ΧΡΗΜΑ

Εστίαση: Πώς οι επαγγελματίες προσπαθούν να μειώσουν το κόστος

«Μικραίνουν» τους καταλόγους και περιορίζουν τις ώρες ή μέρες λειτουργίας αρκετοί επαγγελματίες της εστίασης προκειμένου να συγκρατήσουν τις αυξημένες δαπάνες. INTIME

Τρόπους για να περιορίσουν το αυξημένο λειτουργικό κόστος λόγω της ενέργειας και των πρώτων υλών αναζητούν οι επαγγελματίες της εστίασης.

Το θετικό μήνυμα για τον κλάδο είναι η αναμενόμενη αυξημένη τουριστική κίνηση τη φετινή χρόνια με τους επαγγελματίες να «ποντάρουν» στις αφίξεις των τουριστών τους επόμενους μήνες. Ωστόσο, όπως επισημαίνει στο CNN Greece o Γιάννης Δαβερώνης, πρόεδρος της Ένωσης Εστιατορίων Αττικής και ΓΓ της ΠΟΕΣΕ, το μεγάλο πρόβλημα πλέον για τις επιχειρήσεις είναι ότι λόγω των υψηλών δαπανών σε ενέργεια και πρώτες ύλες, δεν μένουν έσοδα στα ταμεία τους ακόμη και όταν έχουν πελάτες.

Άλλωστε, όπως εξηγεί, περιθώρια να γίνουν νέες ανατιμήσεις στους καταλόγους δεν υπάρχουν. «Θέλουμε να δίνουμε τη δυνατότητα ώστε να μας επισκέπτονται οικογένειες και να αποτελούν τα καταστήματά μας μία σταθερή έξοδο για αυτές και όχι μία φορά στο τόσο» συμπληρώνει.

«Μάζεμα» των καταλόγων

Έτσι, μία από τις κινήσεις στις οποίες προχωρούν αρκετοί επαγγελματίες προκειμένου να περιορίσουν το κόστος είναι η μείωση του αριθμού των προσφερόμενων πιάτων στους καταλόγους τους. «''Μαζεύουν'' τους καταλόγους ώστε να περιέχουν λιγότερα πιάτα, χωρίς όμως να ρίχνουν την ποιότητα» σημειώνει ο κ. Δαβερώνης. Για παράδειγμα, εξηγεί, δεν θα βγει σε καμία περίπτωση από τον κατάλογο η φέτα, παρά το γεγονός ότι έχουν ανέβει οι τιμές στα τυροκομικά, ωστόσο μπορεί να αφαιρεθεί ένα πιάτο το οποίο είχε μέσα ως συστατικό τη φέτα.

Με τον τρόπο αυτό περιορίζεται το κόστος των πρώτων υλών καθώς όταν ένα πιάτο βρίσκεται στον τιμοκατάλογο ο επαγγελματίας θα πρέπει να είναι σε θέση και να το παρασκευάσει εάν το παραγγείλει ο πελάτης. Εξάλλου οι επιχειρήσεις δεν έχουν το περιθώριο να αγοράζουν πρώτες ύλες τις οποίες τελικά δεν θα χρησιμοποιήσουν.

«Κόβουν» μέρες και ώρες λειτουργίας

Άλλες επιχειρήσεις εστίασης, επιλέγουν είτε να μειώσουν τις ώρες λειτουργίας τους – για παράδειγμα να ανοίξουν μόνο τη μία από τις δύο «βάρδιες» τις καθημερινές - είτε να παραμείνουν κλειστές για κάποιες μέρες της εβδομάδας.

«Ιδιαίτερα σε περιοχές εκτός του κέντρου της Αθήνας, όπως στο παραλιακό μέτωπο, αρκετοί επαγγελματίες διαπιστώνουν πως δεν συμφέρει να ανοίξουν το μαγαζί τους για να καθίσουν τελικά δύο παρέες. Έτσι επιλέγουν κάποιες μέρες να μην λειτουργήσουν, περιμένοντας να γεμίσουν με κόσμο το Σαββατοκύριακο» εξηγεί ο πρόεδρος της Ένωσης Εστιατορίων και Συναφών Αττικής.

Για τον κ. Δαβερώνη πάντως πολύ σημαντικό είναι, παρά τη δύσκολη κατάσταση που βρίσκονται οι επιχειρήσεις του κλάδου λόγω των αυξημένων δαπανών «να μην κάνουν εκπτώσεις στην ποιότητα». Οι επαγγελματίες, εξηγεί, αναζητούν μεν τρόπους για να μειώσουν το κόστος και στο τέλος της ημέρας να έχουν κέρδος ωστόσο παράλληλα οι υπηρεσίες που προσφέρουν στους πελάτες, να παραμένουν σε υψηλό επίπεδο.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης