ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Plastic Free Greece»: Συνεχίζεται για 3η χρονιά το πρόγραμμα παράκτιων και υποθαλάσσιων καθαρισμών

«Plastic Free Greece»: Συνεχίζεται για 3η χρονιά το πρόγραμμα παράκτιων και υποθαλάσσιων καθαρισμών

Τη μείωση της αλόγιστης χρήσης πλαστικού έχει αναγάγει σε προτεραιότητα η Lidl Ελλάς, που συνεχίζει για τρίτη συνεχή χρονιά το πρόγραμμα «Plastic Free Greece» σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της χώρας.

Σήμερα, το πλαστικό ρυπαίνει τις θάλασσες και τους ωκεανούς σε παγκόσμιο επίπεδο. Η θαλάσσια ρύπανση άλλωστε δεν είναι δυνατόν να περιοριστεί και οι επιπτώσεις της θεωρείται πως επηρεάζουν όλα τα μήκη και πλάτη της υφηλίου το ίδιο.

Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι στις θάλασσες αυτή τη στιγμή βρίσκονται εκατοντάδες τόνοι πλαστικών απορριμμάτων, γεγονός που κάνει την ανάγκη περιορισμού της χρήσης του υλικού αυτού, επιτακτική.

Φυσικά, πρόκειται για ένα πολύ χρήσιμο υλικό, που έχει αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των ανθρώπων με τις εφαρμογές του. Εν τούτοις, η αλόγιστη χρήση του έχει προκαλέσει σοβαρά περιβαλλοντικά ζητήματα, τα οποία και απαιτούν λύσεις «εδώ και τώρα».

Αναλαμβάνοντας τον κοινωνικό της ρόλο, με γνώμονα πως η διαμόρφωση ενός βιώσιμου μέλλοντος για τις επόμενες γενιές αποτελεί κοινό καθήκον και ευθύνη, η Lidl Ελλάς δημιούργησε με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης το «Plastic Free Greece», θέτοντας ως στόχο την ενίσχυση της βιώσιμης επιχειρηματικότητας και της κυκλικής οικονομίας σε ελληνικούς, δημοφιλείς προορισμούς.

Το πρόγραμμα άλλωστε αναπτύσσεται σε δύο πυλώνες: Από τη μία με δράσεις στο πεδίο, με καθαρισμούς τόσο των ακτών όσο και των βυθών και από την άλλη με ενημερώσεις, παρουσιάσεις και εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Άξονας των δράσεων, άλλωστε, ήταν από την αρχή του προγράμματος και παραμένει έως σήμερα η πρόθεση της Lidl Ελλάς να μειώσει την αλόγιστη χρήση του πλαστικού και τη χρήση των πλαστικών ειδών μιας χρήσης, επενδύοντας στη δυναμική της κυκλικής οικονομίας και στην προστασία των ακτών και των θαλασσών, σε όλη την Ελλάδα.

«Plastic Free» έξι επιπλέον ελληνικοί προορισμοί

Το έργο της καμπάνιας ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2020 στη Σαντορίνη, με το «Plastic Free Santorini», ως μια κοινή πρωτοβουλία του Υπουργείου Τουρισμού και της Lidl Ελλάς. Σύντομα, το επιτυχημένο πρόγραμμα διευρύνθηκε και τον Σεπτέμβριο του 2020, ενσωματώθηκε κάτω από την εθνική καμπάνια «Ελλάδα χωρίς πλαστικά μίας χρήσης».

Πλέον, επρόκειτο για μια κοινή πρωτοβουλία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, που την επόμενη σεζόν, το καλοκαίρι του 2021 επεκτάθηκε σε έξι δημοφιλείς προορισμούς της επικράτειας.

Στα Χανιά, το πρώτο πόδι της Χαλκιδικής, τη Σαντορίνη, τη Ρόδο, την Κω και την Κέρκυρα πραγματοποιήθηκαν παράκτιοι και υποθαλάσσιοι καθαρισμοί, παράλληλα με ενημερωτικές δράσεις, από εκπροσώπους της Lidl Ελλάς, μαζί με συνεργάτες και εθελοντές του Ιδρύματος. Κατά τη διάρκεια αυτού του αγώνα για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των ελληνικών ακτών, συνολικά συλλέχθηκαν 248 κιλά απορριμμάτων κατά τους παράκτιους καθαρισμούς και 997,5 κιλά κατά τους υποθαλάσσιους καθαρισμούς.

Δρ. Αγγελική Κοσμοπούλου, Εκτελεστική Διευθύντρια του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος K. Λασκαρίδης - Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς.

Για το 2022, η «Plastic Free Greece» καμπάνια συνεχίζει το ταξίδι της και βάζει στόχο έξι προορισμοί της χώρας μας να καθαρίσουν από παράκτια και υποθαλάσσια απορρίμματα. Οι δράσεις έχουν ήδη ξεκινήσει από το Ηράκλειο της Κρήτης και το δεύτερο πόδι της Χαλκιδικής, ενώ συνεχίζονται το επόμενο διάστημα με τη Σαντορίνη, τη Σύρο, τη λίμνη Κερκίνη και τη Λήμνο.

H ομάδα του προγράμματος, αποτελούμενη από στελέχη και εθελοντές των δύο συνεργαζόμενων φορέων, σε κάθε έναν από τους παραπάνω προορισμούς, πραγματοποιεί δύο παράκτιους και δύο υποθαλάσσιους καθαρισμούς. Παράλληλα, προγραμματίζει συναντήσεις με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης καθώς και εκπαιδευτικές δράσεις, προσφέροντας ανάσες ζωής στο οικοσύστημα των περιοχών αυτών, αλλά και εφαρμόσιμες λύσεις που ανοίγουν δρόμους βιώσιμης ανάπτυξης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ενέργειες αυτές αποτελούν μέρος του REset Plastic, της διεθνούς στρατηγικής του ομίλου Schwarz για το πλαστικό, στην οποία συμμετέχει και η Lidl Ελλάς, και συγκεκριμένα στα πεδία δράσης REmove, REduce και REcycle.

Μια Ελλάδα Χωρίς Πλαστικό είναι ο μεγάλος στόχος της Lidl Ελλάς, που με την «Plastic Free Greece» καμπάνια στέλνει παγκόσμιο μήνυμα βιώσιμης ανάπτυξης για τη χώρα μας. Ευαισθητοποιώντας την κοινή γνώμη για τη θαλάσσια ρύπανση από πλαστικά απορρίμματα, μέσα από δράσεις παράκτιων και υποθαλάσσιων καθαρισμών και ενημερώσεις, κάνει γνωστό σε όλους πως η θαλάσσια ρύπανση είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο, που δεν γνωρίζει σύνορα και επηρεάζει όλες τις περιοχές και τα νησιά μας, ανεξαρτήτως. Είναι στο χέρι μας, να δράσουμε εδώ και τώρα, προχωρώντας σε μείωση της αλόγιστης χρήσης πλαστικού και επιβραβεύοντας εκείνους που κάνουν ήδη πράξη.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ