ΤΑΞΙΔΙ ΚΟΣΜΟΣ

Κι όμως, υπήρξαν: Πέντε εκκεντρικές αεροπορικές εταιρείες που κατέκτησαν -για λίγο- τους αιθέρες

Λαμπρές ιδέες που χάθηκαν κάπου στα σύννεφα CNNi

Στα τέλη της δεκαετίας του 1970 οι αλλαγές που εφάρμοσε η αμερικανική κυβέρνηση στην αεροπορική βιομηχανία είχαν ως αποτέλεσμα νέες αεροπορικές εταιρείες να διεκδικήσουν το δικό τους μερίδιο στους αιθέρες. Κάποιες από αυτές ήταν ιδιαιτέρως ασυνήθιστες.

Pet Airways

AP Photo/Dave Weaver

Η Pet Airways ιδρύθηκε το 2009 στο Delray Beach της Φλόριντα. Αποκλειστικοί πελάτες της ήταν κατοικίδια: γάτες, σκύλοι και άλλα ζώα συντροφιάς.

Αυτά πετούσαν, χωρίς τους ιδιοκτήτες τους, στην κύρια καμπίνα ειδικά προσαρμοσμένου αεροσκάφους στο οποίο τα καθίσματα είχαν αντικατασταθεί με ειδικά κλουβιά.

Κάθε αεροσκάφος μπορούσε να μεταφέρει περίπου 50 κατοικίδια, με τους «Pet Attendants» να τα επιβλέπουν κάθε 15 λεπτά.

Πριν από την απογείωση, τα ζώα πήγαιναν μια βόλτα ενώ έκαναν και την ανάγκη τους σε ένα ειδικά διαμορφωμένο σαλόνι αεροδρομίου.

Η ιδέα ήταν ότι οι ενδιαφερόμενοι ιδιοκτήτες κατοικίδιων θα προτιμούσαν να πετάνε τα κατοικίδιά τους μέσω μιας αεροπορικής εταιρείας αποκλειστικά φτιαγμένης για εκείνα αντί να τα παίρνουν στη δική τους πτήση στο χώρο αποσκευών, μια πρακτική που ο ιστότοπος της Pet Airways περιέγραψε ως «επικίνδυνη», επικαλούμενη ακραίες θερμοκρασίες και έλλειψη σωστού φωτισμού.

Η αεροπορική εταιρεία λειτούργησε για περίπου δύο χρόνια, εξυπηρετώντας δώδεκα πόλεις των ΗΠΑ, όπως η Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες, το Ντένβερ, το Σικάγο και η Ατλάντα. Οι ναύλοι ξεκινούσαν από 150 δολάρια και μπορούσαν να φτάσουν έως και 1.200 δολάρια, ανάλογα με το μέγεθος του ζώου.

Το 2012, η ​​αεροπορική εταιρεία αντιμετώπισε οικονομικά προβλήματα και άρχισε να ακυρώνει πτήσεις, προτού διακόψει εντελώς τις δραστηριότητές της το επόμενο έτος, αφού είχε μεταφέρει περίπου 9.000 κατοικίδια.

Ωστόσο, ο ιστότοπός της εξακολουθεί να είναι ενεργός και ένα μήνυμα αναφέρει «Έναρξη πτήσεων, μετά τον Covid, ελπίζουμε στα μέσα του 2022», υποδηλώνοντας ότι μπορεί να υπάρξει μια δεύτερη ζωή στον ορίζοντα για την αεροπορική εταιρεία κατοικίδιων ζώων.

Hooters Air

Το 2002, ο Robert Brooks, πρόεδρος της αλυσίδας εστιατορίων Hooters, εξαγόρασε την Pace Airlines, μια εταιρεία τσάρτερ με στόλο οκτώ αεροσκαφών, κυρίως Boeing 737. Την επόμενη χρονιά το μετέτρεψε σε Hooters Air, μια αεροπορική εταιρεία που σχεδιάστηκε στο ίδιο πνεύμα με την αλυσίδα εστιατορίων.

Η ειδοποιός διαφορά του σε σχέση με τις άλλες συμβατικές πτήσεις ήταν ότι στο σκάφος επέβαιναν δύο λεγόμενα "Hooters girls" που συναναστράφηκαν με τους επιβάτες και οργάνωναν παιχνίδια με διάφορα gadget ως βραβεία -φορώντας πάντα την ίδια μπλούζα με το βαθύ ντεκολτέ και το καυτό πορτοκαλί σορτς.

Ωστόσο, δεν σέρβιραν φαγητό ούτε εκτελούσαν χρέη αεροσυνοδών, καθώς αυτές οι υπηρεσίες αρκούνταν από τρεις επαγγελματίες αεροσυνοδούς πιστοποιημένες από την FAA.

Η αεροπορική εταιρεία είχε έδρα στο Myrtle Beach της Νότιας Καρολίνας, ένα hotspot διακοπών γνωστό για τα γήπεδα γκολφ και τα παραθαλάσσια θέρετρά του.

Λόγω της οικονομικών ναύλων του και των απευθείας συνδέσεων με πόλεις όπως η Ατλάντα, το Νιούαρκ και η Βαλτιμόρη, η Hooters Air προσέλκυσε επιβάτες κάθε είδους - κυρίως παίκτες γκολφ και τουρίστες, αλλά και οικογένειες.

Ωστόσο, ποτέ δεν ήταν αρκετά επιτυχημένη ώστε να έχει κέρδη και ανέστειλε τη λειτουργία της στις αρχές του 2006, λόγω της αύξησης των τιμών των καυσίμων μετά τους τυφώνες Κατρίνα και Ρίτα.

The Lord's Airline

CNNi

Αυστηρά χωρίς αλκοόλ, με Βίβλους και Τορά αντί για περιοδικά κατά την πτήση, με δυνατότητα προβολής αποκλειστικά θρησκευτικών ταινιών και το ένα τέταρτο των ναύλων να αφιερώνονται στη χρηματοδότηση του ιεραποστολικού έργου: αυτά ήταν τα μοναδικά χαρακτηριστικά της The Lord's Airline, που ιδρύθηκε από τον επιχειρηματία του Νιου Τζέρσεϊ Άρι Μάρσαλ το 1985, όταν εκείνος αγόρασε ένα παλιό DC-8 που προοριζόταν να είναι το μοναδικό αεροσκάφος της αεροπορικής εταιρείας.

Το σχέδιο ήταν να πραγματοποιούνται τρεις εβδομαδιαίες πτήσεις από το Μαϊάμι προς το αεροδρόμιο Μπεν Γκουριόν στο Ισραήλ, προσφέροντας απευθείας δρομολόγιο προς την Ιερουσαλήμ, περίπου 30 μίλια μακριά.

Εκείνη την εποχή, οι προσκυνητές που ήθελαν να φτάσουν στους Αγίους Τόπους έπρεπε να πάρουν μια πτήση ανταπόκρισης στη Νέα Υόρκη. «Οι Ρώσοι έχουν την αεροπορική τους εταιρεία. Οι Βρετανοί έχουν μια. Το ίδιο και το Playboy. Γιατί λοιπόν ο Κύριος να μην έχει μια αεροπορική εταιρεία αποκλειστικά δική του;», αναρωτιόταν ο Μάρσαλ το 1986, σύμφωνα με το Associated Press.

Μέχρι το 1987, ωστόσο, η αεροπορική εταιρεία δεν είχε καταφέρει να πληροί τις προϋποθέσεις για άδεια από FAA εξαιτίας ημιτελών τροποποιήσεων και εργασιών συντήρησης στο αεροσκάφος. Οι επενδυτές έγιναν νευρικοί και απομάκρυναν τον Μάρσαλ, εγκαθιστώντας ένα νέο διοικητικό συμβούλιο για να προχωρήσουν τα πράγματα.

Ο νέος πρόεδρος, Theodore Lyszczasz, δεν ταίριαξε με τον Μάρσαλ και οι δυο τους άρχισαν να τσακώνονται στον Τύπο.

Τελικά, ο Lyszczasz και ο αδερφός του εμφανίστηκαν στο σπίτι του Marshall ζητώντας εταιρικά αρχεία, κάτι που οδήγησε, σύμφωνα με δημοσιεύματα των εφημερίδων, σε συμπλοκή με τον Μάρσαλ να καταθέτει μήνυση. Εν τέλει αθωώθηκαν, αλλά η εταιρεία Lord's Airline τελικά χάθηκε και το αεροσκάφος κατέληξε να διαλυθεί.

Smokers Express & SmintAir

Το 1990 η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας των ΗΠΑ απαγόρευσε το κάπνισμα σε όλες τις εγχώριες πτήσεις, ωστόσο ο Γουίλιαμ Γουόλτς και ο Τζορτζ Ρίτσαρντσον, δύο επιχειρηματίες από τη Φλόριντα, δεν χάρηκαν με αυτό. Στις αρχές του 1993 αποφάσισαν να παρακάμψουν τον κανόνα ιδρύοντας μια αεροπορική εταιρεία βασισμένη σε μια ιδιωτική λέσχη. Απαιτούσε συνδρομή 25 δολάρια και ήταν ανοιχτό μόνο σε άτομα άνω των 21 ετών.

Η αεροπορική εταιρεία επρόκειτο να εδρεύει στο περιφερειακό αεροδρόμιο Space Coast της Φλόριντα και το σχέδιο ήταν να προσφέρει μπριζόλες και χάμπουργκερ στο αεροπλάνο μαζί με δωρεάν τσιγάρα.

Σχεδόν ένα χρόνο μετά την ανακοίνωσή της, ωστόσο, η αεροπορική εταιρεία δεν είχε ακόμη άδεια ούτε αεροπλάνο, και παρόλο που οι ιδρυτές ισχυρίστηκαν ότι είχαν συγκεντρώσει περισσότερες από 5.000 συνδρομές, οι ρυθμιστικές αρχές αρνήθηκαν την άδεια λειτουργίας της Smokers Express, με αποτέλεσμα να εξαφανιστεί σε μια ρουφηξιά χωρίς ποτέ να απογειωθεί.

Το 2006, η ιδέα επανήλθε από τον Γερμανό επιχειρηματία Αλεξάντερ Σοπμαν, ο οποίος εξέφρασε την πρόθεσή του να ξεκινήσει την Smoker's International Airways, ή για συντομία SmintAir.

Ο Schoppmann, ο οποίος κάπνιζε 30 τσιγάρα την ημέρα, ήθελε να ξεκινήσει ένα καθημερινό δρομολόγιο Τόκιο - Ντίσελντορφ, της γενέτειράς του, όπου κατοικεί μεγάλος αριθμός Ιαπώνων ομογενών και τα ευρωπαϊκά γραφεία εκατοντάδων ιαπωνικών εταιρειών.

Και οι δύο χώρες είχαν ακόμη σημαντικό αριθμό καπνιστών εκείνη την εποχή. Ωστόσο, η SmintAir είχε την ίδια μοίρα με την Smokers Express: απέτυχε να συγκεντρώσει το απαιτούμενο κεφάλαιο για να ξεκινήσει τη λειτουργία της και δεν βγήκε ποτέ στους αιθέρες.

MGM Grand Air

Η MGM Grand Air εγκαινιάστηκε το 1987, ήταν μια μοναδική, υπερπολυτελής αεροπορική εταιρεία πρώτης κατηγορίας που αρχικά εξυπηρετούσε ένα μόνο δρομολόγιο εντός ΗΠΑ -LAX προς JFK -- χρησιμοποιώντας αεροσκάφη Boeing 727 και Douglas DC-8 σε πολυτελείς διαμορφώσεις: ο κανόνας ήταν ότι καμία πτήση δεν μπορούσε να έχει περισσότερους από 33 επιβάτες, αν και τα αεροπλάνα μπορούσαν να μεταφέρουν 100 ή περισσότερους.

Η αεροπορική εταιρεία υποσχέθηκε ότι δεν θα υπάρχουν ουρές, check-in και αναμονή για τις αποσκευές -αχθοφόροι θα έπαιρναν τις αποσκευές στο αεροσκάφος και θα τις επέστρεφαν στους ιδιοκτήτες τους αμέσως μετά την άφιξη στον προορισμό- ενώ προαιρετικά πρόσφερε υπηρεσία λιμουζίνας από πόρτα σε πόρτα. Ειδικά lounge και στα δύο αεροδρόμια πρόσφεραν πολυτελείς ανέσεις καθώς και υπηρεσία θυρωρού.

Στο πλοίο υπήρχαν πέντε αεροσυνοδοί και ένα stand up bar, καθώς και ιδιωτικά διαμερίσματα για συναντήσεις. Ένα πλήρες γεύμα με καλό κρασί και σαμπάνια ήταν πάντα διαθέσιμο και η τουαλέτα είχε χρυσές βρύσες και σαπούνι με μονόγραμμα. Όλα αυτά προσφέρονταν με κάτι περισσότερο από το κόστος ενός εισιτηρίου πρώτης θέσης σε άλλες αεροπορικές εταιρείες.

Αρχικά δημοφιλής στις διασημότητες και τους πολύ πλούσιους, η MGM Grand Air άνοιξε τελικά περισσότερα δρομολόγια, αλλά δυσκολευόταν να γεμίσει και τις 33 θέσεις στα αεροπλάνα της.

Οι λειτουργίες επιβραδύνθηκαν τη δεκαετία του 1990, καθώς τα ιδιωτικά τζετ έγιναν πιο διαδεδομένα και το 1995 η αεροπορική εταιρεία πουλήθηκε και άλλαξε το όνομά της σε Champion Air, προσφέροντας ναυλωμένες πτήσεις σε αθλητικές ομάδες και κυβερνητικές υπηρεσίες. Τελικά έκλεισε εντελώς το 2008.

5 unusual airlines that really existedJacopo Prisco, CNN

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης