Εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα: Όλο το ιστορικό τους διαθέσιμο από το υπ. Μεταφορών

Από τις 27 Σεπτεμβρίου το Υπουργείο Μεταφορών και μέσω ειδικής πλατφόρμας που θα δημιουργηθεί για αυτό τον σκοπό θα μπορεί να παρέχει στους υποψήφιους αγοραστές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που έχουν εισαχθεί από το εξωτερικό σημαντικές πληροφορίες αναφορικά με το όχημα που τους ενδιαφέρει.

Οι πληροφορίες αυτές περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα «χιλιόμετρα» του αυτοκινήτου, κατά την τελευταία διέλευση για σέρβις, τις ανακλήσεις που οφείλεται να γίνουν για την επιδιόρθωση θεμάτων και δυσλειτουργιών, το ιστορικό ΚΤΕΟ στη χώρα προέλευσης οπότε και τα «χιλιόμετρα» που είχε το αυτοκίνητο, όταν ελέγχθηκε και τις τυχόν βλάβες που εντοπίστηκαν καθώς και πολλά άλλα που πρέπει να γνωρίζει ο αγοραστής.

Με τον τρόπο αυτό θα τεθεί έλεγχος στην πώληση αυτοκινήτων με παραποιημένα «χιλιόμετρα» και άγνωστο ιστορικό, που είχε σαν αποτέλεσμα ο καταναλωτής ενίοτε να μην πληρώνει για το αυτοκίνητο που αγόραζε στην πραγματικότητα αλλά για κάτι άλλο που δεν ανταποκρινόταν στην πράξη.

Για τις ανεξέλεγκτες εισαγωγές μεταχειρισμένων από το εξωτερικό, είναι, σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) σκόπιμο να σημειωθεί ότι στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ η παραποίηση του ιστορικού του αυτοκινήτου (γυρισμένα «χιλιόμετρα, αλλαγή έτους πρώτης κυκλοφορίας, δήλωση ψευδούς περιβαλλοντικής κλάσης, ζημιές κα.) αποτελεί ποινικό αδίκημα. Παράλληλα στις ίδιες χώρες, τα αυτοκίνητα με πολλά χιλιόμετρα πωλούνται σε εξευτελιστικές τιμές, καθώς διατίθενται ως διαφορετικής ποιότητας προϊόντα, σε σχέση με αυτοκίνητα που έχουν διανύσει λογικές, για την ηλικία τους αποστάσεις.

Πολλοί καταναλωτές δεν γνωρίζουν ότι τυχόν ατασθαλίες κατά τον τελωνισμό των εισαγομένων μεταχειρισμένων «ακολουθούν» το όχημα. Συνεπώς, μελλοντικοί ιδιοκτήτες μπορεί να βρεθούν με αυτοκίνητα δεσμευμένα, αν σε δεύτερο χρόνο διαπιστωθούν ζητήματα παρατυπιών.

Η τυχόν παραποίηση κρίσιμων στοιχείων για την κατάσταση στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα δεν είναι μόνο ευθεία παραπλάνηση για τον καταναλωτή, αλλά επίσης θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των επιβαινόντων, αφού ο ανυποψίαστος αγοραστής δεν μπορεί να γνωρίζει τις ανάγκες συντήρησης και επισκευής του οχήματος, με βάση την πραγματική ηλικία του.

Επίσης όλες οι χώρες της Ευρώπης λαμβάνουν μέτρα να αποθαρρύνουν την κυκλοφορία των παλαιών, ρυπογόνων αυτοκινήτων, ώστε να διατηρήσουν το υψηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας και να ελαχιστοποιήσουν την επιβάρυνση στο περιβάλλον. Συνέπεια είναι, οι ανεξέλεγκτες εισαγωγές μεταχειρισμένων να μεταφέρουν στις πόλεις της Ελλάδας το επικείμενο πρόβλημα ρύπανσης άλλων χωρών, καθώς η χώρα μας καταλήγει να «συνταξιοδοτεί» τα υπέργηρα αυτοκίνητα της Ευρώπης.

Σύμφωνα και πάλι με το ΣΕΑΑ είναι απόλυτα θεμιτό να λειτουργεί η αγορά εισαγομένων μεταχειρισμένων, σε κάλυψη αναγκών των καταναλωτών. Όμως, πρέπει η πολιτεία να μεριμνά οι καλόπιστοι αγοραστές να μην γίνονται θύματα τυχόν επιτηδείων.

Ενδιαφέρον είναι πως η πλατφόρμα του Υπ. Μεταφορών, πέρα από πληροφοριακά θα λειτουργεί και επαληθευτικά και για τα στοιχεία που δηλώθηκαν κατά τη εισαγωγή των μεταχειρισμένων ως σήμερα.

Διαβάστε επίσης