ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Γιώργος Λάνθιμος: «Το Poor Things δεν θα μπορούσε να γυριστεί ποτέ στην Ελλάδα»

«Η ταινία θα ήταν αδύνατον να γυριστεί στην Ελλάδα» δήλωσε ο Γιώργος Λάνθιμος την Κυριακη στην συνέντευξη τύπου. photo: ΑΜΕ-ΜΠΕ

Ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στην συνέντευξη τύπου την Κυριακή 17/12 στην Μεγάλη Βρετάνια για τη νέα του ταινία Poor Things. Το CNN Greece βρισκόταν εκεί και κατέγραψε τα λεγόμενα του Έλληνα σκηνοθέτη. Μετά από αρκετές και πετυχημένες ταινίες, ο Λάνθιμος επιστρέφει με το Poor Things, ένα παραμύθι...για μεγάλους το οποίο κάνει πρεμιέρα στις αίθουσες την 1 Ιανουαρίου.

Το πρωί της Κυριακής 17/12 συγκεντρωθήκαμε στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετάνια για να ακούσουμε τις δηλώσεις του σκηνοθέτη για την νέα του ταινία. Η πρωταγωνίστρια και μούσα του Λάνθιμου, Έμμα Στόουν τελικά δεν παρευρέθηκε στην συνέντευξη λόγω ασθένειας, ενώ είχε προγραμματιστεί να είναι παρούσα.

Το «Poor things», ένας ύμνος στη γυναικεία χειραφέτηση, με πρωταγωνιστές την Έμμα Στόουν, τον Γουίλεμ Νταφόε και τον Μαρκ Ράφαλο θα βγει στις ελληνικές αίθουσες την 1η Ιανουαρίου 2024 από την Feelgood Entertainment. Ωστόσο, στις 26 και στις 27 Δεκεμβρίου θα γίνουν κάποιες ειδικές προβολές με εισιτήριο σε αρκετούς κινηματογράφους. Ο Λάνθιμος είπε πολλά για τη νέα του ταινία, κάποια από τα οποία προκάλεσαν αντιδράσεις, όπως το ότι η ταινία δεν θα μπορούσε να γυριστεί ποτέ στην Ελλάδα.

Βασισμένος στο ομότιτλο βιβλίο του 'Αλισντερ Γκρέι και σε σενάριο του Τόνι ΜακΝαμάρα, ο Έλληνας σκηνοθέτης αντιστρέφει το μύθο του Φρανκενστάιν και καταθέτει ένα καυστικό δοκίμιο για την ελευθερία και τη χαρά του σεξ, τις ταξικές ανισότητες, την ατομική και κοινωνική αυτοδιάθεση, την επιθυμία και την αγάπη.

«Προσπαθώ - κι αυτό παρεξηγείται καμιά φορά - να μη δίνω ερμηνείες, γιατί περιορίζω τις ερμηνείες των άλλων. Η δική μου είναι η μία όψη, οι άλλοι μπορεί να δουν πολύ περισσότερα κι αυτό είναι το ενδιαφέρον» όπως δήλωσε ενώ σε ερώτηση για το ταξίδι της Μπέλα που αναφέρεται η Αθήνα, αλλά δεν υπάρχει στην ταινία, ο Γιώργος Λάνθιμος εξήγησε πως «Η Αθήνα δεν ήταν ποτέ τεράστιο κομμάτι, εμφανιζόταν μία στιγμή σε μία κάρτα που έστελνε η Μπέλα στον Γκόντουγουιν και τον Μαξ, που έλεγε God, the Parthenon is still broken. Ήταν ένα μικρό κομμάτι το οποίο κόπηκε».

Όσο για το αν του δημιουργεί επιπλέον άγχος ή μεγαλύτερη ελευθερία το γεγονός ότι, πλέον, μπορεί να κάνει τις ταινίες που θέλει και με τον τρόπο που θέλει, ο Έλληνας σκηνοθέτης τόνισε ότι πάντα έκανε τις ταινίες που ήθελε, απλώς στην αρχή δεν είχε χρηματική υποστήριξη.

«Το άγχος πάντα υπάρχει, νομίζω στην αρχή υπήρχε μεγαλύτερη αφέλεια. Το περίεργο είναι ότι παρόλο που τα μπάτζετ μεγαλώνουν, πάντα σχεδιάζεις την ταινία μ' έναν τρόπο, γίνεται μία κοστολόγηση κι όταν φτάνεις να την γυρίσεις ποτέ δεν είναι αρκετά τα χρήματα και υπάρχει ένας αγώνας για να την κάνεις. Το final cut και η δημιουργική ελευθερία για μένα είναι απαραίτητα και κλειδί σε όλα αυτά. Δηλαδή δεν νομίζω ότι θα έκανα ταινίες αν μου έλεγε κάποιος, "ναι, μπορείς να την κάνεις αλλά δεν μπορείς να έχεις το final cut, θα το συζητήσουμε μετά". Έχω αρνηθεί πολλές φορές να κάνω ταινίες με χρηματοδότηση η οποία δεν μου εξασφαλίζει το final cut. Προτιμώ να περιμένω και να κάνω κάτι άλλο ή κάποιο άλλο επάγγελμα».

Χωρίς την Εμμα Στόουν στο πλευρό του, αφού η Αμερικανίδα ηθοποιός δεν κατάφερε να έρθει, όπως ήταν προγραμματισμένο, στην Αθήνα, για λόγους υγείας, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε, σήμερα το πρωί στους Έλληνες δημοσιογράφους, για τη νέα του ταινία και τη σημασία της δημιουργικής ελευθερίας που είναι το «κλειδί» σε ό,τι κάνει.

Ο Γιώργος Λάνθιμος δήλωσε, ότι η ταινία Poor Things δεν θα μπορούσε να γυριστεί ποτέ στην Ελλάδα. «Είναι δυο διαφορετικά κομμάτια, το ένα είναι η χρηματοδότηση, το άλλο είναι πρακτικά πού θα γυριζόταν. Όταν ψάχναμε μέρος για να κάνουμε το γύρισμα και καταλήξαμε στη Βουδαπέστη, όλες οι επιλογές ήταν ανοιχτές, ακόμα και η Ελλάδα, αλλά άμεσα αποκλείστηκε γιατί εδώ δεν υπάρχουν στούντιο» όπως είπε ενώ πρόσθεσε ότι υπάρχει έλλειψη τεχνικής γνώσης και εμπειρίας στην κατασκευή τέτοιου επιπέδου σκηνικών.

Αναφερόμενος στη συνεργασία του με τους ηθοποιούς κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας της ταινίας, δήλωσε ότι ο τρόπος με τον οποίο δουλεύουν είναι πολύ πρακτικός και σωματικός.

«Θ' ακουστεί παράξενο αλλά δεν τους λέω τίποτα. Δεν αναλύουμε χαρακτήρες και το είδος των ερμηνειών. Κατ' αρχάς υπάρχει ένα σενάριο το οποίο, όπως το αντιλαμβάνομαι, έχει έναν έντονο χαρακτήρα και συγκεκριμένη κατεύθυνση. Μετά μπαίνουμε σε μία διαδικασία να δουλέψουμε σωματικά και ενστικτωδώς, κατά την οποία κάνουμε διάφορες ασκήσεις, θεατρικές, σωματικές, όπου εάν οι ηθοποιοί δεν γνωρίζονται ήδη, έρχονται κοντά κι αισθάνονται άνετα ο ένας με τον άλλον και κάνουμε πρόβες χωρίς να προσπαθούμε να συγκεκριμενοποιήσουμε το πώς θα είναι η ερμηνεία τους τη στιγμή που θα κινηματογραφήσουμε. Στη διάρκεια των παιχνιδιών το σενάριο γίνεται δεύτερη φύση τους αλλά όχι με ορθολογικό τρόπο. Υπάρχει μία μνήμη που δημιουργείται σε σχέση με το κείμενο και τα σώματά τους. Επίσης, όλη η διαδικασία έχει να κάνει και με τους ηθοποιούς, που είναι εξαιρετικοί και αντιλαμβάνονται τις διάφορες υφές που έχει κάθε σκηνή και την εξέλιξη του χαρακτήρα τους. Προσπαθώ να μην συζητάμε πολύ γιατί με το να μην ξέρω ακριβώς τί σκέφτονται οι ίδιοι, καταφέρνω ν' αποκτήσω μια απόσταση απ' αυτό που βλέπω και κρίνω καλύτερα αν λειτουργεί ή όχι. Αν είχαμε συμφωνήσει κάποια πράγματα από πριν, θα μου ήταν πιο δύσκολο».

Το Poor things συμπεριλαμβάνεται ήδη σε όλες τις λίστες των μεγάλων κινηματογραφικών περιοδικών και διεθνών κριτικών κινηματογράφου για τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς. Η ταινία έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της τον περασμένο Σεπτέμβριο στο Φεστιβάλ Βενετίας, όπου κέρδισε το Χρυσό Λέοντα, ενώ έχει ήδη επτά υποψηφιότητες στις Χρυσές Σφαίρες και δεκατρείς στα Critics Choice Awards και είναι ένα από τα αδιαφιλονίκητα φαβορί για τα επόμενα Όσκαρ, σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης