ΜΟΔΑ

Πώς το διαδίκτυο και η Βeyonce καθιερώνουν την Αφρική στη μόδα

Beyoncé, Γκουέν Στέφανι, Θάντι Νιούτον. Τρία μόλις ονόματα από τα πολλά που δείχνουν προτίμηση σε σχεδιαστές μόδας από την Αφρική.

Ένα case study για το στιλ που αναδεικνύεται από τη Μαύρη Ήπειρο έχοντας ξεκινήσει δειλά από μικρές επιχειρήσεις, που μετεξελίχθηκαν σε αναγνωρισμένους οίκους μόδας, κυρίως χάρη στο διαδίκτυο.

Το 2014, όταν η Bey εθεάθη να φορά φούστα και τζάκετ από το νοτιοαφρικανικό brand Kisua, τα συγκεκριμένα κομμάτια εξαντλήθηκαν σε λίγες μέρες. Ο στιλίστας της βασίλισσας της R&B εντόπισε το brand στο διαδίκτυο.

Με το ίντερνετ η ταχύτητα με την οποία μπορείς να έχεις πρόσβαση στις αγορές και να κάνεις γνωστό το brand σου είναι άνευ προηγουμένου στην ιστορία της μόδας, δήλωσε στο CNN ο ιδρυτής του οίκου Kisua, Σάμιουελ Μένσαχ.

Μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου που ξεκίνησε το 2013 πωλούνται τα ρούχα του οίκου και επιτυγχάνεται συνεργασία με άλλους σχεδιαστές για να δημιουργήσουν συλλογές για το brand. Η πλατφόρμα δημιουργήθηκε όταν ο Μένσαχ ταξίδευε σε όλη την ήπειρο ως οικονομολόγος.

"Πάντα είχα την απορία γιατί η αφρικανική μόδα ήταν τόσο απρόσιτη. Δεν μπορούσα να καταλάβω επειδή οι καταναλωτές προφανώς, ήθελαν να δουν τα προϊόντα. Το ηλεκτρονικό εμπόριο φαινόταν η λογική λύση" ανέφερε ο ιδρυτής του brand.

Αν οι εκτιμήσεις του Mckinsey's Global Institute αποδειχθούν αληθινές, οι Αφρικανοί έως το 2025 θα αγοράζουν υπηρεσίες και αγαθά αξίας 75 δισ. δολαρίων λαμβάνοντας υπόψη την πρόσφατη οικονομική επιβράδυνση.

Στη Νιγηρία, τη μεγαλύτερη καταναλωτική αγορά της ηπείρου, τα έσοδα από το ηλεκτρονικό εμπόριο διπλασιάζονται κάθε χρόνο από το 2010.

Επιπλέον έρευνα της Ipsos Mori και της PayPal έδειξε ότι το 89% των χρηστών του διαδικτύου στη Νιγηρία αγοράζουν προϊόντα ή από καταστήματα online ή σκοπεύουν να κάνουν διαδικτυακές αγορές στο μέλλον.

Μπορεί προς το παρόν, το 75% των κατοίκων της Αφρικής να είναι εκτός διαδικτύου ωστόσο η πρόσβαση στο ίντερνετ αυξάνεται μέσω κινητών τηλεφώνων και προβλέπεται ότι το 41% του πληθυσμού της Αφρικής έως το 2020 θα είναι online.

Πέρσι δημιουργήθηκε το site ηλεκτρονικού εμπορίου ONYCHEK με έδρα τη Νέα Υόρκη με πωλήσεις πολυτελών ειδών από την Αφρική σε πελάτες στις ΗΠΑ, στον Καναδά και στο Ηνωμένο Βασίλειο.

"Προσπαθούμε να κάνουμε τη μόδα made in Africa διαθέσιμη σε όλους" ανέφερε ο ιδρυτής του Chekwas Okafor, 27 ετών.

"Οι Αφρο-Αμερικανοί είναι ενθουσιασμένοι που μπορούν και στηρίζουν brands της Αφρικής και υπάρχουν καταναλωτές που είναι ένθερμοι υποστηρικτές της ηθικής και βιώσιμης μόδας. Αυτή είναι η πελατειακή μας βάση" πρόσθεσε.

Η Νιγηριανή Olatorera Oniru άφησε καριέρα στον τραπεζικό τομέα και δημιούργησε το site ηλεκτρονικού εμπορίου Dress Me Outlet, το οποίο εδρεύει στο Λάγος και πουλά το 95% των προϊόντων στη Νιγηρία.

"Πέρσι διοργανώσαμε μία πολύ επιθετική εκστρατεία στη Νιγηρία. Προσφέραμε τα προϊόντα χωρίς έξοδα αποστολής και σε ανταγωνιστικές τιμές" είπε. Εκείνο που πρέπει να γίνει, τονίζουν οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι να βελτιωθούν οι υποδομές, ώστε να περιορισθεί το κόστος μεταφοράς των προϊόντων.

The biggest game changer in African fashion is...the internet

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης