ΧΡΗΜΑ

Ακρίβεια: Το «στοίχημα» των νέων μέτρων για αποκλιμάκωση των τιμών

INTIME

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος έως την 1η Μαρτίου και την πλήρη εφαρμογή των νεών μέτρων του υπουργείου Ανάπτυξης κατά της ακρίβειας, η οποία παραμένει μείζον πρόβλημα για τα ελληνικά νοικοκυριά.

Τα νέα μέτρα, όπως οι ρυθμίσεις που αφορούν στις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες που γίνονται στο ράφι αλλά και εκείνες για «καθαρές «τιμές από το χωράφι στο ράφι», έρχονται να προστεθούν στις προηγούμενες παρεμβάσεις του αρμόδιου υπουργείου για την αντιμετώπιση της ακρίβειας. Με τον πληθωρισμό στα τρόφιμα πάντως, αν και μειούμενος, να παραμένει υψηλός, αποτελεί ένα «στοίχημα», σε ποιον βαθμό θα συμβάλλουν στην ταχύτερη αποκλιμάκωση των τιμών και την ανακούφιση των καταναλωτών που μέχρι τώρα βλέπουν σε ορισμένες κατηγορίες τις αυξήσεις να συνεχίζονται ακόμη και από μήνα σε μήνα.

Από την πλευρά του ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας δήλωσε πεπεισμένος ότι «θα δούμε άμεσα μειώσεις τιμών σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης για τα νοικοκυριά», επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων, το γεγονός ότι ορισμένες εταιρείες ανακαλούν ανατιμήσεις που είχαν ανακοινώσει, γνωρίζοντας ότι δεν θα μπορούν να κάνουν προωθητικές ενέργειες για τους επόμενους τρεις μήνες, με βάση τα νέα μέτρα.

Ανάκληση των αυξήσεων παρατηρήθηκε σε αναλογία 1 προς 5 - σε επίπεδο κωδικών – όπως επεσήμανε από την πλευρά του, στο περιθώριο της έκθεσης Horeca πριν από ένα 15ημερο περίπου, ο επικεφαλής του ομίλου Metro και πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Αριστοτέλης Παντελιάδης. «Πολύ περισσότερες ανατιμήσεις συνεχίζουν να είναι σε ισχύ, παρά εκείνες που ανακλήθηκαν» σημείωνε ο κ. Παντελιάδης προσθέτοντας ωστόσο ότι συνολικά οι ανατιμήσεις μειώνονται. «Το βασικό είναι να σταματήσουν οι αυξήσεις και να ''διορθωθούν'' οι μεγάλες αυξήσεις που έγιναν» υπογράμμισε, αν και όπως έχει επισημάνει ο ίδιος, οι τιμές δεν αναμένεται να «επιστρέψουν» στα επίπεδα που ήταν προ ενεργειακής κρίσης.

Μετά την 1η Μαρτίου μένει να φανεί και πώς θα λειτουργήσει και το μέτρο που αφορά στον περιορισμό κατά 30% - σε συγκεκριμένες κατηγορίες- στις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών προς τα σούπερ μάρκετ, προκειμένου το όφελος που προκύπτει, να μεταφέρεται στον καταναλωτή, με αντίστοιχη μείωση των τιμών των προϊόντων. Αν δηλαδή, οι προμηθευτές από την πλευρά τους μετά τη νέα ρύθμιση, θα συνεχίσουν επιπλέον, παρά τη μείωση αυτή, τις προωθητικές ενέργειες στα συγκεκριμένα προϊόντα. Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν πάντως, ότι στην εγχώρια αγορά η πρακτική των προωθητικών ενεργειών είναι έντονη και ενταγμένη στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών και κάτι τέτοιο είναι δύσκολο να αλλάξει. Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, είναι ζήτημα της εμπορικής πολιτικής που θα ακολουθήσουν, σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, οι εταιρείες- προμηθευτές.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης