ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Περισσότερα θα χαλάσουν στις γιορτές οι Έλληνες – Τι θα ψωνίσουν

Eurokinissi

Κορυφώνεται την προσεχή εβδομάδα η εορταστική κίνηση - τα καταστήματα είναι εξάλλου ανοιχτά και σήμερα Κυριακή 17 Δεκεμβρίου- με τους καταναλωτές να πραγματοποιούν τις αγορές τους ενόψει των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, για δεύτερη χρονιά εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων.

Οι δαπάνες των Ελλήνων τη φετινή εορταστική περίοδο αναμένοντα αυξημένες κατά 20% σε σχέση με πέρσι, όπως προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε ο ΣΕΛΠΕ με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, άνοδος που αποδίδεται κατά κύριο λόγο στις πληθωριστικές πιέσεις. Παρά την ακρίβεια και την πίεση ωστόσο που έχει δεχθεί το διαθέσιμο εισόδημα τους, από την έρευνα προκύπτει ότι σημαντικό ποσοστό των καταναλωτών θα προσπαθήσει να διατηρήσει τις καθιερωμένες συνήθειες των αγορών την περίοδο των γιορτών.

Συγκεκριμένα, κατά μέσο όρο οι καταναλωτές αναμένεται να ξοδέψουν 174 ευρώ κατά κεφαλήν, έναντι 146 ευρώ το 2022. Το 48% των καταναλωτών πραγματοποιεί τις αγορές του έως μία εβδομάδα πριν τα Χριστούγεννα και το 43% την εβδομάδα των Χριστουγέννων 43% με ένα μεγάλο ποσοστό να περιμένει, όπως είναι φυσικό, την καταβολή του δώρου των Χριστουγέννων. Ένα μικρό μόνο ποσοστό, έκανε νωρίτερα τις χριστουγεννιάτικες αγορές κατά την Black Friday και συγκεκριμένα, μόλις το 4% από το συνολικό 26% που πραγματοποίησε αγορές την περίοδο αυτή.

Σημαντικό μέρος των εορταστικών δαπανών των καταναλωτών – εξαιρώντας εκείνες των αγορών για το χριστουγεννιάτικό τραπέζι στις οποίες κατευθύνεται μεγάλο ποσοστό του διαθέσιμο εισοδήματός τους- αφορά σε δώρα αλλά και σε παιχνίδια για τα μικρά παιδιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι την περίοδο από τις αρχές Δεκεμβρίου έως και τις 10 Ιανουαρίου, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των παιχνιδιών πραγματοποιούν περί το 50% - 60% του ετήσιου τζίρου τους.

Με τη συμμετοχή 24 επιχειρήσεων έκανε πρεμιέρα το «Καλάθι του Άη Βασίλη»

Στο πλαίσιο αυτό και ενώ η αγορά παιχνιδιών, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς δεν έχει μείνει ανεπηρέαστη από τις επιπτώσεις των πληθωριστικών πιέσεων, έχει τεθεί σε εφαρμογή η πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης, το «Καλάθι του Άη Βασίλη», στις επιχειρήσεις του κλάδου. Το «Καλάθι του Άη Βασίλη» το οποίο θα ισχύσει κατά την περίοδο των γιορτών, έκανε πρεμιέρα την Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου, με 24 συνολικά επιχειρήσεις που πωλούν παιχνίδια να συμμετέχουν έως τώρα.

Υπενθυμίζεται ότι υποχρεωτικά εφαρμόζεται από τις επιχειρήσεις που έχουν ετήσιο τζίρο άνω του 1 εκατ. ευρώ και εθελοντικά από όσες το επιθυμούν. Όσες συμμετέχουν θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν στις λίστες τους ένα τουλάχιστον προϊόν από καθεμία από τις κατηγορίες παιχνιδιών που έχει διαμορφώσει το υπουργείο Ανάπτυξης και να το διαθέτουν σε προσιτή τιμή. Αναλυτικά οι κατηγορίες: επιτραπέζια, κούκλες, κουκλόσπιτα, βρεφικά παιχνίδια, φιγούρες δράσης, παιχνίδια κατασκευών, οχήματα, τηλεκατευθυνόμενα, ηλεκτρονικά παιχνίδια, αθλητικά παιχνίδια, λούτρινα και μουσικά παιχνίδια.

Με βάση τις λίστες που έχουν αναρτηθεί έως τώρα στην πλατφόρμα e-katanalotis, συμμετέχουν πέραν των μεγάλων αλυσίδων και μικρότερες επιχειρήσεις από όλη την Ελλάδα ενώ οι πολλές έχουν επιλέξει να συμπεριλάβουν περισσότερα του ενός, προϊόντα, σε αρκετές κατηγορίες, προκειμένου να δώσουν τη δυνατότητα πολλαπλών επιλογών στους καταναλωτές.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης