ΧΡΗΜΑ

Ακρίβεια: Η ανησυχία για νέες ανατιμήσεις και πώς θα ενισχυθεί το «καλάθι»

Την ενίσχυση του «καλαθιού του νοικοκυριού» με περισσότερα επώνυμα προϊόντα επιδιώκει το αρμόδιο υπουργείο την ίδια στιγμή που οι καταναλωτές ανησυχούν για να νέες ανατιμήσεις. INTIME

Οι καταναλωτές ανησυχούν για τις επερχόμενες νέες ανατιμήσεις σε μία σειρά από προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ ενώ από πλευράς του υπουργείου Ανάπτυξης επιδιώκεται ενίσχυση του «καλαθιού του νοικοκυριού» με περισσότερα επώνυμα προϊόντα.

Το καλάθι του νοικοκυριού μπήκε την Τετάρτη στην 10η εβδομάδα εφαρμογής του «επιστρέφοντας» στις κατηγορίες των προϊόντων που υπήρχαν πριν από τις γιορτές.

Τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης βάσει των νέων καταλόγων που δημοσιοποίησαν τα σούπερ μάρκετ δείχνουν πως στο 92% των προϊόντων που περιλαμβάνονται στο «Kαλάθι του Nοικοκυριού», οι τιμές μειώνονται ή διατηρούνται σταθερές. Συγκεκριμένα, από το σύνολο 833 προϊόντων, στα 55, (ποσοστό 7%) η τιμή μειώθηκε, στα 714 (ποσοστό 85%), η τιμή παρέμεινε σταθερή και σε 64, ποσοστό 8%, η τιμή αυξήθηκε.

Παράλληλα στο πλαίσιο της προσπάθειας του αρμόδιου υπουργείου να ενισχυθεί το «καλάθι» με περισσότερα επώνυμα προϊόντα πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, τηλεδιάσκεψη του υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη, του αναπληρωτή, Νίκου Παπαθανάση και του Γ.Γ. Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρη Αναγνωστόπουλου με το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων, υπό τον πρόεδρό του, Γιάννη Γιώτη.

Αξίζει να σημειωθεί άλλωστε ότι στις επιδιώξεις του υπουργείου Ανάπτυξης είναι η διεύρυνση του «καλαθιού» τόσο με άλλα προϊόντα όσο και με άλλα σημεία πώλησης.

Προβληματίζουν οι νέες ανατιμήσεις

Την ίδια στιγμή πάντως που το «καλάθι του νοικοκυριού» προσπαθεί να λειτουργήσει ως «ανάχωμα» στις ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά, οι τιμοκατάλογοι που, σύμφωνα με πληροφορίες, φτάνουν στα σούπερ μάρκετ από τους προμηθευτές «δείχνουν» ανατιμήσεις σε δεκάδες κωδικούς προϊόντων για το επόμενο διάστημα. Μέρος των αυξήσεων αυτών αναμένεται να περάσουν στο ράφι και τον τελικό καταναλωτή.

Ενδεικτικά, γαλακτοκομικά, τυροκομικά και ελαιόλαδο αποτελούν κατηγορίες τροφίμων στις οποίες αναμένονται και νέες αυξήσεις το αμέσως επόμενο διάστημα, παρά το γεγονός ότι σε ετήσια βάση αναδείχθηκαν στους «πρωταθλητές» των αυξήσεων, στην ομάδα των τροφίμων, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Στελέχη της αγοράς, βάσει πάντα των τιμοκαταλόγων, «βλέπουν» επίσης ανατιμήσεις σε ζυμαρικά, ρύζι, φρυγανιές, μπισκότα, κονσέρβες, είδη δημητριακών και αναψυκτικά.

Πέρα από τα τρόφιμα, τέλος, αυξήσεις αναμένονται επίσης σε καθαριστικά για το σπίτι, απορρυπαντικά, βρεφικές πάνες αλλά και είδη προσωπικής υγιεινής.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης