5 μύθοι για τις online επιχειρήσεις
Μπορεί κανείς να φτιάξει website χωρίς κόστος; Ωφελεί μια παραδοσιακή επιχείρηση το online shop; Τι ισχύει τελικά στον κόσμο του Διαδικτύου;
«Δεν κάνει για την επιχείρησή μου», «Δεν θα με ωφελήσει σε τίποτα», «Είναι περιττά έξοδα», «Δεν έχω χρόνο να ασχοληθώ» - αυτές είναι μερικές φράσεις που ακούγονται πολύ συχνά από κάποιον που διαθέτει μια επιχείρηση, αλλά διστάζει να επενδύσει στην online παρουσία της. Αντίστοιχα, από την άλλη πλευρά ακούγονται επίσης πεποιθήσεις όπως «Δεν κοστίζει πολλά να φτιάξεις ένα site», «Θα κάνω τη δουλειά μου με δωρεάν εργαλεία», «Αρκεί να έχω μια σελίδα στο Facebook». Τι απ’ όλα αυτά ισχύει τελικά;
Το Internet έχει ανοίξει νέες προοπτικές σε επιχειρήσεις κάθε μεγέθους, αλλά και ιδιαίτερα στις μικρές εταιρείες, οι οποίες δεν έχουν μεγάλο budget για διαφημιστικούς σκοπούς, αλλά ούτε και πρόσβαση σε δίκτυα λιανικής. Κάποιοι επιχειρηματίες θεωρούν ότι δεν χρειάζονται online παρουσία επειδή το είδος που εμπορεύονται δεν είναι κατάλληλο, δεν έχουν χρόνο ή θα τους κοστίσει πολύ. Αλλά στην πραγματικότητα, μέσω Διαδικτύου οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν να φτάσουν απευθείας στον πελάτη τους, ο οποίος θα τους αναζητήσει και θα τους βρει online. Σε μια εποχή που περισσότερο από το 70% του πληθυσμού της χώρας συνδέονται στο Internet, πρέπει επιτέλους να καταρριφθούν μερικοί μύθοι.
Μύθος Νο. 1: Μπορείς να φτιάξεις ένα site δωρεάν ή με πολύ μικρό κόστος
Αν και δεν είναι ακατόρθωτο, η παραπάνω δήλωση είναι πολύ παραπλανητική. Μια αξιοπρεπής on
line παρουσία είναι πολύ σημαντική για τη δημόσια εικόνα μιας επιχείρησης. Μπορεί να την καταστρέψει αν δεν είναι σωστή ή να την ωφελήσει σε υπερθετικό βαθμό. Γι’ αυτό και δεν πρέπει κανείς να παίρνει αψήφιστα το έργο της δημιουργίας ενός site ή online καταστήματος. Απευθυνθείτε σε έναν ειδικό, επιλέξτε τον συνεργάτη σας με βάση τον προϋπολογισμό που διαθέτετε, αλλά μη θεωρήσετε ποτέ ότι επειδή πολλά πράγματα στο Διαδίκτυο είναι δωρεάν, το ίδιο ισχύει και για την online παρουσία σας. Ζητήστε να ενημερωθείτε εξαρχής για όλα τα κόστη που ενέχει η δημιουργία ενός site σε βάθος χρόνου (όπως για την ανανέωση του domain name, το κόστος φιλοξενίας στον server, κ.λπ.), ώστε να μπορέσετε να υπολογίσετε σωστά τι μπορείτε να ξοδέψετε εξ αρχής και τι θα πρέπει να εξοικονομήσετε για αργότερα.
Ένα website σίγουρα προσθέτει έναν επιπλέον φόρτο εργασίας, ένα online κατάστημα ακόμη περισσότερο. Δεν πρόκειται για μια εργασία που απαιτείται να γίνεται επί 24ώρου βάσης, αλλά τουλάχιστον ένας υπάλληλος θα πρέπει να ασχολείται με τις online παραγγελίες και την επικοινωνία με τους πελάτες. Επίσης, θα πρέπει να επενδυθεί ένα σημαντικό ποσό στην ανάπτυξη του site, τη βελτιστοποίησή του για τις μηχανές αναζήτησης (SEO), τη συγγραφή σωστών κειμένων, την διαφήμισή του κ.ο.κ. Η δημιουργία ενός site απαιτεί επένδυση σε χρόνο και χρήμα, αλλά μπορεί κανείς να ξεκινήσει με το ποσό που διαθέτει στην αρχή και να επεκταθεί σύμφωνα με τις δυνατότητες και τις ανάγκες του αργότερα.
Στον αντίποδα, όσοι θεωρούν ότι κοστίζει πολύ η δημιουργία ενός online καταστήματος, μάλλον δεν έχουν εξερευνήσει όλες τους τις επιλογές. Μικρές επιχειρήσεις που θέλουν να κάνουν ένα ξεκίνημα, μπορούν να αξιοποιήσουν ειδικευμένες πλατφόρμες ή marketplaces, τα οποία προσφέρονται σε πολύ λογικό κόστος και μπορούν να παραμετροποιηθούν σε ικανοποιητικό βαθμό. Αλλά όταν η online παρουσία σας φιλοξενείται μέσα σε μια άλλη πλατφόρμα, έχετε πολύ λιγότερες πιθανότητες να την ανακαλύψει κανείς μέσω μηχανών αναζήτησης. Είναι λοιπόν δυνατό να φτιάξει κανείς site ή online κατάστημα με μικρό κόστος, αλλά κάτι τέτοιο δεν θα του επιτρέψει να απογειώσει πραγματικά τις πωλήσεις του μέσα από ηλεκτρονικά κανάλια.
Μύθος Νο. 2: Οι ηλεκτρονικές πληρωμές είναι ένα σύνθετο τεχνικό ζήτημα
Κάτι που ανησυχεί τους περισσότερους επαγγελματίες που δέχονται ηλεκτρονικές πληρωμές σε e-shops, είναι η ενσωμάτωση ενός ασφαλούς συστήματος πληρωμών. Ορθώς, θα λέγαμε, καθώς η ασφάλεια των συναλλαγών είναι μέγιστης σημασίας. Μπορείτε να βρείτε την κατάλληλη για εσάς λύση, συζητώντας με τον προσωπικό σας τραπεζικό σύμβουλο στην τράπεζα. Και μιας και μιλάμε για online επιχειρήσεις, ποιος θα ήταν καλύτερος τρόπος να επικοινωνήσετε με τον τραπεζικό σας σύμβουλο, παρά επίσης online;
Το επόμενο επίπεδο στην τραπεζική εξυπηρέτηση είναι η διεκπεραίωση εργασιών χωρίς καν να απαιτείται η παρουσία σας στην τράπεζα, έχει το όνομα v-Banking και προσφέρεται από την Eurobank. Η υπηρεσία αυτή δεν επιτρέπει μόνο την εκτέλεση ενός φάσματος εργασιών για την επιχείρηση μέσω e-Banking (παραγγελία μπλοκ επιταγών, ανανέωση πιστωτικού ορίου, αίτημα νέας χρηματοδότησης, POS, εισαγωγές-εξαγωγές, εγγυητικές επιστολές και αρκετές άλλες), αλλά κυρίως προσφέρει προσωπική επικοινωνία με τον Επαγγελματικό σας Σύμβουλο μέσω βιντεοκλήσης. Σας συμβουλεύει για τις ανάγκες της επιχείρησής σας και τα μελλοντικά επιχειρηματικά σχέδιά σας, όπως για τρέχοντα προγράμματα ΕΣΠΑ που καλύπτουν διάφορους κλάδους, από τον τουρισμό έως τον αγροτικό τομέα κ.ά.
Μπορείτε να συνδεθείτε στην υπηρεσία του v-Banking 24 ώρες το 24ωρο και να κλείσετε το ραντεβού σας με τον προσωπικό σας Επαγγελματικό Σύμβουλο, αξιοποιώντας την εφαρμογή του online ημερολογίου. Οι Επαγγελματικοί Σύμβουλοι είναι διαθέσιμοι μέσω chat και email τις καθημερινές 09:00-17:00 και η υπηρεσία αυτή δεν έχει καμία χρέωση! Έχετε στη διάθεσή σας προσωπικό χώρο όπου μπορείτε να ανεβάσετε και να στείλετε στην τράπεζα αρχεία, τα οποία αποθηκεύονται με ασφάλεια. Ακόμη, παρακολουθείτε την ανάλυση των οικονομικών στοιχείων της επιχείρησής σας, καθώς και τις πιθανές χρηματοοικονομικές ανάγκες της με την υπηρεσία Business Check up.
Μαζί με τον Επαγγελματικό σας Σύμβουλο έχετε επίσης τη δυνατότητα να περιηγηθείτε σε online αιτήσεις για εργασίες της επιχείρησής σας και να τις συμπληρώνετε εκείνη τη στιγμή με την καθοδήγησή του. Πηγαίνοντας ένα βήμα παρακάτω, εάν απαιτείται πιο εξειδικευμένη γνώση στο θέμα που σας απασχολεί, έχετε επίσης τη δυνατότητα να συνομιλήσετε ταυτόχρονα και με άλλο στέλεχος της Τράπεζας.
Μύθος Νο. 3: Η διαφήμιση στα social media είναι δωρεάν
Τα social media προσφέρουν έναν ανέξοδο τρόπο για να προβάλλει κανείς την επιχείρησή του, αλλά για να είναι αποτελεσματική η οποιαδήποτε διαφημιστική ενέργεια, θα πρέπει να επενδυθούν χρήματα. Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης αντλούν τα έσοδά τους από τη διαφήμιση, κι έτσι έχουν δημιουργήσει αλγόριθμους που ευνοούν τις πληρωμένες εταιρικές καμπάνιες. Επομένως, κάθε επιχείρηση μπορεί να δημιουργήσει μια σελίδα χωρίς κόστος σε αυτά, αλλά θα πρέπει από καιρού εις καιρόν να επενδύει κάποια χρήματα, προκειμένου να αυξάνει τις πιθανότητες προβολής της.
Μάλιστα, ένας από τους σημαντικότερους λόγους που η διαφήμιση στα social media είναι τόσο αποτελεσματική είναι επειδή επιτρέπει στις επιχειρήσεις να στοχεύσουν πολύ συγκεκριμένες κατηγορίες του κοινού τους, π.χ. όσους μένουν σε μια επιλεγμένη πόλη, όσους έχουν κάποιο χόμπι ή ειδικό ενδιαφέρον, όσους ανήκουν σε κάποιο ηλικιακό γκρουπ, κ.ο.κ.
Τέλος, πολλές μικρές επιχειρήσεις αναθέτουν τη διαχείριση των social media σε κάποιον από τους υπαλλήλους τους ή την αναλαμβάνουν οι ίδιοι, προφανώς γιατί δεν μπορούν να προσλάβουν κάποιον ειδικό. Αν και αυτό είναι απολύτως θεμιτό όταν δεν το επιτρέπει ο προϋπολογισμός, μια καλή λύση είναι τουλάχιστον το άτομο στο οποίο θα ανατεθεί αυτό το κομμάτι να εκπαιδευτεί συμμετέχοντας σε κάποιο σχετικό σεμινάριο. Σκεφτείτε μόνο ότι πάνω από 5 εκατομμύρια Έλληνες έχουν προφίλ στο Facebook – θα ήταν κρίμα μια κακή παρουσία εκεί να σας στοιχίσει πελάτες!
Μύθος Νο. 4: Δεν κάνω online πωλήσεις, άρα δεν χρειάζομαι website
Αν έπρεπε να διαλέξουμε τον μεγαλύτερο μύθο, θα ήταν αυτός. Η online παρουσία μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση με ποικίλους τρόπους και δεν έχει καμία σημασία αν έχετε online κατάστημα ή όχι. H online παρουσία σας σε ένα website και στα social media μπορεί να κάνει θαύματα στο να σας ανακαλύψει το κοινό, ώστε να αναζητήσει στη συνέχεια το φυσικό σας κατάστημα ή τις υπηρεσίες/προϊόντα που προσφέρετε. Ακόμη κι αν οι πωλήσεις σας γίνονται μέσω ενός δικτύου/καναλιού, η online παρουσία θα ενισχύσει την αναγνωρισιμότητα του brand σας. Πολύ απλά, στη σημερινή εποχή, αν δεν έχετε online παρουσία, χάνετε πελάτες και έσοδα.
Ξεκινήστε με ένα απλό site και παρακολουθήστε πόση επισκεψιμότητα έχει και αν οι επισκέπτες σας επικοινωνούν μαζί σας ρωτώντας πώς μπορούν να παραγγείλουν. Αν δείτε πως υπάρχει ενδιαφέρον για online παραγγελίες, είστε έτοιμοι να κάνετε το επόμενο βήμα. Ζητήστε τη βοήθεια του προσωπικού σας συμβούλου μέσω v-Banking για να ενημερωθείτε γύρω από την ενσωμάτωση του συστήματος ασφαλών πληρωμών και να υπολογίσετε τα απαιτούμενα κόστη – όλα από την άνεση του γραφείου και του υπολογιστή σας, χωρίς να πάτε στην τράπεζα!
Μύθος Νο. 5: Έχω παρουσία στα social media, δεν χρειάζομαι και website.
Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης είναι πολύτιμο εργαλείο, αλλά δεν είναι πάντα αρκετές. Αν σκοπεύετε κάποια στιγμή στο μέλλον να αποκτήσετε και online κατάστημα, είναι απαραίτητο να επενδύσετε στην ανάπτυξη ενός website. Αλλά ακόμη κι αν δεν έχετε τέτοιες βλέψεις, η ύπαρξη ενός δικτυακού τόπου δίνει πόντους αξιοπιστίας και φερεγγυότητας στην επιχείρησή σας. Είναι πολύ πιο πιθανό να εμπιστευτεί κάποιος μια επιχείρηση που διαθέτει website και διευθύνσεις email με το δικό της domain name, παρά μία που έχει μόνο σελίδα στο Facebook.