ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Το μεγάλο στοίχημα του ελληνικού τουρισμού

Εικόνα από την Κάλυμνο ΑΠΕ/ΜΠΕ

Η αύξηση των εσόδων, η επέκταση της τουριστικής σεζόν και ταυτόχρονα η εξασφάλιση της βιωσιμότητας είναι η εξίσωση που καλείται να λύσει ο ελληνικός τουρισμός το 2023 αλλά και τα χρόνια που έρχονται.

Καθώς το ελληνικό τουριστικό προϊόν αναβαθμίζεται διαρκώς, τα τουριστικά έσοδα αυξάνονται σημαντικά, με τον πήχη να έχει ανέβει πλέον ακόμη και πάνω από τα 19 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση. Αυτό αναφέρει εξάλλου και σε συνέντευξή του στο CNN Greece ο υπουργός Τουρισμός Βασίλης Κικίλιας, εκτιμώντας ότι η τρέχουσα χρονιά θα υπερβεί τα πραγματικά εντυπωσιακά δεδομένα του 2022.

Ήδη, τα πρώτα μηνύματα από τις προκρατήσεις για το Καλοκαίρι είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, ενώ παράλληλα η επέκταση της τουριστικής σεζόν συνδράμει σημαντικά στο να υπάρχουν αφίξεις, αλλά και εισροές χρημάτων καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Εντούτοις, η σημαντική αύξηση των επισκεπτών βάζει πλέον στο «τραπέζι» το ζήτημα της βιωσιμότητας, καθώς ο φόβος του «υπερτουρισμού» και του κορεσμού των δημοφιλών περιοχών είναι πλέον εφικτός.

«Στόχος μας είναι ένα βιώσιμο τουριστικό μοντέλο», αναφέρει χαρακτηριστικά μιλώντας στο CNN Greece ο κ. Βασίλης Κικίλιας, τονίζοντας πως πλέον έχουμε πιο ποιοτικούς τουρίστες σε σχέση με το παρελθόν και αντίστοιχα καλούμαστε να προσφέρουμε έναν πιο ποιοτικό τουρισμό.

Το ίδιο θέμα θίγει σε συνέντευξή της στο CNN Greece και η πρόεδρος του ΕΟΤ κυρία Άντζελα Γκερέκου, τονίζοντας πως «η βιωσιμότητα είναι το μεγάλο μας στοίχημα καθώς προϋποθέτει, μεταξύ άλλων, τον έλεγχο του Υπερτουρισμού αλλά και το χωροταξικό».

Όπως εξηγεί χαρακτηριστικά, η πρόκληση της μετάβασης αυτής με κατεύθυνση την βιωσιμότητα και την κυκλική οικονομία εν γένει και ιδιαίτερα στον τομέα του τουρισμού, απαιτεί περισσότερα από το να μειώσουμε για πχ και να διαχειριστουμε τα απόβλητά μας.

Και προσθέτει πως πλέον «περνάμε ουσιαστικά από το μάρκετινγκ του προορισμού στη διαχείριση του και οφείλουμε να είμαστε επικεντρωμένοι, στη βάση και του νέου νόμου περί διαχείρισης προορισμών, στη χωροταξική μελέτη».

Μπαράζ επενδύσεων

Την ίδια στιγμή, επενδύσεις πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ λαμβάνουν χώρα τόσο στην Αθήνα, όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Ιδιωτικά κεφάλαια αναπτύσσουν κατά κανόνα πολυτελή ξενοδοχεία ενώ παράλληλα, αξιοποιώντας κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης- μια σειρά από έργα υποδομής έρχονται να βελτιώσουν την εικόνα αλλά και τις αντοχές του ελληνικού τουρισμού.

Τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών GBR Consulting δείχνουν ότι τους πρώτους τρεις μήνες του 2023 έχουν καταγραφεί συναλλαγές εκατομμυρίων ευρώ, καθώς πολλές μονάδες σε όλη τη χώρας «άλλαξαν χέρια». Συγκεκριμένα καταγράφηκαν συναλλαγές άνω των 320 εκατ. ευρώ που αφορούν σε υφιστάμενα ξενοδοχεία.

Ενδεικτικό είναι πως η πρωτεύουσα της χώρας συγκεντρώνει μεγάλο μέρος των νέων τουριστικών επενδύσεων ενώ βρίσκεται στο «top 10» των πιο ελκυστικών μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων για ξενοδοχειακές επενδύσεις. Και παράλληλα, τα νέα ξενοδοχεία που δημιουργήθηκαν τα τελευταία χρόνια από εγχώριες και διεθνείς εταιρείες που «είδαν» προοπτικές αναβάθμισης του κέντρου της Αθήνας, αναδιαμορφώνουν πλέον την εικόνα περιοχών που παλαιότερα δεν ήταν «ελκυστικές» τουριστικά.

Αντίστοιχα, χρονιά έντονης επενδυτικής δραστηριότητας στον ελληνικό τουρισμό αποδεικνύεται και το 2023 για τη νησιωτική Ελλάδα, με εμβληματικές επενδύσεις σε ξενοδοχεία είτε να βρίσκονται σε εξέλιξη, είτε να σχεδιάζονται σε δημοφιλή νησιά της χώρας μας.

«Άνοιγμα» σε νέες αγορές

Παράλληλα, ιδιαίτερα σημαντικό «στοίχημα» του ελληνικού τουρισμού είναι και το «άνοιγμα» σε νέες αγορές, πέρα από τις παραδοσιακές δεξαμενές άντλησης επισκεπτών από τις χώρες της Ευρώπης.

Όπως ανέφερε μάλιστα πρόσφατα ο κ. Κικίλιας, αναφορικά με τις νέες αγορές-στόχους, το υπουργείο Τουρισμού δρομολογεί πτήσεις από την Κίνα ακόμα και off season- με τη λογική ότι οι Κινέζοι ταξιδεύουν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους-, στην Αυστραλία άνοιξε νέο γραφείο του ΕΟΤ στη Μελβούρνη και το Ισραήλ αυξάνει τις πτήσεις για τη χώρα μας η οποία αποτελεί νούμερο 1 προορισμό.

«Επιπλέον, προχωράμε σε σημαντικές συμφωνίες με τις αεροπορικές εταιρείες της Σαουδικής Αραβίας, ενώ ήδη έχουμε ξεκινήσει μια προσπάθεια για την Ινδία και τη Νότια Κορέα. Και φυσικά έχουμε και φέτος απευθείας πτήσεις από ΗΠΑ και Καναδά, οι οποίες ξεκίνησαν πέρυσι, επεκτάθηκαν ακόμα και μέχρι τις αρχές Γενάρη και επανεκκίνησαν στις αρχές Μαρτίου. Όλες αυτές οι αγορές, εκτός από πολύ μεγάλες, αφορούν high spenders ταξιδιώτες οι οποίοι ξοδεύουν πολλά και ο χρόνος διαμονής τους στη χώρα είναι μεγαλύτερος. Αποτέλεσμα η σημαντική ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας και των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, βεβαίως στους νησιωτικούς αλλά και σε ορεινούς και εναλλακτικούς προορισμούς» πρόσθεσε ο κ. Κικίλιας.

Δείτε το αφιέρωμα του CNN Greece στον Τουρισμό 2023 εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης