ΧΡΗΜΑ

Σούπερ μάρκετ: Ανατιμήσεις αλλά με μικρότερο ρυθμό «βλέπουν» για το 2024

Eurokinissi

Με μικρότερο ρυθμό σε σχέση τον προηγούμενο 1,5 χρόνο έρχονται το τελευταίο δίμηνο στα σούπερ μάρκετ οι ανατιμήσεις σε προϊόντα από τους προμηθευτές, όπως περιέγραψε ο πρόεδρος του ΔΣ της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Αριστοτέλης Παντελιάδης, υπογραμμίζοντας ότι βαίνουμε μεν «προς μία ομαλοποίηση» ωστόσο «οι τιμές δεν θα επιστρέψουν στα επίπεδα που ήταν πριν από δύο χρόνια».

«Δεν θα σας πω ότι οι ανατιμήσεις θα μηδενιστούν, θα σας πω όμως ότι βαίνουμε επιτέλους προς μία ομαλοποίηση» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Παντελιάδης κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας.

Εξήγησε ότι «ευτυχώς τα πράγματα στο μέτωπο του πληθωρισμού των τροφίμων πάνε πολύ καλύτερα. Εδώ και δύο μήνες οι ανατιμήσεις που μας έρχονται έχουν μικρότερο ρυθμό και βαίνουν όλο και μειούμενες σε σχέση με αυτό που βιώσαμε τον τελευταίο 1,5 χρόνο» συμπληρώνοντας πως «υπάρχουν ανατιμήσεις όπως και υποτιμήσεις» στα προϊόντα. Αναφέρθηκε σε διεθνείς παράγοντες οι οποίοι πλέον, όπως είπε, έχουν σχέση με την κλιματική αλλαγή και επηρεάζουν το κόστος των προϊόντων. «Το βλέπουμε στο ελαιόλαδο και επίσης στη ζάχαρη και το κακάο» σημείωσε.

Ο κ. Παντελιάδης επανέλαβε πάντως, όπως είχε πει και στις αρχές του έτους, ότι «οι τιμές δεν θα επιστρέψουν στο επίπεδο που ήταν πριν από δύο χρόνια». «Δεν θα πέσουν οι τιμές, αλλά θα εκλογικευτεί ο πληθωρισμός» υπογράμμισε.

Ποια μέτρα αποδίδουν

Ο πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ αναφέρθηκε και στα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της ακρίβειας. «Σε έκτακτες συνθήκες είναι λογικό να ληφθούν έκτακτα μέτρα, το πρόβλημα όμως είναι η μονιμοποίησή τους» επεσήμανε ο κ. Παντελιάδης και αναφερόμενος στο μέτρο του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους σημείωσε πως με τις παρατάσεις που παίρνει, αγγίζει πλέον τα τέσσερα χρόνια, επομένως δεν αποτελεί πια έκτακτο μέτρο. «Δεν είναι ότι εμείς ζητάμε την κατάργηση του ελέγχου για να αυξήσουμε συνολικά τα περιθώρια κέρδους. Το θέλουμε για μπορέσουμε να ασκήσουμε εμπορική πολιτική. Εδώ και 4 χρόνια, τα καταναλωτικά πρότυπα έχουν πλέον αλλάξει, καθώς άλλες κατηγορίες είχαν σημασία πριν από τον κορονοϊό, άλλες έχουν τώρα. Αυτή τη στιγμή το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους δεν ωφελεί πλέον ούτε τον καταναλωτή» υπογράμμισε.

Για το «καλάθι του νοικοκυριού» επεσήμανε ότι δούλεψε στην αρχή και ενδιάφερε τον καταναλωτή, ωστόσο 13- 14 μήνες μετά την εφαρμογή του «δεν έχει κανένα νόημα, δεν ''δουλεύει'' και δεν έχει καμία επίπτωση στον πληθωρισμό». Αντίθετα, σε ό,τι αφορά τη «μόνιμη μείωση τιμής» σημείωσε ότι αποτελεί ένα καινούριο μέτρο που έχει νόημα και αρκετά μεγάλη επιτυχία καθώς προσέλκυσε πολλές εταιρείες ώστε να συμμετάσχουν με μειώσεις τιμών ενώ εκτίμησε ότι «θα βοηθήσει τον πληθωρισμό» για το 6μηνο, όπως προβλέπεται, της εφαρμογής του. «Αν όμως το «τραβήξουμε» κι αυτό παραπέρα, δεν θα έχει νόημα», συμπλήρωσε. Τέλος σε ό,τι αφορά στους σχεδιασμούς του υπουργείου Ανάπτυξης να μπει «τάξη» στο ζήτημα των προσφορών στο ράφι, επεσήμανε ότι στην ελληνική, ιδίως, αγορά, «σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων ''παραγίνεται'' με τις προσφορές. Μια εκλογίκευση των προσφορών στις κατηγορίες αυτές, είναι θεμιτή» διευκρινίζοντας: «δεν λέμε για κατάργηση προσφορών και από όσο ξέρω ούτε το υπουργείο μιλάει για κάτι τέτοιο».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης