσίασε μια συλλογή που κατηγορήθηκε από μερίδα του τύπου ως "μισογυνιστική" γιατί οι γυναίκες δεν είναι ό,τι είχε συνηθίσει η αγορά από τον οίκο, ο Σλιμάν "σκότωσε" το πρότυπο της εργαζόμενης μητέρας που μπορούσε να τα κάνει όλα επιμελώς ατημέλητη και το αντικατέστησε με γεωμετρικές φόρμες, ανδρόγυνο και δέρμα.

Επιπλέον ο Σλιμάν σχεδίασε και την πρώτη του συλλογή από τσάντες που πλέον πωλούνται ως λάφυρα μιας νέας εποχής.

Η πρώτη It-bag με έγκριση Σλιμάν ονομάζεται "16", αναφορά στην πρώτη έδρα του ιστορικού οίκου σε αρχοντικό του 17ου αιώνα στην οδό Vivienne, 16, στο Παρίσι και τη λάνσαρε πρώτη η Lady Gaga (προσωπικής φίλης του Σλιμάν), τέλος Αυγούστου στο φεστιβάλ Βενετίας.

Κάποιες μέρες αργότερα κυκλοφόρησαν και φωτογραφίες της Angelina Jolie με το ίδιο μοντέλο. "Η ‘16’ είναι το απόλυτο σύμβολο του οράματος του Hedi για τη Celine, καθώς αντιπροσωπεύει τη γνώση μας και την απίστευτη δεξιοτεχνία μας" σχολίασε στο WWD η Séverine Merle, CEO του brand.

"Ο Hedi ώθησε την ομάδα μας στο να βγάλουν στην επιφάνεια τον καλύτερό τους εαυτό και μας πήρε περισσότερο από έξι μήνες για να πετύχουμε αυτήν την τελική εκδοχή της, επεξεργάζοντας σχολαστικά κάθε λεπτομέρεια και δοκιμάζοντας τα πιο πολυτελή δέρματα για το τέλειο αποτέλεσμα" πρόσθεσε.

Ο Σλιμάν είναι εδώ ξανά και θα πάρει δέκα με τόνο στις εντυπώσεις της μόδας, άλλωστε έκλεψε ένα σημείο στίξης και κάπως πρέπει να το χρησιμοποιήσει.

Απόβαση στο Μαϊάμι

Εγκαινιάζοντας μια νέα Celine ο οίκος απέκτησε flagship store στο Μαϊάμι δια χειρός του Ελβετού αρχιτέκτονα Βαλέριο Ολιάτι (Valerio Ogliati).

Δύο όροφοι, με το ισόγειο να λειτουργεί ως εκθετήριο ενώ ο πρώτος όροφος φιλοξενεί υποδήματα και πρετ α πορτέ. Τα πάντα, πρόσοψη, πατώματα, τοίχοι, ταβάνια, όλα από μάρμαρο. Το pinta verde, το μάρμαρο από Βραζιλία, δίνει στις επιφάνειες έναν πρασινογάλαζο χρωματισμό.

Πατώντας σε τσιμεντένιες κολώνες, το ισόγειο έχει σχεδιαστεί ως το εσωτερικό μιας σκηνής. Εδώ, "ο εικονικός κόσμος υπάρχει παράλληλα με τον φυσικό" εξηγεί ο Βαλέριο Ολιάτι. Επάνω, μέσα στο μάρμαρο, υπάρχει ένας άλλος «χώρος», όπου εκτίθενται τα ενδύματα του οίκου. "Πιο πολύ σκηνή παρά μπουτίκ, αυτό είναι ένα μέρος όπου μπορούμε να φανταστούμε ένα εσώτερο σύμπαν" λέει ο Ελβετός αρχιτέκτονας.

Το flagship store του οίκου στη Miami Design District, την περιοχή που γίνεται όλο και πιο γνωστή για τα σύγχρονα αρχιτεκτονήματά της, τα υψηλής αισθητικής καταστήματα διακόσμησης εσωτερικού χώρου και τις γκαλερί είναι ένα μόνο κομμάτι από την νέα επέλαση του Σλιμάν στη γαλλική μόδα.

"Nτόναλντ Τραμπ της μόδας"

Ωστόσο το ντεμπούτο του βρέθηκε απέναντι από επιδραστικές πένες στη μόδα που λυπήθηκαν για όλα όσα έχασε η Celine πέρα από το αξάν της ως οίκος. Η Vanessa Friedman των Times έγραψε ότι η πασαρέλα "ήταν μια βαριεστημένη επανάληψη πραγμάτων που ο Σλιμάν έχει κάνει στο παρελθόν" στο άρθρο της "Μάμμα Μία: πάμε πάλι ξανά!".

Οι περισσότεροι ήταν βασανιστικά βάναυσοι στην πρεμιέρα του Σλιμάν, σοκαρισμένοι από το πόσο απότομα άλλαξε την εικόνα και το στιλ ενός οίκου από τη μία μέρα σε άλλη. "Το όραμα του ως καλλιτέχνης είναι απρόσιτο, απροσπέλαστο, είναι μετά το after party, δεν σε καλωσορίζει" έγραψε η Washington Post.

Πολλοί έριξαν το φταίξιμο για αυτό το μοντέλο γυναίκα στο γεγονός ότι είναι ένας λευκός άντρας που δεν έχει ιδέα τι είναι γυναίκα σήμερα. "Ίσως η πιο άκαιρη δουλειά του μέχρι τώρα" σχολίασαν σε φόρουμ.

Aρκετοί τον χαρακτήρισαν στο Twitter "Ντόναλντ Τραμπ της μόδας. Εκδίωξε από τον οίκο τη θηλυκότητα που αποθέωσε η προκάτοχος του, η βρετανίδα, εργαζόμενη μητέρα δύο παιδιών Phoebe Philo".

Ο οίκος έχασε την κανονική και casual πολυτέλεια που υπερασπίστηκε η πειθαρχημένα ατημέλητη, κομψή Philo και παραδόθηκε στον Εντί Σλιμάν -μια μηχανή εσόδων σε καιρούς που ο πιο σκληρός επιβιώνει. Με δέρμα, ροκ και σκοτάδι ο οίκος πλέον περνάει καλύτερα τις νύχτες και έχασε τη φιλοσοφημένη κανονικότητα που του είχε χαρίσει μια εργαζόμενη μητέρα στη σκληρή βιομηχανία μόδας, η Philo.

Ως άλλη Κλίντον η Philo ήταν "ηρωίδα των μοντέρνων γυναικών για την έμφαση που έδωσε στα ρούχα για εργαζόμενες γυναίκες, όπως η ίδια" αναφέρει σχετικό δημοσίευμα των New York Times.

Η Philo είχε ανακοινώσει ότι θα αποχωρήσει τον Μάρτιο του 2018 μετά την παρουσίαση της φθινοπωρινής συλλογής της.

Άλλοι υπερασπίστηκαν τον Σλιμάν και την επιλογή του οίκου να επενδύσει σε μια υπογραφή που μπορεί να διπλασιάσει έσοδα με την ευκολία ενός μαέστρου.

"Ίσως δεν ήταν κομψός στη μετάβαση του από την παλιά στη νέα εποχή του οίκου αλλά είναι υπερβολή να τον αποκαλούμε μισογύνη" έγραψε το BOF. Όπως και να έχει η Celine πλέον ξενυχτάει πολύ.

Σκληρό ρόκ σε ντίσκο

Ο 50χρονος Slimane, από τους πιο επιτυχημένους αλλά και αμφιλεγόμενους σχεδιαστές της γενιάς του, ξεκίνησε την καριέρα του από τον Yves Saint Laurent και αργότερα, το 2000 τον προσέλαβαν στον LVMH για να δημιουργήσει τη σειρά Dior Homme.

Έφυγε από τον Dior Homme το 2007 και επέστρεψε στον Yves Saint Laurent, που ανήκει στον αντίπαλο όμιλο του LVMH, Kering, ως διευθυντής δημιουργικού το 2012.

Ο διορισμός του στον Celine σηματοδοτεί μια πιθανή αλλαγή κατεύθυνσης στον οίκο. Στον Saint Laurent, οι γνώμες για τον Slimane ήταν διχασμένες, αλλά οι συλλογές του που βασίστηκαν στην κουλτούρα της νεολαίας του LA συγκέντρωσαν την προσοχή της παγκόσμιας βιομηχανίας μόδας και οδήγησαν σε εξαιρετικά οικονομικά αποτελέσματα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης