TECH

Dawid Rożek στο CNN Greece: Η startup που θέλει να φέρει… ηρεμία στις αγορές των καταναλωτών

O Dawid Rożek, ιδρυτής της startup Zen Zen

Ένα από τα σημαντικότερα εμπόδια στην περαιτέρω ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι η ανησυχία πολλών καταναλωτών ότι αν πάει κάτι… στραβά στην αγορά που θα κάνουν online, η διόρθωση του λάθους μπορεί να αποδειχθεί μία κακή εμπειρία.

Γενικότερα, άλλωστε το θέμα της εμπειρίας του πελάτη αποτελεί κλειδί στο χώρο των online αγορών. Και αυτή η ανησυχία ήταν ο λόγος που οδήγησε τον Dawid Rożek να δημιουργήσει τη ZEN, μία startup που δραστηριοποιείται μεν στο χώρο των πληρωμών, αλλά διαφοροποιείται επειδή προσφέρει σε καταναλωτές και επιχειρήσεις επιπλέον ασφάλεια όσον αφορά στη διασφάλιση των συναλλαγών τους.

Η ιδέα για τη δημιουργία της ZEN, όπως αναφέρει στο CNN Greece o κ. Rożek, δημιουργήθηκε πριν από 2 χρόνια. Έχοντας δημιουργήσει μία από τις πιο πετυχημένες πλατφόρμες στο χώρο του gaming, την G2A.com, με περισσότερα από 20 εκατ. χρήστες παγκοσμίως, ο Πολωνός επιχειρηματίας αποφάσισε να προχωρήσει σε ένα νέο εγχείρημα με στόχο να προσφέρει μία βελτιωμένη εμπειρία όσον αφορά στις online αγορές.

«Πρακτικά, ήθελα να λύσω τα προβλήματα που είχα εγώ ο ίδιος» τονίζει ο κ. Rożek.

Με μία πρώτη ματιά, η ZEN μοιάζει με πολλά fintech startup που κινούνται στο χώρο των πληρωμών. Η διαφορά έγκειται, όμως, στο ότι κάθε πληρωμή που θα γίνει με την κάρτα της ZEN προσφέρει ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα στους χρήστες: σύμφωνα με την πρόσθετη προστασία ZEN Care, εφόσον ένας πελάτης ασκήσει το δικαίωμα υποβολής γραπτής διαμαρτυρίας/καταγγελίας, το μόνο που πρέπει να κάνει είναι να δηλώσει την αξίωσή του και η ZEN θα φροντίσει το ζήτημα εξ ολοκλήρου και θα επιστρέψει στο ακέραιο τα χρήματα της αγοράς σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι και τα καταστήματα απ’ όπου έχει γίνει η αγορά να συνεργάζονται με τη ZEN, αλλά υπάρχουν πλεονεκτήματα και για τους επιχειρηματίες, οι οποίοι διαθέτουν ένα επιπλέον επίπεδο ασφάλειας λόγω της απουσίας αντιστροφής χρέωσης, καθώς η ZEN προσφέρει την κάλυψή της. Επιπλέον, όπως αναφέρει ο κ. Rożek, οι επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιούν ένα σύστημα για να δέχονται πληρωμές με τη χρήση οποιασδήποτε κάρτας ή μεθόδου πληρωμής. Ακόμη, λόγω της ύπαρξης τραπεζικής άδειας, οι επιχειρήσεις βλέπουν τα χρήματα από τις πωλήσεις που κάνουν να εμφανίζονται άμεσα στον καταθετικό λογαριασμό τους.

«Πρόκειται για μία ιδιαίτερα καινοτόμα προσέγγιση» επισημαίνει ο κ. Rożek, σπεύδοντας να προσθέσει ότι η ZEN πρακτικά λειτουργεί ως ένα είδος «υποδοχής» των αιτημάτων των καταναλωτών -ή των παραπόνων τους- για τις online επιχειρήσεις. «Το πιο σημαντικό στοιχείο στο εμπόριο είναι η εμπιστοσύνη» επισημαίνει ο ιδρυτής της ZEN, ο οποίος είναι και ο μοναδικός επενδυτής προς το παρόν, ενώ υπάρχει στενή συνεργασία με τη Mastercard. Πάντως, είναι πολύ πιθανό σύντομα η ZEN να προχωρήσει σε διαδικασία άντλησης επιπλέον κεφαλαίων λόγω των υψηλών ρυθμών επέκτασης της.

Η ZEN, η οποία απασχολεί ήδη 200 άτομα, ξεκίνησε να είναι διαθέσιμη πριν από 3 μήνες και πρόσφατα επεκτάθηκε σε ακόμη 31 ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. «Σε τέτοιου είδους υπηρεσίες είναι απαραίτητο να επεκτείνεσαι πολύ γρήγορα» τονίζει ο κ. Rożek. Άλλωστε, οι υπηρεσίες της ZEN δείχνουν να απευθύνονται τόσο σε καταναλωτές που θέλουν να κάνουν αγορές από καταστήματα εκτός της χώρας τους όπως και σε επιχειρήσεις που προσδοκούν σε διεθνείς πωλήσεις.

Μέχρι τώρα, οι επιχειρήσεις που έχουν συνδεθεί με την πλατφόρμα της ZEN ανέρχονται σε μερικές εκατοντάδες αλλά περιλαμβάνουν ορισμένες πολύ δημοφιλείς πλατφόρμες όπως είναι, για παράδειγμα, το booking.com. Άλλωστε, τα ξενοδοχεία είναι από τις κατηγορίες επιχειρήσεων όπου παρατηρούνται πολύ συχνά περιπτώσεις αμφισβήτησης συναλλαγών και χρεώσεων από πελάτες.

Όσον αφορά στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον κ. Rożek, υπάρχει αρκετά θετική ανταπόκριση και αναμένει σύντομα να υπάρξουν οι πρώτες συμφωνίες.

Επιπλέον οφέλη

Ένα σημείο που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι πως οι πελάτες της ZEN καλούνται να πληρώνουν μία χαμηλή μηνιαία συνδρομή προκειμένου να απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης υπηρεσίας.

Ο λόγος είναι, σύμφωνα με τον κ. Rożek, ότι «αν το προϊόν είναι δωρεάν, τότε ο πελάτης είναι το προϊόν».

Η διαδικασία εγγραφής είναι ιδιαίτερα απλή και γρήγορη και οι πελάτες της ZEN αποκτούν μία φυσική κάρτα που μπορούν να τη χρησιμοποιούν τόσο για online αγορές όσο και για συναλλαγές σε φυσικά καταστήματα. «Αυτό που επιδιώκουμε είναι ο πελάτης να επικεντρώνεται στη διαδικασία της επιλογής του προϊόντος ή της υπηρεσίες που θέλει να αποκτήσει» τονίζει ο κ. Rożek.

Από εκεί και πέρα, η συνδρομή προσφέρει μία σειρά από επιπλέον υπηρεσίες. Εκτός από τις κάρτες πληρωμών ZEN Mastercard, η ZEN παρέχει έναν λογαριασμό πολλών νομισμάτων που επιτρέπει πληρωμή άνευ προμήθειας σε 35 νομίσματα, καθώς και αποκλειστικά οφέλη, όπως η προστασία πελατών ZEN Care ή η επέκταση εγγύησης κατασκευαστή ενός έτους για ηλεκτρονικά προϊόντα, κατόπιν αγοράς σε φυσικό ή online κατάστημα. Οι πελάτες λαμβάνουν επίσης αυτόματη επιστροφή χρημάτων έως και 15% της αξίας της αγοράς, η οποία πιστώνεται στον λογαριασμό του καταναλωτή ευθύς αμέσως μετά τη συναλλαγή.

«Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα οικοσύστημα στο χώρο των πληρωμών» επισημαίνει ο κ. Rożek, τονίζοντας ότι υπάρχουν πολλές συνέργιες που μπορούν να δημιουργηθούν με οργανισμούς και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, της ψηφιακής τραπεζικής και των πληρωμών.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης