ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: Η κατάθεση του σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου και το χάος με τις βάρδιες - «Αυτόν θα φυλάω;»

«Παλαιότερα εργάζονταν από δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια ενώ τα τελευταία χρόνια υπήρχε ένας σε κάθε βάρδια, διότι δεν υπήρχε προσωπικό» κατέθεσε ένας σταθμάρχης ΤΖΕΚΑΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ / Eurokinissi

Νέα στοιχεία για τις παραλείψεις το βράδυ του δυστυχήματος στα Τέμπη έρχονται σταδιακά στο φως, με τις καταθέσεις των εμπλεκόμενων να ρίχνουν «φως» σε πάγιες χαοτικές πρακτικές αλλά και να αναδεικνύουν τα μοιραία λάθη που οδήγησαν στη μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.

Μια από τις βασικές παραλείψεις, όπως φαίνεται από τις καταθέσεις έμπειρων σταθμαρχών, είναι ότι στη βάρδια υπήρχε μόνο ένας σταθμάρχης ενώ θα έπρεπε να υπάρχουν δύο – ο ένας να έχει οπτική επαφή και να μεριμνά για την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας και ο άλλος να ασχολείται με την ανταλλαγή τηλεγραφημάτων και τη συνεννόηση με τους μηχανοδηγούς και άλλους σταθμούς.

«Παλαιότερα εργάζονταν από δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια ενώ τα τελευταία χρόνια υπήρχε ένας σε κάθε βάρδια, διότι δεν υπήρχε προσωπικό» κατέθεσε εν ενεργεία σταθμάρχης στις Αρχές, όπως γράφει η εφημερίδα «Καθημερινή».

Ενδεικτική είναι η κατάθεση σταθμάρχη από τη Λάρισα, ο οποίος εκείνη την ημέρα είχε βάρδια στον Παλαιοφάρσαλο.

Ο ίδιος υποστήριξε ότι στις 22:45 κάλεσε τον έμπειρο σταθμάρχη που θα έπρεπε να σχολάσει στις 23:00 για να δει πού βρίσκεται και εκείνος του απάντησε:

«Όταν αναχώρησε το τρένο από το Παλαιοφάρσαλο, μίλησα με το σταθμάρχη Λάρισας Βασίλειο Σαμαρά. Ο Βασίλης Σαμαράς είναι άπειρος και υπάρχει μια δυσκολία στην συνεργασία όταν υπάρχουν ανωμαλίες στην κυκλοφορία. Αφού μίλησα με τον Σαμαρά μετά από λίγο κάλεσα τον Π. στο κινητό του περί ώρα 22:45 και τον ρώτησα που βρίσκεται και μου απάντησε ότι είχε φύγει. Και τον ρώτησα γιατί έφυγε και μου απάντησε “Πόσο να καθίσω; Αυτόν θα φυλάω;”».

Μάλιστα, είπε πως συνήθως όταν υπάρχει φόρτος εργασίας, «δεν φεύγει κανείς».

Λουλούδια στο σημείο της τραγωδίαςΤΖΕΚΑΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ / Eurokinissi

Το «κοινό μυστικό» για τις βάρδιες

Το OPEN μεταδίδει πως φαίνεται ότι ήταν «κοινό μυστικό» ότι τα 9ώρα των σταθμαρχών ήταν εικονικά και είχαν καθιερωθεί το τελευταίο διάστημα ως μόνιμο μπόνους για τους σταθμάρχες, που είχαν πολύ απαιτητικό πρόγραμμα και η διοίκηση θέλησε με αυτό τον τρόπο να τους ανταμείψει.

Αυτό συνέβαινε για να παίρνουν οι εργαζόμενοι μια ώρα υπερωρία, δηλαδή περίπου 50 ευρώ επιπλέον το μήνα.

Ωστόσο αυτό σήμαινε πως όταν άλλαζαν τη σκυτάλη εργασίας ο απογευματινός με τον βραδινό σταθμάρχη δεν συνέπιπταν μια ώρα σε κοινή βάρδια, όπως φαίνεται στο πρόγραμμα, διότι η υπερωρία τους ήταν εικονική.

Σημειώνεται ότι, ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης στην απολογία του αποκάλυψε ότι μέχρι τις 10 ήταν τρεις οι σταθμάρχες.

Τρία νέα πρόσωπα στο «μικροσκόπιο»

Την ίδια ώρα, όπως μεταδίδει η ΕΡΤ, οι δικαστικές Αρχές επιχειρούν να ξετυλίξουν το κουβάρι των ευθυνών για τη μοιραία σύγκρουση, με την έρευνα να αποκαλύπτει νέα πρόσωπα που ενδεχομένως να φέρουν μερίδιο της ευθύνης.

Τα τρία αυτά πρόσωπα είναι:

• Ο έμπειρος σταθμάρχης, που με βάση την απολογία του 59χρονου κατηγορούμενου, έφυγε από το σταθμαρχείο της Λάρισας στις 22:20.
• Ο εφεδρικός σταθμάρχης, που φέρεται να έφυγε δέκα λεπτά νωρίτερα, στις 22:10.
• Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, που ήταν υπεύθυνος για την έκδοση των βαρδιών.

Κατά πληροφορίες, θεωρείται θέμα χρόνου να κληθούν οι άνθρωποι αυτοί να δώσουν εξηγήσεις ενώ, όπως έγινε γνωστό, σε βάρος τους έχει ήδη ασκηθεί δίωξη για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών και τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια και των σωματικών βλαβών κατά συρροή.

Φωτογραφία από διαμαρτυρία μαθητών και φοιτητών στη Λάρισα / ΤΖΕΚΑΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ - Eurokinissi

Διόρθωση με μπλάνκο

Παράλληλα, η Δικαιοσύνη αναμένεται να βάλει στο «μικροσκόπιο» και την κατηγορία του προφυλακισμένου πλέον σταθμάρχη, ο οποίος στην κατάθεσή του ισχυρίστηκε ότι πάνω στο έγγραφο παράδοσηςπαραλαβής που υπογράφεται κατά την αλλαγή της βάρδιας των σταθμαρχών έγινε διόρθωση στις ώρες με μπλάνκο εκ των υστέρων.
Κατά πληροφορίες, ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που έφτιαξε τις βάρδιες υποστηρίζει πως είχε ζητήσει να υπάρχουν τρεις σταθμάρχες έως τις 23:00.

«Από κανέναν δεν εφαρμόστηκε γενικός κανονισμός κυκλοφορίας. Πρώτον, ο σταθμάρχης δεν ξέρει να χειριστεί το σύστημα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης του σταθμού της Λάρισας το οποίο ισχύει για περίπου 5 χλμ. μπρος και 5 χλμ. πίσω και να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου. Δεν ήξερε να το κάνει και πήγε χειροκίνητα, όμως κάνει ένα λάθος», δήλωσε ο πρώην διευθυντής ασφάλειας και κυκλοφορίας αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ Χρήστος Ρετσινάς.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης