ΕΛΛΑΔΑ

«Κουδούνι στις εννιά»: Οι αντιδράσεις των γονέων και τα πρακτικά προβλήματα

Φωτογραφία αρχείου EUROKINISSI/ ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ

Εντός των επόμενων ημερών αναμένεται το πόρισμα της επιστημονικής επιτροπής που μελετά την αλλαγή της ώρας έναρξης των σχολείων από τη νέα χρονιά.

Το υπουργείο Παιδείας προτείνει να ξεκινούν στις εννιά τα μαθήμτα, από την επόμενη σχολική χρονιά. Η πρόταση του Κώστα Γαβρόγλου βρίσκεται υπό διαβούλευση, προκειμένου να αποφασιστεί εάν µμπορεί να εφαρμοστεί το µμέτρο από τη νέα σχολική χρονιά.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ανέθεσε το θέμα σε μία επιστημονική επιτροπή, η οποία βρίσκεται σε συνεχείς επαφές µε την εκπαιδευτική κοινότητα και τους γονείς, ώστε να διερευνήσει τα υπέρ και τα κατά του εγχειρήματος.

Από τα μέχρι τώρα αποτελέσματα φαίνεται ότι τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στις τάξεις, αλλά και τα στελέχη της εκπαίδευσης, εκφράζουν αντικρουόμενες απόψεις, οι οποίες όμως εστιάζονται κυρίως στα πρακτικά προβλήματα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Έθνους», σύντοµα θα ολοκληρωθεί το σχετικό πόρισµα, το οποίο θα δοθεί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Ο υπουργός στη συνέχεια θα το θέσει προς διαβούλευση -όπως έχει υποσχεθεί- ώστε να εκφράσουν τη γνώµη τους όλοι οι ενδιαφερόµενοι φορείς. Η πρόταση εξαρχής έγινε δεκτή µε ενδιαφέρον, καθώς όλες οι ιατρικές και ψυχοπαιδαγωγικές απόψεις συγκλίνουν στο γεγονός ότι τα παιδιά αποδίδουν καλύτερα στο σχολείο όταν δεν ξυπνούν πολύ πρωί.

Στην πράξη, όµως, φαίνεται ότι είναι δύσκολο να εφαρµοστεί καθολικά το µέτρο «κουδούνι στις 9» στα σχολεία της δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης, καθώς υπάρχουν προβλήµατα όπως:

  • Πολλοί γονείς εξέφρασαν την άποψη ότι κάτι τέτοιο θα τους δηµιουργήσει πολλά προβλήµατα στην επαγγελµατική και προσωπική τους ζωή. Οι δυσκολίες για τους γονείς αυξάνονται όταν έχουν παιδιά διαφορετικής ηλικίας, δηλαδή φοιτούν σε δηµοτικό, γυµνάσιο ή λύκειο.
  • Τους περισσότερους προβληµατισµούς εκφράζουν γονείς που είναι και οι δύο εργαζόµενοι και φοβούνται ότι δεν θα µπορούν να έχουν έλεγχο για τις µετακινήσεις των παιδιών το πρωί, ενώ τονίζουν και το γεγονός ότι θα πρέπει να µετακινηθούν αργότερα και όλες οι απογευµατινές και βραδινές δραστηριότητες των παιδιών. Ιδιαίτερα όσον αφορά τους µαθητές της Γ’ Λυκείου, οι οποίοι προετοιµάζονται για τις Πανελλαδικές, θεωρούν ότι οι πολλές ώρες για το διάβασµα των παιδιών και η παρακολούθηση των φροντιστηρίων είναι πολύτιµες.
  • Οι δυσκολίες εντοπίζονται και στον συγχρονισµό των µετακινούµενων µαθητών όλων των βαθµίδων µε τις υπεραστικές συγκοινωνίες -κυρίως, δε, σε αποµακρυσµένες περιοχές- αλλά και στα εµπόδια που µπορεί να δηµιουργηθούν για τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι µετακινούνται σε περισσότερα από ένα σχολεία προκειµένου να συµπληρώσουν το ωράριό τους.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης