ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ερυθρά Θάλασσα: Αποπλέει σε λίγες ημέρες η φρεγάτα ΥΔΡΑ - Έκτακτο επίδομα για το πλήρωμα

Συνεκπαίδευση Μονάδων ΠΝ και Αεροσκαφών της ΠΑ με την SNMG2 ΥΠΕΘΑ/ΔΝΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ

Με εντολή Δένδια τα μέλη της φρεγάτας ΥΔΡΑ που θα αποπλεύσει σε λίγες ημέρες προς την Ερυθρά Θάλασσα θα έχουν 120 ευρώ ημερησίως ως αποζημίωση αφορολόγητο, ενώ στις οικογένειες όλων των μελών του πληρώματος, σύμφωνα με πληροφορίες, θα δοθεί εφάπαξ επίδομα 1.500 ευρώ.

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την αναχώρηση της ελληνικής φρεγάτας, με προορισμό την Ερυθρά Θάλασσα.

Η φρεγάτα ΥΔΡΑ προκρίθηκε ως το καταλληλότερο πλοίο για την αποστολή, ενώ επιπλέον θα φέρει το οργανικό της ελικόπτερο, ένα Aegean Hawk καθώς και ένα ελικόπτερο drone, το οποίο θα φέρει σε πέρας επιχειρήσεις αναγνώρισης.

Μάλιστα, ο Ναύαρχος ε.α. Γιάννης Εγκολφόπουλος μιλώντας πρόσφατα στο CNN Greece ανέφερε ότι: «Από τις έως τώρα πληροφορίες μου, η φρεγάτα μας θα ανήκει στη συνοδεία του αμερικανικού αεροπλανοφόρου που επιχειρεί στην περιοχή, το οποίο βρίσκεται αρκετά μακριά από τη περιοχή της εμβέλειας των όπλων των ανταρτών Χούθι».

Ο ρόλος της φρεγάτας ΥΔΡΑ

Στο μεταξύ, στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας συνεχίζονται οι προετοιμασίες της φρεγάτας ΥΔΡΑ προκειμένου να είναι πανέτοιμη να ενταχθεί στην μεγάλη ευρωπαϊκή επιχείρηση ενάντια στην πειρατεία και στις επιθέσεις των φιλοϊρανών ανταρτών Χούθι.

Η αεράμυνα της αποστολής αποτελείται από στρώματα και την κατάρριψη των απειλών σε μεγάλη ακτίνα θα αναλάβουν το ιταλικό ή το γαλλικό πλοίο που διαθέτουν πιο σύγχρονα συστήματα, όμως η ελληνική φρεγάτα θα είναι εξοπλισμένη με σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου, αλλά και αντιαεροπορικούς πυραύλους ESSM, ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει απειλές και σε μεγαλύτερη απόσταση, εφόσον απαιτηθεί.

H φρεγάτα ΥΔΡΑ έχει στελεγχωθεί και με βατραχνθρώπους του Τμήματος Ναυτικών Ειδικών Επιχειρήσεων. Πρόκειται για τους κορυφαίους σε αμφίβιες επιχειρήσεις κομάντος με άριστη γνώση όλων των αντικειμένων ανορθόδοξου πολέμου σε θαλάσσιο περιβάλλον

«Η επιχείρηση της Ευρωπαϊκής Ενώσεως στην Ερυθρά Θάλασσα, που φέρει την ελληνική ονομασία «ΑΣΠΙΔΕΣ» προστατεύει τα ελληνικά συμφέροντα» επισημαίνουν αρμόδιες πηγές του Υπουργείου Άμυνας δηλώνοντας την αξία που έχει μία τέτοια επιχείρηση για την προστασία όχι μόνο της παγκόσμιας οικονομίας, τις επιπτώσεις της οποίας υφίσταται και η Ελλάδα, αλλά και για τον ελληνόκτητο εμπορικό στόλο, που είναι ο μεγαλύτερος του κόσμου.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Άμυνας: «H πρόταση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια, κατά την Άτυπη Σύνοδο των Υπουργών Άμυνας της ΕΕ, για ενεργό ρόλο στη διοίκηση της Ευρωπαϊκής Επιχείρησης ΑΣΠΙΔΕΣ στην Ερυθρά Θάλασσα, με τη διάθεση του Στρατηγείου της 1ης Στρατιάς/EU-OHQ στη Λάρισα, ως Στρατηγείου της Επιχείρησης, εξυπηρετεί απολύτως τα εθνικά μας συμφέροντα.

Είναι σημαντικό ότι διαπιστώθηκε κοινή βούληση των εταίρων για Ευρωπαϊκή Επιχείρηση στην περιοχή, πέραν της πολυεθνικής επιχείρησης που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη (και στην οποία επίσης συμμετέχει η Ελλάδα), καθώς αποτελεί πάγια εθνική θέση η ύπαρξη ευρωπαϊκού αμυντικού βραχίονα. Εξυπηρετεί συνεπώς απολύτως τα συμφέροντα της χώρας η δημιουργία εντός της Ε.Ε. μιας αντίληψης κοινών Ευρωπαϊκών Επιχειρήσεων.

Υπενθυμίζεται ότι αντίστοιχη ευρωπαϊκή πρωτοβουλία είναι η γνωστή επιχείρηση «Ειρήνη» για τη Λιβύη, για την ανάληψη της οποίας η Ελλάδα πρωτοστάτησε και συμμετέχει σε αυτήν με εξαιρετικά ενεργό ρόλο, με προφανές όφελος.

Τα τελευταία χρόνια, άλλωστε, η χώρα μας κατάφερε να μεγεθύνει το γεωπολιτικό της αποτύπωμα και να αναβαθμίσει τον στρατηγικό της ρόλο στην ευρύτερη περιοχή.

Χάρη και σε αυτή την αναβάθμιση του ρόλου της, υπήρξε θετική καταρχήν ανταπόκριση στην άτυπη Σύνοδο των Υπουργών Άμυνας της ΕΕ, στην πρόταση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια να αποτελέσει το Στρατηγείο της 1ης Στρατιάς/ European Union Operation Headquarters (EU-OHQ) στη Λάρισα, το Στρατηγείο της Ευρωπαϊκής Επιχείρησης.

Πέραν όμως της αμυντικής διάστασης, η συμμετοχή της Ελλάδος έχει και τεράστια οικονομική διάσταση. Η συγκεκριμένη θαλάσσια διαδρομή την οποία θα προστατεύσει η Επιχείρηση, αποτελεί την κύρια και οικονομικότερη οδό μεταφοράς αγαθών και εμπορευμάτων προς τα λιμάνια και τις αγορές της Μεσογείου και της Ευρώπης. Ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος, ο μεγαλύτερος στόλος του κόσμου, είναι από τους σημαντικότερους χρήστες της συγκεκριμένης διαδρομής. Είναι αυτονόητο ότι η Ελλάδα έχει συμφέρον αλλά και υποχρέωση να διασφαλίζει με την παρουσία της την απρόσκοπτη κίνηση των ελληνικών πλοίων.

Οι επιθέσεις που δέχονται τις τελευταίες εβδομάδες τα πλοία που χρησιμοποιούν την Ερυθρά Θάλασσα, έχει ως αποτέλεσμα την αναζήτηση εναλλακτικών διαδρομών που «εκτοξεύουν» κατακόρυφα το μεταφορικό κόστος, το οποίο μετακυλίεται στους καταναλωτές και τροφοδοτεί την αύξηση του πληθωρισμού.

Επιπλέον, η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει σημαντική επίπτωση στη μείωση της εμπορικής κίνησης των λιμανιών της Μεσογείου με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα λιμάνια της χώρας και της ελληνική οικονομία κατ’ επέκταση.

Η Ευρωπαϊκή Επιχείρηση ΑΣΠΙΔΕΣ, με στόχο την αποκατάσταση της ελεύθερης ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα, δεν είναι απλώς μία ευρωπαϊκή επιχείρηση. Είναι μία Επιχείρηση που προστατεύει τα συμφέροντα και της Ελλάδας, ενισχύει και αναβαθμίζει τον διεθνή ρόλο της και συμβάλλει στη δημιουργία κοινής ευρωπαϊκής αμυντικής συνείδησης».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης