ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Έρευνες για υδρογονάνθρακες: Πού βρίσκεται το Sanco Swift - Τα χαρακτηριστικά του πλοίου

Tο Sanco Swift είναι ένα αποδοτικό και ευέλικτο πλοίο, που μπορεί να πετύχει για ένα ευρύ φάσμα σεισμικών εργασιών Πηγή: Marine Traffic

Προς το σημείο ερευνών για υδρογονάνθρακες νοτιοδυτικά της Κρήτης πλέει το ερευνητικό πλοίο Sanco Swift της Exxon Mobil μαζί με το συνοδευτικό Alexander.

Το ερευνητικό σκάφος που ξεκίνησε χθες Τρίτη (8/11) βρίσκεται σήμερα Τετάρτη νότια της δυτικής Πελοποννήσου.

Ο πλους του Sanco Swift live εδώ

Oι διαδικασίες για την έναρξη των σεισμικών ερευνών για εύρεση υδρογονανθράκων νοτιοδυτικά της Κρήτης και της Πελοποννήσου εξελίσσονται με ταχύτητα καθώς πριν από λίγες ώρες εκδόθηκε η σχετική NAVTEX.

Η έκδοση της NAVTEX ήταν αναμενόμενη μετά την ανακοίνωση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη τη Δευτέρα (7/11) για άμεση έναρξη ερευνών για κοιτάσματα υδρογονανθράκων από την ExxonMobil.

Με τη NAVTEX δεσμεύθηκαν από την Τρίτη (8/11) και μέχρι νεωτέρας, περιοχές στο Ιόνιο Πέλαγος, στο Δυτικό Πέλαγος και δυτικά και ανατολικά της Κρήτης, προκειμένου το πλοίο Sanco Swift να αναπτύξει τον εξοπλισμό του και να πραγματοποιήσει σεισμικές έρευνες. Συμπληρωματική NAVTEX που εκδόθηκε από τη Μάλτα για τις ελληνικές έρευνες υδρογονανθράκων, διεύρυνε την περιοχή από τα 27.000 σε 31.500 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Η Αθήνα ζήτησε από την Μάλτα την έκδοση της NAVTEX καθώς δεν υπάρχει οριοθέτηση στη συγκεκριμένη περιοχή και τα όρια έκδοσης NAVTEX εκ μέρους της Ελλάδας είναι στα όρια του FIR της.

Δείτε τους χάρτες του Πολεμικού Ναυτικού με την περιοχή που δεσμεύεται

Οι έρευνες θα γίνουν στα δύο «οικόπεδα» δυτικά και νοτιοδυτικά της Κρήτης, τα οποία καλύπτουν μια θαλάσσια περιοχή εμβαδού 40.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Και στις δύο περιοχές η πλειοψηφία των δικαιωμάτων έρευνας ανήκει στην ExxonMobil η οποία, ύστερα από την αποχώρηση της γαλλικής ΤotalEnergies, ελέγχει το 70% των δικαιωμάτων ενώ το υπόλοιπο 30% ανήκει στην Hellenic Energy (ΕΛΠΕ).

Τα χαρακτηριστικά του πλοίου

Το «Sanco Swift» κατασκευάστηκε πριν από εννέα χρόνια και ναυλώθηκε το 2016. Πρόκειται για ένα αποδοτικό και ευέλικτο πλοίο, που προσφέρει μια σύγχρονη πλατφόρμα για ένα ευρύ φάσμα σεισμικών εργασιών.

Είναι πλήρως εξοπλισμένο για τρισδιάστατη ευρυζωνική σεισμική έρευνα, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία GeoStreamer. Πρόκειται για τεχνολογία που παρέχει εικόνες του υπεδάφους με μεγαλύτερη σαφήνεια, ακρίβεια και αξιοπιστία.

Η μεταφορική ικανότητα του «Sanco Swift» είναι 2900 t DWT. Το DWT (Deadweight tonnage) ή αλλιώς «νεκρό φορτίο» είναι μια μονάδα μέτρησης που ορίζει το βάρος του φορτίου που επιτρέπεται να κουβαλήσει ένα πλοίο.

Το τρέχον βύθισμα του «Sanco Swift» αναφέρεται ότι είναι 6,9 μέτρα. Το ολικό μήκος του είναι 96,15 μέτρα και το πλάτος του φτάνει τα 21,5 μέτρα. Η μέγιστη ταχύτητά του αγγίζει τους 16,5 κόμβους.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης