ΑΠΟΨΕΙΣ

Θα ψωνίσουμε φέτος τα Χριστούγεννα;

Οι γιορτές των Χριστουγέννων αποτελούν μία μάλλον...ειδική περίσταση κατά την οποία αρκετοί καταναλωτές εμφανίζονται διατεθειμένοι να κάνουν «υπέρβαση», το ερώτημα είναι εάν αυτή θα είναι μικρή ή μεγάλη. Eurokinissi/ Γιώργος Κονταρίνης

Μεγάλο «ερωτηματικό» για τα φετινά Χριστούγεννα αποτελεί η κατανάλωση και τα επίπεδα στα οποία θα κυμανθεί ο παραδοσιακός χριστουγεννιάτικος τζίρος. Με λίγα λόγια...εάν θα ψωνίσουμε και θα καταναλώσουμε στις γιορτές.

Μία περίοδος στην οποία «ποντάρει» σχεδόν ολόκληρη αγορά -από το λιανεμπόριο και τα σούπερ μάρκετ έως την εστίαση και τον τουρισμό- για την οποία ωστόσο φέτος προβλέψεις σχετικά με την πορεία της μοιάζει δύσκολο να γίνουν.

Οι συνθήκες που έχουν διαμορφώσει η ενεργειακή κρίση και οι πληθωριστικές πιέσεις κάνουν τους καταναλωτές συγκρατημένους στις αγορές και τις δαπάνες τους σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Σχετικές έρευνές αλλά και στοιχεία της αγοράς δείχνουν πως πλέον περικόπτουν ακόμη και από τα απαραίτητα με το μεγαλύτερο μέρος του διαθέσιμου εισοδήματός τους να πηγαίνει σε λογαριασμούς και υποχρεώσεις.

Από την άλλη πλευρά, οι γιορτές των Χριστουγέννων αποτελούν μία μάλλον...ειδική περίσταση κατά την οποία αρκετοί εμφανίζονται διατεθειμένοι να κάνουν την «υπέρβαση» στον προσωπικό τους προϋπολογισμό, με δεδομένο μάλιστα ότι οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα λαμβάνουν και το «δώρο».

Παράλληλα, το γεγονός ότι τα προηγούμενα χρόνια λόγω των μέτρων της πανδημίας οι γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς διεξήχθησαν σε συνθήκες «περιορισμού» δημιουργούν μία έντονη διάθεση για... επιστροφή στην κανονικότητα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στέλεχος μεγάλης εταιρείας παρατηρούσε πως παρά τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν, οι καταναλωτές εμφανίζουν «απωθημένα» από την πανδημία και έχουν την επιθυμία να βγουν, να διασκεδάσουν και να ταξιδέψουν.

Κάτι άλλωστε που τουλάχιστον στον κλάδο τουρισμού, όπου υπάρχει μία εικόνα βάσει των κρατήσεων, ήδη αποτυπώνεται, καθώς τα στοιχεία για την πορεία του στις γιορτές είναι κάτι παραπάνω από θετικά.

Και στο λιανεμπόριο ωστόσο τα μηνύματα από την πορεία της Black Friday κατά τη διάρκεια του Νοεμβρίου ήταν επίσης ικανοποιητικά, δίνοντας σημάδια αναθέρμανσης της εμπορικής κίνησης, η οποία παρέμενε υποτονική το δίμηνο που προηγήθηκε.

Εκείνο που φαίνεται ως δεδομένο, είναι ότι την περίοδο των γιορτών οι καταναλωτές – στο μέτρο των δυνατοτήτων του ο καθένας- θα προσπαθήσουν να κάνουν μία υπέρβαση στην αγοραστική συμπεριφορά των προηγούμενων μηνών, προκειμένου να διατηρήσουν τουλάχιστον σε έναν βαθμό, τις συνήθειες των γιορτών. Εάν αυτή η υπέρβαση θα είναι μικρή ή μεγάλη, θα το δείξει το τελικό «ταμείο».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης