ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πλεύρης: Το Παιδιατρικό νοσοκομείο Θεσσαλονίκης, ΝΠΙΔ, «πιλότος» για τα νοσοκομεία 

INTIME NEWS / ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

«Το Παιδιατρικό Νοσοκομείο στη Θεσσαλονίκη θα αποτελέσει τον πιλότο για τον σχεδιασμό που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση και για τα υπόλοιπα δημόσια νοσηλευτήρια.Η φιλοσοφία είναι να υπάρξει ένα σύγχρονο νοσοκομείο με πλήρη ψηφιοποίηση, χωρίς χαρτί και να είναι ένα νοσοκομείο- «πιλότος» για το πώς θέλουμε τα νοσοκομεία». Αυτό τόνισε εμφατικά ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης, μιλώντας την Τρίτη στη Βουλή

Ο υπουργός Υγείας στην ομιλία του, με αφορμή το νομοσχέδιο για τη σύμβαση δωρεάς μεταξύ του «Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος» και του Ελληνικού Δημοσίου, για την ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών στον τομέα της υγείας, υπεραμύνθηκε μάλιστα του ιδιωτικού χαρακτήρα που θα έχει το Παιδιατρικό νοσοκομείο και απαντώντας προς όλους τους βουλευτές και ειδικότερα τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

«Η αναγκαιότητα, λοιπόν, στη Θεσσαλονίκη, πέρα από αυτά που ανέλυσε με πλήρη ενάργεια η Αναπληρώτρια Υπουργός η κυρία Γκάγκα, ξεκινούν από το γεγονός ότι στην πραγματικότητα δεν υπάρχει Παιδιατρικό Νοσοκομείο αυτοτελές, είναι μία δωρεά 160 εκατομμύριων, ένα υπερσύγχρονο νοσοκομείο με μονόκλινα, δίκλινα, πάνω από 240 κλίνες, κλίνες ΜΕΘ, κλίνες ψυχικής υγείας. Και στην αρχική του λειτουργία, θα έχει 716 άτομα εργαζόμενους, στην πλήρη λειτουργία 1.010 και όλες οι υποχρεώσεις που έχει αναλάβει το ελληνικό δημόσιο που έχουν να κάνουν και με τα 10 εκατομμύρια για την οδική σύνδεση και 50 εκατομμύρια από την Περιφέρεια, αλλά και τον προϋπολογισμό του Νοσοκομείου, που ο πρώτος προϋπολογισμός θα είναι στα 60 εκατομμύρια ευρώ, η Πολιτεία θα είναι εντός χρονοδιαγράμματος και τον Ιανουάριο του 2023 είναι ο στόχος να ξεκινήσει η ανέγερση του συγκεκριμένου Νοσοκομείου, το οποίο ευελπιστούμε, και αυτό είναι το χρονοδιάγραμμα, να ολοκληρωθεί πριν τους μήνες τους οποίους αναφέρετε, δηλαδή μέσα προς τέλη του 2025».

Νοσοκομεία ως Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου

Απευθυνόμενος προς τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ: «Θέτετε ένα θέμα διαφωνίας ως προς το καθεστώς του νοσοκομείου. Σε αυτό πράγματι είναι επιλογή της Κυβέρνησης.

Εμείς πιστεύουμε ότι θα πρέπει τα σύγχρονα νοσοκομεία, όπως συμβαίνει σε όλο τον κόσμο, να έχουν τις ευελιξίες που έχουν τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου και να μπορούν να λειτουργούν με όρους που θα υπάρχει και η λογοδοσία, θα υπάρχει και οι ηγεσία στο Νοσοκομείο με τις κατευθύνεις των σύγχρονων κλινικών και νοσοκομειακών δομών, δηλαδή με Διευθύνοντα Σύμβουλο, με υπεύθυνους για τις κλίνες, με υπεύθυνους για το ρίσκο.Διότι αυτή τη στιγμή θεωρούμε ότι με αυτή τη διαδικασία θα υπάρχει πολύ καλύτερη παρεχόμενη υπηρεσία. Ο πολίτης χάνει ή κερδίζει;

Ο πολίτης έχει δωρεάν τις υπηρεσίες, όπως ακριβώς τις είχε. Το συγκεκριμένο Νοσοκομείο λειτουργεί στο πλαίσιο, όπως λειτουργούν και άλλα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, εντός του Εθνικού Συστήματος Υγείας.

Το Υπουργείο το συγκεκριμένο έρχεται και το παρακολουθεί το συγκεκριμένο Νοσοκομείο και ο πολίτης έχει την καλύτερη δυνατή υπηρεσία.Θεωρούμε λοιπόν σε ένα πλαίσιο, το οποίο θα το δείτε και θα σας καλέσουμε να το παρουσιάσουμε συνολικά. Που θα ξεκινάει πρώτα απ’ όλα από τις προληπτικές εξετάσεις, όπως τις έχουμε αναπτύξει. Θα είναι στο σχέδιο που έχει να κάνει με την πρωτοβάθμια περίθαλψη, που πάλι ήρθαν εδώ πέρα να κάνουν κριτική».

Ο ρόλος του ΕΟΠΥΥ

Για τις συμβάσεις του ΕΟΠΥΥ αλλά και το νέο του ρόλο, ο κ. Πλεύρης τόνισε:

«Ο ΕΟΠΥΥ πλέον θα λειτουργεί ως ασφαλιστικός οργανισμός ζητώντας και ποιοτικές υπηρεσίες και κάνοντας ελέγχους και στις ιδιωτικές δομές και στις δημόσιες δομές, αυτό που λέμε το real time έλεγχο.Επίσης, θα ανοίξουμε τις συμβάσεις του ΕΟΠΥΥ που υπάρχουν σε κλειστό κύκλο γιατρών και να απευθυνθούμε στο σύνολο των γιατρών και η πληρωμή να μη γίνεται με την επίσκεψη όπως γινόταν μέχρι τώρα, που στη πραγματικότητα ήταν μία συνταγογράφηση, αλλά να υπάρχει γιατρός κατά άτομο και να πληρώνεται από το δημόσιο γι’ αυτό το άτομο και να αναπτυχθεί ο θεράπων ιατρός. Είναι κάτι στο οποίο διαφωνείτε;Και εσείς στηρίξατε το μέτρο του οικογενειακού γιατρού. Τώρα το λέμε θεράποντα ιατρό και δεν πετύχατε. Όπως δεν πέτυχαν και οι προηγούμενες κυβερνήσεις.Αυτό ήταν μία κουλτούρα που έπρεπε να αλλάξει. Το γεγονός όμως να βάλουμε παραπάνω γιατρούς ιδιώτες να βρίσκονται στις σχέσεις με τον ΕΟΠΥΥ. Κριτική και σε αυτό; Το γεγονός ότι οι δημόσιες δομές της Πρωτοβάθμιας, είτε αυτά είναι Κέντρα Υγείας, είτε αυτά είναι ΤΟΜΥ, θα πρέπει να έχουν μία διοικητική διασύνδεση και όπου χρειάζονται παραπάνω υπηρεσίες, να κάνουν συμβάσεις και με ιδιωτικά διαγνωστικά, υπάρχει κάποιο πρόβλημα;».

Gate keeping

Το να υπάρξει έλεγχος στην πρόσβαση στην Δευτεροβάθμια με το λεγόμενο gate keeping δεν είναι κάτι το οποίο βάζουμε πάντα, προκειμένου να υπάρχει ισχυρή Πρωτοβάθμια;Και πηγαίνοντας στην Δευτεροβάθμια, το να αξιοποιηθούν όλες οι δομές που υπάρχουν, αλλά να δούμε την ανασύνταξη των δυνάμεων αυτών των δομών για να δούμε πού πρέπει να υπάρχει μία μεγαλύτερη βαρύτητα από τα διδάγματα τα οποία έχουμε και από την πανδημία, προκειμένου να έχουμε ισχυρές δομές, καλά στελεχωμένες και παράλληλα και άλλες δομές που θα έχει η κάθε μία το ρόλο της σε ένα νέο σύγχρονο χάρτη, που δεν θα εξυπηρετεί τις ανάγκες πολιτικών πεποιθήσεων ή αντιλήψεων, αλλά θα εξυπηρετεί τον ασθενή πριν το δείτε, είναι κάτι που θέλετε να το κατακρίνετε;

1,5 δισ. ευρώ για το ΕΣΥ και 220 εκατ. ευρώ για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας

Αναφορικά με την χρηματοδότηση του ΕΣΥ και τον σχεδιασμό της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ), ο κ. Πλεύρης, διερωτήθηκε:

«Το γεγονός ότι έχουμε διασφαλίσει αυτή τη στιγμή 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ για το Εθνικό Σύστημα Υγείας, 350 για κτηριακές υποδομές, 80 εκατομμύρια για υλικοτεχνική υποδομή, που αν πάνε μέσω συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, θα πρέπει να βάλουν άλλα 160 εκατομμύρια οι ιδιώτες. Το γεγονός ότι έχουμε διασφαλίσει 220 εκατομμύρια για την ΠΦΥ και 12 εκατομμύρια για την υλικοτεχνική υποδομή της ΠΦΥ, 300 εκατομμύρια για την ψηφιακή αναβάθμιση των νοσοκομείων μας και αντιστοίχως 200 και πλέον εκατομμύρια για προληπτικές εξετάσεις, δεν δείχνει ακριβώς την ευαισθησία που υπάρχει για τη Δημόσια Υγεία;».

«Ναι» στον ενεργό ρόλο των ιδιωτικών δομών

Κατέληξηε δε ο Θάνος Πλεύρης: «Και όλα αυτά δεν θέλουμε να τα δούμε αποσπασπαστικά, διότι το κάθε κομμάτι διαφορετικά δημιουργεί ένα μεγάλο παζλ που ξεκινάει από την Πρωτοβάθμια μαζί με τις προληπτικές εξετάσεις και καταλήγει σε όλη τη δομή της Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας.

Όλο, λοιπόν, αυτό το πλαίσιο θέλουμε να το δημιουργήσουμε. Και ναι, σε αυτό το πλαίσιο που είναι δημόσιο και είναι δημόσιο αγαθό έχουν ενεργό ρόλο και οι ιδιωτικές δομές. Μην σοκάρεστε. Έχουν ενεργό ρόλο και οι ιδιωτικές δομές.

Και μέσα στην πανδημία, πράγματι μπορέσαμε χωρίς λεονταρισμούς να επιτάξουμε ιδιωτικές κλίνες. Και σήμερα αυτή τη στιγμή που μιλάμε υπάρχουν 840 κλίνες, απλές κλίνες covid από τον ιδιωτικό τομέα και περίπου 700 κλίνες σε όλη την Ελλάδα αναφέρομαι non-covid περιστατικών.Και στις κλίνες ΜΕΘ τις οποίες έχουμε οι ίδιοι λέτε και μας εγκαλείτε σαν να έχουμε πρόβλημα ότι μετράμε και κλίνες ιδιωτικού τομέα.

Βεβαίως, έχουμε και 200 περίπου κλίνες του ιδιωτικού τομέα οι οποίες έχουν δοθεί από την πρώτη στιγμή της πανδημίας για τις ανάγκες του ΕΣΥ και συμπολίτες μας οι οποίοι πάσχουν από άλλες παθήσεις εκτός covid γιατί δεν μπορούνε να συνυπάρχουνε συγχρόνως μπορούνε να βρίσκονται σε αυτές τις δομές».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης