ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Γιατί ο Σπίλμπεργκ «κήρυξε» τον πόλεμο στο Netflix: Η μάχη που θα κρίνει την τύχη των ‘Όσκαρ

Jordan Strauss/Invision/AP

Μετά το θρίαμβο του «Roma» στα φετινά βραβεία Όσκαρ, είναι πλέον φανερό ότι η ψηφιακή πλατφόρμα Netflix, μετά την τηλεόραση αλλάζει και τον κινηματογράφο. Κάτι που ο κινηματογράφος, ή μάλλον οι άνθρωποί του, δεν είναι έτοιμοι να δεχτούν…  

Οι «παραδοσιακοί» παραγωγοί και σκηνοθέτες, ανάμεσα στους οποίους και ο Στίβεν Σπίλμπεργκ, δείχνουν να έχουν πανικοβληθεί κάπως με την απρόσμενη εισβολή του Netflix στα χωράφια τους. Φυσικά κανείς δεν μπορεί να απαγορεύσει στο δίκτυο να παράγει ταινίες, όμως προσπαθούν, σε πρώτη φάση, να το εξορίσουν από τα Όσκαρ, υποβαθμίζοντας έτσι τις ταινίες που βγαίνουν από αυτό.

Οι πληροφορίες θέλουν το Στίβεν Σπίλμπεργκ, να εισηγείται στο επόμενο Συμβούλιο των Κυβερνητών της Ακαδημίας, αλλαγές στους κανονισμούς και κλείσιμο στα «παραθυράκια» που επέτρεψαν φέτος στο «Roma» να διεκδικήσει βραβεία.

Ο Σπίλμπεργκ, που εκπροσωπεί όλο τον κλάδο των σκηνοθετών, δεν έκρυψε ποτέ την άποψή του ότι το Netflix δεν είναι κινηματογράφος και ότι οι ταινίες που συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμά του δεν θα πρέπει να προτείνονται ή να κερδίζουν Όσκαρ. Και όταν είδε στην τελευταία απονομή το «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν να κερδίζει τρία Όσκαρ αποφάσισε να σιγουρευτεί ότι κάτι τέτοιο δεν θα επαναληφθεί

Στο παρελθόν, ο 72χρονος Σπίλμπεργκ, έχει δηλώσει ότι «από τη στιγμή που έχεις γυριστεί για το φορμάτ της τηλεόρασης, είσαι μια τηλεταινία. Αν είσαι πολύ καλή, αξίζεις να βραβευθείς με Emmy, αλλά όχι με Όσκαρ». Και ότι «ταινίες που βγαίνουν για λίγες ημέρες σε 1-2 αίθουσες μόνο και μόνο για να ανταποκριθούν στα κριτήρια της Ακαδημίας δεν θα πρέπει να μπαίνουν στην κούρσα των βραβείων». Τον περασμένο μήνα ο Σπίλμπεργκ, δήλωσε πως λατρεύει την τηλεόραση, «όμως η μεγαλύτερη συνεισφορά μας είναι να δίνουμε στο κοινό την εμπειρία της κινηματογραφικής παρακολούθησης σε μία αίθουσα».

Το Netflix έσπευσε φυσικά να απαντήσει, με ανάρτησή του στο Twitter, χωρίς να κάνει, όμως, συγκεκριμένη αναφορά στον Στίβεν Σπίλμπεργκ.

Το Netflix, υπερασπιζόμενο την ταινία του Κουαρόν, λέει ότι «λατρεύει το σινεμά» και παραθέτει μια σειρά από λόγους που η ύπαρξη του είναι θετική για τον κινηματογράφο:

* «Φροντίζουμε να είναι διαθέσιμες ταινίες σε ανθρώπους που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πάνε σινεμά ή ζουν σε πόλεις χωρίς αίθουσες.

* Επιτρέπουμε σε οποιονδήποτε, οπουδήποτε να απολαύσει ταυτόχρονα μία νέα προβολή.

* Δίνουμε στους δημιουργούς τη δυνατότητα να μοιραστούν την τέχνη τους με μεγαλύτερο κοινό».

Το Netflix επιλέγει να προβάλλει ορισμένες από τις ταινίες του και στις αίθουσες, έστω για λίγες εβδομάδες, έτσι ώστε να έχουν τις προϋποθέσεις για να είναι υποψήφιες στα βραβεία Όσκαρ. Αρχικά, βέβαια, είχε συμφωνήσει όλες του οι ταινίες να βγαίνουν ταυτόχρονα στην ψηφιακή πλατφόρμα και στις αίθουσες, αλλά στην πορεία άλλαξε στρατηγική. Τόσο το «Roma» όσο και η νέα ταινία «The Irishman» του Μάρτιν Σκορτσέζε, προβάλλονται πρώτα στους κινηματογράφους για λίγες εβδομάδες και μετά γίνονται διαθέσιμες στην πλατφόρμα. Οι κινηματογραφικοί παραγωγοί όμως επιμένουν το διάστημα αυτό να μην είναι μικρότερο από τρεις μήνες, κάτι που το Netflix αποκλείεται να δεχτεί.

Η κατάσταση θα περιπλεχθεί κι άλλο καθώς νέοι παίκτες μπαίνουν στην εξίσωση. Η Disney, η WarnerMedia, και η Comcast ετοιμάζονται να δημιουργήσουν ψηφιακές πλατφόρμες, ενώ η Amazon θέλει επίσης να πειραματιστεί με την κυκλοφορία των ταινών της.

Γεγονός είναι ότι το «παραδοσιακό» Χόλιγουντ δεν θα μπορέσει να αντισταθεί για πολύ στην επικράτηση του streaming. Εάν επιμείνει να αφήνει έξω τις ταινίες από τα Όσκαρ, το πιθανότερο είναι να υποβαθμίσει όχι αυτές, αλλά το θεσμό…

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης