ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Σκάνδαλο λογοκλοπής με το σενάριο του υποψήφιου για Όσκαρ «Παιδιά του χειμώνα»

Ο νεαρός Ντόμινικ Σέσα και ο Πολ Τζιαμάτι σε σκηνή από τα «Παιδιά του χειμώνα»

Focus Features

Το υποψήφιο για Όσκαρ σενάριο της ταινίας «Τα παιδιά του χειμώνα» (The Holdovers) βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου λογοκλοπής, την παραμονή της 96ης απονομής των βραβείων.

Η ταινία, που κέρδισε το Όσκαρ Β’ γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της Ντα' Βιν Τζόι Ράντολφ, ήταν επίσης υποψήφια στις κατηγορίες της καλύτερης ταινίας, του Α’ ανδρικού ρόλου, του καλύτερου μοντάζ και του καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου.

Η τελευταία αυτή υποψηφιότητα αμαυρώθηκε όταν το σενάριο της ταινίας που έγραψε ο Ντέιβιντ Χέμινγκσον – με συνεισφορά από τον ελληνικής καταγωγής σκηνοθέτη Αλεξάντερ Πέιν – κατηγορήθηκε για λογοκλοπή γραμμή προς γραμμή.

Ο κατηγορούμενος για λογοκλοπή σεναριογράφος Ντέιβιντ Χέμινγκσον με τη σύζυγό του, στην 96η απονομή των βραβείων Όσκαρ

AP Photo/Ashley Landis

Σύμφωνα με τον σεναριογράφο των ταινιών «Λούκα» και «Πάντινγκτον 2», Σάιμον Στίβενσον, το σενάριο των «Παιδιών του χειμώνα» έχει εκπληκτικές ομοιότητες με ένα σενάριο που έγραψε ο ίδιος το 2013, με τίτλο «Frisco», το οποίο είχε κυκλοφορήσει σε διαφορετικά στούντιο χωρίς να πάρει πράσινο φως για να γίνει ταινία.

Όπως αναφέρει το Euronews, η υπόθεση του «Frisco» αφορά έναν κυνικό παιδίατρο που καταλήγει να φροντίζει έναν έφηβο ασθενή για μερικές ημέρες. Ενώ στα «Παιδιά του χειμώνα», ο Πολ Τζιαμάτι υποδύθηκε έναν κυνικό καθηγητή που καταλήγει να φροντίζει έναν έφηβο μαθητή για μερικές ημέρες σε ένα οικοτροφείο.

Ο Στίβενσον είχε στείλει από τον Ιανουάριο στην Ένωση Σεναριογράφων της Αμερικής έγγραφα που συγκρίνουν σκηνές από τα δύο σενάρια, και την παραμονή των Όσκαρ το περιοδικό Variety δημοσιοποίησε ένα από αυτά τα έγγραφα.

«Γραμμή προς γραμμή»

«Το ουσιαστικό σύνολο του σεναρίου για το THE HOLDOVERS έχει αντιγραφεί από το σενάριο του FRISCO με αντιμετάθεση», υποστηρίζει το έγγραφο. «Αυτό περιλαμβάνει ολόκληρη την ιστορία του σεναρίου του FRISCO, τη δομή, την αλληλουχία, τις σκηνές, τους εσωτερικούς ρυθμούς των σκηνών, την ουσία της δράσης και των διαλόγων γραμμή προς γραμμή, τους χαρακτήρες, τα εξελικτικά τόξα, τις σχέσεις, το θέμα και τον τόνο».

«Η πλειονότητα αυτών έχει γίνει γραμμή προς γραμμή, και ένας μεγάλος αριθμός μοναδικών και πολύ συγκεκριμένων στοιχείων που δημιουργήθηκαν στο FRISCO είναι εύκολα και αναμφισβήτητα αναγνωρίσιμα στο THE HOLDOVERS», σημειώνεται στο έγγραφο.

Τα πράγματα περιπλέκει ακόμη περισσότερο το γεγονός ότι ο Στίβενσον ισχυρίζεται πως ο Αλεξάντερ Πέιν είχε πάρει στα χέρια του το σενάριο του «Frisco» το 2013 και το 2019, λίγο πριν ο σκηνοθέτης επιλέξει τον Χέμινγκσον για να συνεργαστεί μαζί του στα «Παιδιά του χειμώνα».

Όπως και να ‘χει, το γεγονός ότι τα «Παιδιά του χειμώνα» δεν κέρδισαν τελικά το Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου, θα υποβαθμίσει τη συγκεκριμένη υπόθεση που θα πάρει το δρόμο της όπως συμβαίνει με τα χιλιάδες παρόμοια «σκάνδαλα» λογοκλοπής που ξεσπούν στο Χόλιγουντ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης