ΚΟΣΜΟΣ

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Τα αναπάντητα ερωτήματα βάζει στο «κάδρο» η Guardian

Το βρετανικό δημοσίευμα υπογραμμίζει ότι το ιστορικό σιδηροδρομικής ασφάλειας της Ελλάδας ήταν το χειρότερο στην Ε.Ε τα τελευταία δέκα χρόνια, με βάση τα στατιστικά στοιχεία του ευρωπαικού οργανισμού σιδηροδρόμων INTIME / ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών είναι το χειρότερο της τελευταίας δεκαετίας στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ευρώπης, σχολιάζει σε ανάλυσή της η βρετανική εφημερίδα Guardian.

Μια τυπική ταχύτητα για τα τρένα στις γραμμές θα ήταν έως και 200 χλμ/ώρα, μικρότερη για τα εμπορευματικά τρένα, και ένας μάρτυρας είπε ότι το επιβατικό τρένο με προορισμό το βορρά ταξίδευε με περίπου 160 χλμ/ώρα. Η ζημιά από μετωπική σύγκρουση με τέτοιες ταχύτητες είναι ξεκάθαρη – ενώ αρκετά βαγόνια κάηκαν και εκτροχιάστηκαν εμφανώς, τα δύο κύρια, είπε ο περιφερειάρχης, «δεν υπάρχουν πλέον», αναφέρει το δημοσίευμα.

Ένα εύλογο ερώτημα για τους εμπειρογνώμονες σχετικά με τα αίτια της τραγωδίας των Τεμπών είναι εάν η σηματοδότηση λειτουργούσε σωστά, εάν επρόκειτο μόνο για ανθρώπινο λάθος ή εάν άλλες συνθήκες άφησαν δύο τρένα στις ίδιες γραμμές σε μία διπλή γραμμή.

Αν και δεν υπάρχουν στοιχεία για το τι προκάλεσε τη συντριβή, ορισμένοι στην Ελλάδα θέτουν ήδη ερωτήματα σχετικά με τη χρηματοδότηση, τη στελέχωση και τη συντήρηση του σιδηροδρόμου, επισημαίνει το σχετικό δημοσίευμα.

Η σύλληψη ενός υπευθύνου σταθμάρχη στη Λάρισα, ο οποίος, σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, θα μπορούσε να κατευθύνει λανθασμένα ένα από τα τρένα, υποδηλώνει ότι το ανθρώπινο λάθος αποτελεί το πρώτο στοιχείο της έρευνας.

Το ιστορικό σιδηροδρομικής ασφάλειας, το χειρότερο στην ΕΕ

Κάνοντας αναφορά στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας, ο αρθρογράφος αναφέρει πως αν και μεγάλο μέρος του μικρού σιδηροδρομικού δικτύου της Ελλάδας έχει κλείσει, η χώρα έχει επενδύσει στη μεγάλη σιδηροδρομική αρτηρία μεταξύ Αθήνας - Θεσσαλονίκης και τα τρένα ταξίδευαν σε αυτό που φαίνεται να είναι ένα καλά συντηρημένο τμήμα της ηλεκτροδοτούμενης κύριας γραμμής, αναφέρει το σχετικό δημοσίευμα.

Το βρετανικό δημοσίευμα υπογραμμίζει επίσης ότι το ιστορικό σιδηροδρομικής ασφάλειας της Ελλάδας ήταν το χειρότερο στην Ε.Ε. την τελευταία δεκαετία, με βάση τα στατιστικά στοιχεία του ευρωπαϊκού οργανισμού σιδηροδρόμων.

Ωστόσο, σχολιάζει ο «Guardian», το ποσοστό δεν είναι άμεσα συγκρίσιμο με τις υπόλοιπες χώρες. Η Ελλάδα διαθέτει μικρό δίκτυο, περίπου το 2% του μεγέθους του Ηνωμένου Βασιλείου. Επιπλέον, ένα μεγάλο ποσοστό θανάτων αφορά σε εργαζόμενους στους σιδηροδρόμους και όχι σε επιβάτες.

Επιπλέον, η εφημερίδα «Guardian» κάνει ειδική αναφορά στην ιδιωτικοποίηση της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας «TΡΑΙΝΟΣΕ». Η εταιρεία, όπως γράφει, ιδιωτικοποιήθηκε το 2017, στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων που επιβλήθηκαν παράλληλα με τη διάσωση της Ελλάδας από την ΕΕ και προσέλκυσε μόνο μία αξιόπιστη προσφορά, αυτή του ιταλικού κρατικού ομίλου « Ferrovie dello Stato Italiane».

Μνήμες από παλαιότερα σιδηροδρομικά δυστυχήματα

Οι εικόνες που κάνουν τον γύρο του κόσμου τις τελευταίες ώρες, με τους δεκάδες νεκρούς, ύστερα από την σφοδρή μετωπική σύγκρουση του επιβατικού τρένου που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη και της εμπορικής αμαξοστοιχίας, έξω από τη Λάρισα, ξυπνούν θλιβερές μνήμες από παλαιότερα σιδηροδρομικά δυστυχήματα στη Γηραιά Ήπειρο, σημειώνει ο Guardian.

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, ανάλογη τραγωδία στην Ευρώπη με πολλές ομοιότητες με αυτή των Τεμπών σημειώθηκε το 2016 στη Γερμανία, όταν ύστερα από μετωπική σύγκρουση δύο τρένων στο Μπαντ Άιμπλινγκ, σκοτώθηκαν 12 άνθρωποι. Σε αυτό το περιστατικό, ένας απρόσεχτος κλειδούχος επέτρεψε σε δύο τρένα να ταξιδεύουν αντίθετα στην μονή γραμμή.

Το τελευταίο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ευρώπη που προκάλεσε τόσο πολλά θύματα ήταν ένας εκτροχιασμός υπερταχείας στην Ισπανία το 2013, όταν 80 άνθρωποι άφησαν την τελευταία τους πνοή στις ράγες μετά την ανατροπή του κοντά στο Σαντιάγο ντε Κομποστέλα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης