ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αυτή είναι η λίστα με τα ποσά που πήραν τα ΜΜΕ για την καμπάνια του κορωνοϊού

Στη δημοσιότητα δόθηκε από την κυβέρνηση η λίστα με τα ποσά που έλαβαν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ) για την καμπάνια του κορωνοϊού -ένα ζήτημα που είχε προκαλέσει έντονες τριβές μεταξύ της κυβέρνησης και της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Στην εν λόγω λίστα αναφέρονται αναλυτικά τα ΜΜΕ, μαζί με τα ποσά που έλαβε κάθε ένα από αυτά για την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι».

Δείτε τη λίστα σε μορφή .pdf

Κατά τη διάρκεια της τακτικής ενημέρωσης πολιτικών συντακτών, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας τόνισε πως από την πρώτη στιγμή της πανδημίας η κυβέρνηση κινήθηκε γρήγορα προκειμένου να αποτρέψει την επέλασή του, να στηρίξει το σύστημα υγείας και να σωθούν ζωές.

«Οι έκτακτες και επείγουσες καταστάσεις επέβαλαν την άμεση ενεργοποίηση κάθε δυνατότητας ενημέρωσης των πολιτών. Στο πλαίσιο αυτών των εξαιρετικά επειγουσών και έκτακτων καταστάσεων, η Πολιτεία προχώρησε στην εφαρμογή σχεδίου ενημέρωσης, την εκπόνηση του οποίου ανέθεσε σε ανάδοχο που διέθετε τις ειδικές γνώσεις, την εμπειρία και το εξειδικευμένο προσωπικό για να το υλοποιήσει έγκαιρα και αποτελεσματικά» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Πέτσας, και συμπλήρωσε:

«Επιπλέον, με γνώμονα τη διαφάνεια και τον σεβασμό στα χρήματα των φορολογούμενων, προβλέφθηκε ρητά ότι οι πληρωμές των Μέσων που θα συμμετείχαν στην εκστρατεία θα γίνονταν από το Υπουργείο Οικονομικών, με βάση τα τιμολόγια που θα εκδίδονταν και χωρίς, φυσικά, επιστροφές.

Διευκρινίστηκε, μάλιστα, από τις 10 Απριλίου 2020 στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, ότι στο τέλος θα δοθεί πλήρης εικόνα για τα Μέσα που συμμετείχαν και τα ποσά που πήραν».

Την ίδια ώρα, ο κ. Πέτσας τόνισε ότι για να γίνει αυτό χρειαζόταν να πραγματοποιηθεί ο «ποιοτικός και ποσοτικός έλεγχος» ώστε να διακριβωθεί ότι έγιναν από κάθε μέσο ξεχωριστά οι καταχωρίσεις, οι αναρτήσεις και η μετάδοση των μηνυμάτων της εκστρατείας ενημέρωσης.

Στη συνέχεια, ο σχετικός κατάλογος εστάλη, όπως είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, στο υπουργείο Οικονομίας για να γίνουν οι πληρωμές.

ΣΥΡΙΖΑ για λίστα ΜΜΕ: Να δοθούν και οι εντολές καταχώρησης και οι αρχικές τιμολογήσεις

Μερικές ώρες αργότερα, ο ΣΥΡΙΖΑ πέρασε στην αντεπίθεση εξαπολύοντας «βολές» για την καθυστέρηση της δημοσιοποίησης της λίστας και ζητώντας να δοθούν και οι εντολές καταχώρησης και οι αρχικές τιμολογήσεις.

«Μετά από μια απίστευτη καθυστέρηση 90 ημερών, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σέρβιρε σήμερα τη λίστα με τα 20 εκατ. ευρώ στα ΜΜΕ για την καμπάνια σχετικά με τον κορωνοϊό» τονίζει η ανακοίνωση του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, και συμπληρώνει:

«Οφείλει όμως, σήμερα κιόλας, να δημοσιοποιήσει και τις αρχικές εντολές διαφημιστικής καταχώρησης που έστειλε η εταιρία initiative στα Μέσα, καθώς και τις αρχικές τιμολογήσεις. Εάν δεν το πράξει, επιβεβαιώνεται πως τόσες εβδομάδες η λίστα "μαγειρευόταν" ώστε να αποφύγουν οι υπουργοί της κυβέρνησης τις ευθύνες για τη διασπάθιση δημόσιου χρήματος ακόμα και σε ανύπαρκτα Μέσα».

Την ίδια ώρα, ο ΣΥΡΙΖΑ υπογραμμίζει πως η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει για ποιον λόγο έχει «αποκλείσει συγκεκριμένα Μέσα μόνο και μόνο επειδή ασκούν κριτική σε αυτή».

«Αλλά και να εξηγήσει γιατί σε κάποια Μέσα έχουν δοθεί ψίχουλα, ενώ, όσα επιτίθενται συστηματικά στον ΣΥΡΙΖΑ, έχουν χρυσωθεί πλουσιοπάροχα» γράφει επίσης η ανακοίνωση, και καταλήγει:

«Μήπως η συγκεκριμένη μεθόδευση έγινε προκειμένου να φανεί, ψευδεπίγραφα, πως καλύπτεται το κριτήριο του πλουραλισμού; Αναμένουμε άμεσα πλήρεις απαντήσεις».

Επίθεση από το Μέρα25

Στην ανακοίνωση για τη λίστα, το ΜέΡΑ25 υποστηρίζει ότι τα ΜΜΕ πήραν χρήματα «για να κάνουν το αυτονόητο και αυτό που έπρεπε να γίνει χωρίς καμία δημόσια δαπάνη από τις συχνότητες εκπομπής και ενημέρωσης των πολιτών, ειδικά αναφορικά με τους τηλεοπτικούς σταθμούς, καθώς σύμφωνα με το άρθρο 20 παρ. 3 του Ν. 3592/2007, οι τελευταίοι υποχρεούνται να μεταδίδουν δωρεάν μηνύματα κοινωνικού περιεχομένου ιδίως για θέματα υγείας».

Επικρίνοντας τον κ. Πέτσα, το κόμμα αναφέρει ότι «ενώ ο κ. Πέτσας δεν διευκρίνισε φυσικά με ποιο τρόπο και με ποια κριτήρια έλαβε ότι έλαβε το κάθε μέσο, αλλά ούτε και με ποιο τρόπο και με ποια κριτήρια αποκλείστηκαν άλλα μέσα - ω του θαύματος μη φίλα προσκείμενα στην Κυβέρνηση - κατέστησε σαφές ότι η δημοσίευση των ποσών άργησε επειδή έπρεπε πρώτα να διασταυρωθεί ότι τα μέσα αυτά είχαν όντως αναπαραγάγει το διαφημιστικό μήνυμα». Προσθέτει ότι έγκειται βέβαια στις ικανότητες του επιτελικού κράτους του κ. Μητσοτάκη να χρειαστούν 2 μήνες για να ελέγξει τα μέσα στα όποια το ίδιο κράτος προσέτρεξε και τα οποία αυτό προίκισε με 20 εκατομμύρια ευρώ. Η ακόμα μεγαλύτερη ικανότητα ωστόσο, του επιτελικού κράτους της ΝΔ είναι πως έλεγξε και μέσα που είναι ανύπαρκτα και δεν λειτουργούν πια και παρόλα αυτά διαπίστωσε ότι πρόβαλαν κανονικά το διαφημιστικό μήνυμα και μπήκαν στη λίστα της χρηματοδότησης!

Το ΜέΡΑ25 υπογραμμίζει ότι από τη λίστα φυσικά «δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι μεγάλοι ολιγάρχες με τις συστάδες των μέσων τους, οι οποίοι και έλαβαν - όπως ήταν αναμενόμενο - τη μερίδα του λέοντος. Δεν αρκούσε βλέπετε η αναστολή της δόσης για τις τηλεοπτικές άδειες, ούτε και η μείωση του αντιτίμου για την εκπομπής των συχνοτήτων τους από τη Digea. Ακόμα όμως, κάποια μέσα - ω του θαύματος άκρως φιλικά στην Κυβέρνηση - έλαβαν έξτρα χρηματοδότηση για κάθε διαφορετική μέρα της εβδομάδας ή τον διαφορετικό χαρακτήρα (ηλεκτρονικό, έντυπο κλπ) του ίδιου μέσου». Φυσικά , σημειώνει το ΜέΡΑ25 «πρέπει να είμαστε ευγνώμονες που το επιτελικό κράτος του κ. Μητσοτάκη δεν τους παρείχε εξτρά χρηματοδότηση ανάλογα και με τις περιόδους της ίδιας μέρας. Σκανδαλώδης όμως είναι και η αμοιβή της αναδόχου εταιρείας, καθώς και τα όσα ήδη καταγγέλλονται από τις δημοσιογραφικές ενώσεις».

Καταλήγοντας, υποστηρίζει ότι «οι γνωστοί προπαγανδιστές του αντικρατισμού δεν δίστασαν να λάβουν κι αυτοί δημόσιο χρήμα για τη συγκεκριμένη καμπάνια, και μάλιστα πακτωλούς αυτού. Ελπίζουμε πραγματικά να μην τους προκαλέσει σύγχυση το γεγονός αυτό και σταματήσουν να "ενημερώνουν" κανονικά και αντικειμενικά τους πολίτες. Αυτούς δηλαδή στους οποίους η Κυβέρνηση μετά βίας μοίρασε από 400, 534, 600 ή στην καλύτερη περίπτωση 800 ευρώ μιας και λεφτόδεντρα, ως γνωστόν, δεν υπάρχουν».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης