TECH

Οι καινοτομίες της P&G που θέλουν να επιλύσουν καθημερινά προβλήματα

Σε πολλές περιπτώσεις η καινοτομία είναι προϊόντα ή λύσεις που διευκολύνουν την καθημερινότητα μας. Ορισμένες φορές είναι συσκευές ή προϊόντα που μοιάζουν σχετικά απλά αλλά μας βοηθούν ώστε να βελτιώσουμε καθημερινές συνήθειες μας όπως και να συνεισφέρουμε -με τον δικό μας τρόπο- στην προστασία του περιβάλλοντος. Πρόκειται για καινοτομίες που αξιοποιούν μεν ψηφιακές τεχνολογίες αλλά αυτό δεν είναι απολύτως εμφανές στον καταναλωτή.

Για τις εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων, η καινοτομία τείνει να γίνει τρόπος ζωής. Όπως και η αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Procter & Gamble (P&G), μία εταιρεία, τα brands της οποίας χρησιμοποιούμε προκειμένου να διεκπεραιώσουμε μία σειρά από εργασίες που αφορούν την υγιεινή και την καθαριότητα και όχι μόνο. Και η P&G έχει δείξει τα τελευταία χρόνια ότι η τεχνολογική καινοτομία αποτελεί βασικό συστατικό στοιχείο της φιλοσοφίας της.

Αυτή τη φιλοσοφία της εταιρείας μπορούσε να δει ο επισκέπτης του P&G LifeLab, ένα πλήρες ψηφιακό περίπτερο που δημιούργησε η P&G με αφορμή την Consumer Electronics Show (CES) 2022, μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις ψηφιακών τεχνολογιών. Η CES πραγματοποιήθηκε φέτος με υβριδικό τρόπο στο Λας Βέγκας και η P&G δήλωσε παρών μέσω του LifeLab, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε -ψηφιακά- και να πάρουμε μία γεύση από τα νέα, καινοτόμα προϊόντα της P&G. Όπως άλλωστε επισήμαιναν τα στελέχη της P&G, «η καινοτομία είναι ο μόνος δρόμος που έχουμε μπροστά μας».

Θερμαινόμενα ξυραφάκια

Για να καταλάβει κανείς τι σημαίνει καινοτομία σε προϊόντα που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητα μας, αρκεί να δει το νέο ξυραφάκι GilletteLabs Bugatti Special Edition Heated Razor. Η Gilette είναι το πιο δημοφιλές brand στη συγκεκριμένη κατηγορία και αποφάσισε να συνεργαστεί με την Bugatti, μία αυτοκινητοβιομηχανία γνωστή για τα εξαιρετικά γρήγορα αλλά και πολυτελή μοντέλα της, για να προσφέρει μία ξεχωριστή εμπειρία σε όσους αποκτήσουν το νέο ξυραφάκι της. Ο λόγος είναι ότι πρόκειται για το πρώτο ξυραφάκι με θερμαινόμενη λεπίδα, το οποίο προσφέρει μία πολύ διαφορετική αίσθηση μετά το ξύρισμα.

Ένα άλλο δείγμα καινοτόμου προσέγγισης είναι ένα άλλο προϊόν στην ίδια κατηγορία, το GilletteLabs with Exfoliating Bar, το οποίο χάρη σε μία ειδική «μπάρα» καθαρίζει πλήρως το πρόσωπο ταυτόχρονα με το ξύρισμα!

Πως να βουρτσίζετε σωστά τα δόντια σας

Η προστασία των δοντιών μας είναι εξαιρετικά σημαντική και η εμφάνιση των ηλεκτρικών οδοντοβουρτσών έχουν διαμορφώσει νέα δεδομένα. Η Oral-B, ένα ακόμη brand της P&G, έχει γίνει συνώνυμο με τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και ήταν η πρώτη που παρουσίασε ένα app που εγκαθίσταται στο smartphone και καθοδηγεί τον χρήστη. Η νέα Oral-B iO 10 πάει ένα βήμα παραπέρα καθώς οι οδηγίες δίνονται από την ίδια την… οδοντόβουρτσα χάρη στο ενσωματωμένο «έξυπνο» ηχείο που υπάρχει στη βάση.

Μικρές λεπτομέρειες που κάνουν όμως τη διαφορά καθώς πολλοί ξεχνούν να ανοίξουν το app και να συνδέσουν την οδοντόβουρτσα τους. Παράλληλα, παρουσιάστηκαν και οι Oral-B Series 4 και 5, δύο ακόμη «έξυπνα» μοντέλα που προσφέρουν περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές.

Καθαρίζοντας στο… διάστημα

Η αξιοποίηση της τεχνολογίας δεν αφορά μόνο προϊόντα που βελτιώνουν την καθημερινότητα μας. Όπως σημειώνει η Virginie Helias, Chief Sustainability Officer της P&G, «πιστεύουμε ότι η βιωσιμότητα μπορεί να λειτουργήσει ως οδηγός για τη βελτίωση και η καινοτομία να κάνει την υπεύθυνη κατανάλωση κάτι στο οποίο να μη μπορείς να αντισταθείς. Τα brands μας -μέσα από καινοτομίες όπως η διαμόρφωση των προϊόντων και λιγότερα υλικά συσκευασίας ή συσκευασίες που ξαναγεμίζουν εύκολα ή ανακυκλώνονται περισσότερο- κάνουν πιο εύκολο για τα νοικοκυριά να είναι περισσότερο υπεύθυνα χωρίς να υποβαθμίζεται η ποιότητα του προϊόντος ή η ευκολία».

Η P&G -και αυτό ήταν κάτι που είδαμε στο LifeLab- δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάπτυξη τέτοιου είδους βιώσιμων προϊόντων. Ένα πολύ ενδιαφέρον παράδειγμα ήταν η παρουσίαση μίας ειδικής έκδοσης του Tide, το οποίο χρησιμοποιείται για τον καθαρισμό ρούχων και όχι μόνο από τους αστροναύτες του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού. Ένα εγχείρημα τα αποτελέσματα του οποίου, σύμφωνα με την κα Helias, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν -πέραν του διαστήματος- και σε περιοχές της Γης όπου το νερό αποτελεί δυσεύρετο αγαθό.

Βιώσιμη… ομορφιά

Πέραν των προϊόντων καθαρισμού, o επισκέπτης του LifeLab είχε τη δυνατότητα να ενημερωθεί για πολλές από τις πρωτοβουλίες της P&G αναφορικά με τη βιώσιμη ανάπτυξη. Όπως για παράδειγμα για την καμπάνια «Το σπίτι μας, ο πλανήτης τους» η οποία ξεκίνησε πρώτα από την Ελλάδα με τη δημιουργία χώρων πρασίνου, γνωστά ως «πάρκα τσέπης» (pocket parks). Μέχρι σήμερα έχουν δημιουργηθεί 6 πάρκα τσέπης στον αστικό ιστό, ενώ το πρόγραμμα συνεχίζει να επεκτείνεται και σε άλλες περιοχές με μεγάλη επιτυχία.

Στο LifeLab πάντως ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα σημεία ήταν το BeautySPHERE. Μία περιοχή όπου ο επισκέπτης μπορούσε να δει και να ενημερωθεί για τα προϊόντα ομορφιάς των brands της P&G και το κυριότερο να μάθει για τα συστατικά που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή τους. Η συγκεκριμένη περιοχή έχει ως στόχο την προώθηση της πλατφόρμας Responsible Beauty της P&G που επιδιώκει να αναδείξει τους τρόπους με τους οποίους τα προϊόντα ομορφιάς μπορούν να συνεισφέρουν θετικά σε έναν πιο βιώσιμο πλανήτη.

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης