ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Ανάσα» από τον τουρισμό σε καφετέριες και εστιατόρια στο κέντρο της Αθήνας

Τα στοιχεία από την κίνηση του Μαΐου και πολύ περισσότερο του Ιουνίου είναι ενθαρρυντικά για τα καταστήματα εστίασης του κέντρου της Αθήνας. (AP Photo/Petros Giannakouris)

Τα πρώτα δειλά χαμόγελα αισιοδοξίας έπειτα από έναν δύσκολο χειμώνα, φέρνει η αυξημένη τουριστική κίνηση στους επιχειρηματίας της εστίασης που διαθέτουν καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας.

 

Τα στοιχεία από την κίνηση του Μαΐου και πολύ περισσότερο του Ιουνίου που ολοκληρώνεται σε λίγες μέρες, είναι ενθαρρυντικά για τη συνολική πορεία της σεζόν, της οποίας η τελική αποτίμηση γίνεται στο τέλος Σεπτεμβρίου.

Πρόκειται άλλωστε για μία περίοδο στην οποία ποντάρουν πολλά οι επιχειρήσεις για την τόνωση του τζίρου τους, σύμφωνα με όσα επισημαίνει στο CNN Greece, ο πρόεδρος της Ένωσης Εστιατορίων και Συναφών Αττικής, Γιάννης Δαβερώνης.

Καλή εικόνα μέχρι τώρα, πέραν του κέντρου της πρωτεύουσας, παρουσιάζουν επίσης περιοχές των νοτίων προαστίων όπου βρίσκονται αρκετά παραλιακά μαγαζιά - καφετέριες, εστιατόρια αλλά και μπαρ– που επιλέγουν οι καταναλωτές τους καλοκαιρινούς μήνες.

Από την άλλη πλευρά, οι υπόλοιπες περιοχές της Αθήνας ακόμα δεν έχουν δει την αυξημένη κίνηση που επιθυμούν, αναμένοντας θετικότερη πορεία τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.

Γεμάτα τραπέζια στα μαγαζιά αλλά τριπλάσιο το κόστος λειτουργίας

Την ίδια στιγμή πάντως που τα τραπέζια των επιχειρήσεων εστίασης γεμίζουν στο κέντρο της πόλης - σε αντίθεση με τα δύο προηγούμενα καλοκαίρια που η κίνηση ήταν υποτονική- εντούτοις το κόστος λειτουργίας που επιβαρύνει τους επαγγελματίας είναι διπλάσιο και τριπλάσιο σε σχέση με πέρσι.

Ενδεικτικά όπως αναφέρει ο κ. Δαβερώνης οι δαπάνες ενέργειας για ένα κατάστημα εστίασης, από 1.000 ευρώ μπορεί να φτάσει πλέον τις 3.000-4.000 ευρώ ενώ παράλληλα οι τιμές των πρώτων υλών συνεχίζουν να «τραβούν την ανηφόρα».

Ο ίδιος επισημάνει ότι την περίοδο της πανδημίας ο κλάδος κρατήθηκε ζωντανός, παρά τους πολλούς μήνες που έμεινε κλειστός, με τη βοήθεια και των μέτρων στήριξης από την Πολιτεία ωστόσο το ζητούμενο φέτος είναι να κλείσει το έτος με θετικά αποτελέσματα για τις επιχειρήσεις.

Ο κ. Δαβερώνης σημειώνει μάλιστα ότι όσο τα περιοριστικά μέτρα κατά του COVID ήταν σε ισχύ, αρκετά μεγάλα καταστήματα της εστίασης, όχι μόνο στην Αθήνα αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα, έκλεισαν ενώ αντίθετα άνοιξαν μικρότερα και πιο ευέλικτα, τα οποία δραστηριοποιούνται και στον χώρο του delivery.

«Δεν μπορούμε να κάνουμε είδος πολυτελείας το σουβλάκι»

Στο ζήτημα των ανατιμήσεων ο κ. Δαβερώνης τονίζει πως η προσπάθειας που πρέπει να γίνει από τους επιχειρηματίες του κλάδου, παρά το γεγονός ότι οι πρώτες ύλες ανεβαίνουν διαρκώς, είναι να συγκρατηθούν οι τιμές για τους καταναλωτές.

«Δεν μπορούμε να κάνουμε είδος πολυτελείας το σουβλάκι» τονίζει χαρακτηριστικά.

Αν και όπως εξηγεί, οι τιμές σε ηλιέλαιο, κρέας και τα υπόλοιπα προϊόντα που χρησιμοποιούνται έχουν ανέβει κατακόρυφα τους τελευταίους μήνες, το στοίχημα για τα καταστήματα εστίασης για το προσεχές διάστημα είναι να διατηρήσουν την ποιότητα αλλά και να συγκρατήσουν τις τιμές στα προϊόντα ώστε να συνεχίσουν οι καταναλωτές να τα επισκέπτονται.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης