ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς οι επενδύσεις και οι διεθνείς συνεργασίες έφεραν την πρωτιά στο digital για τα Public

Οι Έλληνες έχουν «αγκαλιάσει» για τα καλά τις online αγορές, καθώς τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά.

Τον προηγούμενο χρόνο, σχεδόν οι επτά στους δέκα έκαναν online αγορές: Το σχετικό ποσοστό διαμορφώνεται πλέον στο 68%, σημειώνοντας μάλιστα αύξηση της τάξης των δέκα ποσοστιαίων μονάδων μέσα σε έναν μόλις χρόνο, με βάση στοιχεία της Eurostat. Όλα αυτά ενώ την ίδια ώρα οι Έλληνες φαίνεται πως στρέφονται στα ψηφιακά πορτοφόλια για τις αγορές τους, με τα ηλεκτρονικά είδη -όπως υπολογιστές, τάμπλετ και κινητά τηλέφωνα- να είναι ψηλά στη λίστα των διαδικτυακών, αγοραστικών τους προτιμήσεων, σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari.

Η αλήθεια είναι πως τα τελευταία χρόνια έχουμε αντιληφθεί ότι το μέλλον των αγορών και των πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο θα είναι ψηφιακό. Κυρίως όμως, γνωρίζουμε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός έχει ήδη ξεκινήσει και για τις επιχειρήσεις που θέλουν να δουν τις πωλήσεις και τα κέρδη τους να αυξάνονται, είναι σημαντικό να επιταχυνθεί.

Τι συμβαίνει όμως στην Ελλάδα; Σε ποιον βαθμό ο ψηφιακός μετασχηματισμός και οι επενδύσεις στο eCommerce έχουν συμβάλλει σε σημαντική κερδοφορία για τις επιχειρήσεις;

Το Public Group, ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους στην αγορά του retail και του eCommerce στην Ελλάδα και την Κύπρο, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα στη συγκεκριμένη περίπτωση. Και μία ματιά στα online έσοδα των καταστημάτων Public τους πρώτους μήνες του 2023 αποδεικνύει πως όταν γίνονται επενδύσεις και σημαντικές συνεργασίες στους τομείς του digital και της καινοτομίας, τότε η ανάπτυξη είναι δεδομένη.

Το μεγαλύτερο ποσοστό online εσόδων στον κλάδο του retail το 2023

Μπορεί το 2023 να μην έχει τελειώσει ακόμη όμως, αν κρίνουμε από τα στοιχεία και τους αριθμούς για τα online έσοδα κατά τη διάρκεια των πρώτων μηνών του έτους, για τα Public είναι ήδη επικερδές.

Να αναφέρουμε απλώς ότι τα έσοδα του νέου Public Marketplace έχουν διπλασιαστεί μέσα στο έτος που διανύουμε, ενώ για την εταιρεία, η διείσδυση του online ξεπερνά ήδη το 25% του συνολικού της τζίρου, ποσοστό που πρόκειται για το μεγαλύτερο στον κλάδο της. Όλα αυτά, μάλιστα, ενώ το Public Group έχει βάλει στόχο να δει το ποσοστό αυτό να «αγγίζει» το 50% τα επόμενα χρόνια.

Αλήθεια όμως, μπορεί να πετύχει αυτόν τον στόχο; Αν κρίνουμε από την ομολογουμένως εντυπωσιακή συμμετοχή του online στις πωλήσεις των Public το 2023, μάλλον μπορεί να επιτευχθεί πιο γρήγορα από όσο πιστεύουμε.

Οι επενδύσεις και οι διεθνείς συνεργασίες που έφεραν την πρωτιά στο digital

Το ερώτημα είναι, βέβαια, το εξής: Πού οφείλεται αυτή η άνοδος -και κατ’ επέκταση, αυτή η μεγάλη επιτυχία; Το «κλειδί» βρίσκεται στις «έξυπνες» συνεργασίες και τις επενδύσεις, που κάνουν ακόμη πιο άνετες και ασφαλείς τις online αγοραστικές εμπειρίες για τους καταναλωτές.

Οι συνεργασίες των Public με τις εταιρείες Klarna, Revolut, BOX NOW, Douleutaras και Bookvoice.gr και οι επενδύσεις ύψους 30 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία του πρώτου οικοσυστήματος scale ups, αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα.

Από εκεί και πέρα όμως, είναι οι επενδύσεις, οι αλλαγές και οι αναβαθμίσεις που σχετίζονται με τις αγοραστικές εμπειρίες των καταναλωτών, που έχουν οδηγήσει τα Public σε μία πρωτοποριακή θέση στο ψηφιακό περιβάλλον. Και η ευελιξία είναι αναμφίβολα η λέξη-«κλειδί».

Σίγουρα δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι τα Public αναβάθμισαν την τεχνολογική πλατφόρμα eCommerce τους ή ότι εμπλούτισαν το νέο Public Marketplace με νέα προϊόντα. Ούτε το ότι σύστησαν στους καταναλωτές νέες υπηρεσίες πληρωμών και delivery. Από το «Public Now Pay Later», δηλαδή την πληρωμή με τρεις άτοκες δόσεις και χωρίς πιστωτική, μέχρι το αποκλειστικό λανσάρισμα του δημοφιλούς Revolut Pay. Και από νέους τρόπους παράδοσης, όπως τη δωρεάν υπηρεσία Pick up σε 60’, μέχρι το Next Day Delivery με το οποίο πάνω από 100.000 προϊόντα φτάνουν την επόμενη κιόλας ημέρα από την αγορά σε χώρο επιλογής των πελατών ή σε κάποιο από τα χιλιάδες lockers της BOX NOW στην Ελλάδα.

Για τις επιχειρήσεις που θέλουν να επενδύσουν στον κόσμο του eCommerce, τα Public, δηλαδή ο Νο 1 Omni retailer σε επισκεψιμότητα με πάνω από 60 εκατ. ετήσιες επισκέψεις σε Ελλάδα και Κύπρο, «δείχνουν» τον δρόμο και θέτουν τις βάσεις για το επιχειρηματικό retail μοντέλο του μέλλοντος.

Όσο για τον δρόμο που η ίδια η εταιρεία θέλει να ακολουθήσει, η προώθηση της ελληνικής επιχειρηματικότητας, αλλά και η διαμόρφωση ενός πιο βιώσιμου και ψηφιακού μέλλοντος είναι τα ζητούμενα για τα Public, που επενδύουν συνεχώς στις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών, προσφέροντας ψηφιακές εμπειρίες και υπηρεσίες που κάνουν τις online αγορές πιο ασφαλείς, πιο ευέλικτες, αλλά και πιο απολαυστικές.

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης