ΕΛΛΑΔΑ

Οι αλλαγές στο Λύκειο και στον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ

Οι αλλαγές στο Λύκειο και στον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ
EUROKINISSI/ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Αλλαγές στο Λύκειο που στόχο έχουν την ενίσχυση του μορφωτικού του ρόλου, αλλά και στο εξεταστικό σύστημα για τον τρόπο εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας.

Το υπουργείο έκρινε πως το μοντέλο του International Baccalaureate (I.B.) για τετραετές Γυμνάσιο και διετές Λύκειο που πρότεινε η Εθνική Επιτροπή Διαλόγου, δεν είναι εφαρμόσιμο, ούτε και η ελεύθερη πρόσβαση των υποψηφίων στα ΑΕΙ, αφού ο αριθμός θέσεων στις σχολές παραμένει κλειστός.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της Καθημερινής, για το εξεταστικό σύστημα, ο βασικός σχεδιασμός προβλέπει την εισαγωγή σε σχολή και όχι σε τμήματα, ενώ οι υποψήφιοι θα έχουν δυνατότητα να δώσουν εξετάσεις περισσότερες φορές σε σχέση με σήμερα. Οι μαθητές της επόμενης Α΄ Λυκείου, του σχολικού έτους 2017-2018, θα είναι αυτοί που θα δοκιμάσουν το νέο εξεταστικό σύστημα το 2020.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα, ο πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής Κώστας Γαβρόγλου θα ξεκινήσει από τη Δευτέρα σειρά άτυπων επαφών με τους εκπροσώπους των κομμάτων.

Τα 4 πεδία στα οποία θα επικεντρωθεί η συζήτηση με βάση τα κοινά σημεία των προτάσεων, έχουν ως εξής:

1. Αναβάθμιση του Λυκείου: Προκρίνεται η ενίσχυση του μορφωτικού ρόλου των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, οι οποίες «τώρα γίνονται στο φροντιστήριο» όπως είπε ο υπουργός Νίκος Φίλης, εννοώντας ότι οι μαθητές ενδιαφέρονται μόνο για τα μαθήματα στα οποία θα εξετασθούν για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Η πρόταση είναι να καθιερωθεί Εθνικό Απολυτήριο, με τον βαθμό του να λαμβάνεται υπόψη, αλλά μην είναι καθοριστικός για την εισαγωγή.

2. Διαδικασία εξετάσεων: Όλες οι θέσεις συγκλίνουν στο ότι οι υποψήφιοι πρέπει να εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα (όπως τώρα) και οι εξετάσεις να συνεχίσουν να διοργανώνονται από το υπουργείο Παιδείας και όχι από τα ΑΕΙ για τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας. Η μόνη αλλαγή είναι ότι προτείνεται οι υποψήφιοι να δίνουν πολλές φορές εξετάσεις (είχε προταθεί από το πόρισμα Μπαμπινιώτη).

3. Εισαγωγή στα ΑΕΙ: Θα γίνεται σε σχολές και όχι σε τμήματα όπως συμβαίνει τώρα (πλην, βεβαίως, των μονοτμηματικών σχολών όπως συμβαίνει στο ΕΜΠ). Οι εισακτέοι στο πρώτο έτος θα παρακολουθούν κοινά μαθήματα και κατόπιν θα αποφασίζουν σε ποιο τμήμα της σχολής θα συνεχίσουν. Επίσης, οι φοιτητές θα μπορούν να «χτίζουν» το πτυχίο τους παρακολουθώντας μαθήματα επιλογής από όλα τα τμήματα της σχολής. Έτσι, το τμήμα θα διατηρηθεί ως πυρήνας του ΑΕΙ. Με την πρόταση αυτή αλλάζει άρδην η σημερινή δομή του μηχανογραφικού δελτίου.

4. Αριθμός θέσεων ανά σχολή: Σήμερα, τα ΑΕΙ έχουν λόγο στον καθορισμό τους. Ωστόσο, το υπουργείο Παιδείας μπορεί να αυθαιρετήσει, καθώς έχει τον τελικό λόγο.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ