Επιστήμονες δημιουργούν νέα αυτιά για παιδιά με δυσμορφία

Εbiomedicine/CNNi

Με έναν επαναστατικό συνδυασμό καλλιέργειας κυττάρων και τρισδιάστατης εκτύπωσης, επιστήμονες στην Κίνα δημιούργησαν νέα αυτιά για πέντε παιδιά που γεννήθηκαν με ωτική δυσμορφία.

Σύμφωνα με τη μελέτη – την πρώτη στο είδος της – που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση EBioMedicine, οι ερευνητές συνέλεξαν κύτταρα χόνδρου από τα αυτιά των παιδιών, τα οποία χρησιμοποίησαν για την καλλιέργεια ενός νέου ωτικού πτερυγίου. Το νέο μόσχευμα βασιζόταν σε μοντέλα υγιών αυτιών, εκτυπωμένα τρισδιάστατα. Στη συνέχεια, ακολούθησαν τα χειρουργεία μεταμόσχευσης των νέων αυτιών και αισθητικής ανάπλασης.

«Καταφέραμε να σχεδιάσουμε επιτυχώς, να κατασκευάσουμε και να αποκαταστήσουμε το έξω ους σε συγκεκριμένους ασθενείς», επισημαίνεται στη μελέτη, η οποία κατέγραφε την πορεία κάθε παιδιού για πάνω από 2,5 χρόνια.

Προς το παρόν, η νέα αυτή μέθοδος αποκατάστασης αυτιού βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο και, όπως τονίζουν οι επιστήμονες που συμμετείχαν στην έρευνα: «υπολείπεται περαιτέρω προσπάθεια προκειμένου η πρωτότυπη αυτή μέθοδος να εφαρμοστεί στην καθημερινή κλινική πρακτική».

Η μικρωτία είναι μία συγγενής ανωμαλία που επηρεάζει το σχήμα, το μέγεθος και τη λειτουργία του αυτιού και εμφανίζεται περίπου σε μία στις 8.000 γεννήσεις.

Πρακτικά, οι επιλογές αντιμετώπισης της μικρωτίας περιλαμβάνουν επανορθωτική χειρουργική με διάφορες προσεγγίσεις, όπως τη δημιουργία «πλαστικού αυτιού» που μεταμοσχεύεται στον λήπτη ή τη χρήση χόνδρου από άλλο σημείο του σώματος για τη δημιουργία αυτιού.